سورپرایز ماکرون برای غزه


سورپرایز ماکرون برای غزه

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور فرانسه از ابتکار جدید این کشور درباره آتش‌بس در غزه خبر داده که به گفته او قرار است به زودی به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «امانول ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه گفت پس از وتوی پیش نویس قطعنامه آمریکا توسط روسیه و چین در شورای امنیت سازمان ملل، این کشور ابتکار خود را درباره غزه به این نهاد ارائه خواهد کرد.

روسیه و چین به همراه الجزایر به پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه رای منفی دادند. این پیش‌نویس یک‌طرفه، خواستار آتش‌بس در غزه نمی‌شد.

ماکرون که در جمع خبرنگاران در بروکسل صحبت می‌کرد، گفت: «شورای امنیت هم‌اکنون باید درباره آتش‌بس فوری و دسترسی بشردوستانه تصمیم بگیرد».

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه و با اشاره به وتوی روسیه و چین گفت: «ما تلاش خود را بر اساس پیش‌نویس فرانسوی در شورای امنیت و کار با شرکای آمریکایی، اروپایی و عرب برای یافتن یک توافق ادامه می‌دهیم».

«نیکلاس دی‌ریویره» نماینده فرانسه در شورای امنیت هم پس از رأی مثبت به پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا گفت پاریس ابتکار خود را به شورای امنیت ارائه خواهد کرد.

ماکرون همچنین خواستار آتش‌بس فوری و پایدار، ورود کمک‌های انسان‌دوستانه بیشتر برای مردم غزه و آزادی بی‌قید و شرط اسرای اسرائیلی شد.

رئیس‌جمهور فرانسه با حمله رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب غزه نیز مخالفت کرد و گفت این اقدام «تنها اوضاع فاجعه‌بار انسانی در غزه را بدتر می‌کند».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غوغای عشق