بازگشت رئیس موساد به قطر برای مذاکره با حماس


بازگشت رئیس موساد به قطر برای مذاکره با حماس

اقتصادنیوز: «هاآرتص» گزارش داد که قرار است هیات رژیم صهیونیستی به سرپرستی «دیوید بارنیا» رییس سازمان جاسوسی این رژیم (موساد) امروز برای ادامه مذاکرات بر سر توافق با حماس بار دیگر عازم دوحه پایتخت قطر شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «هاآرتص» افزود: قرار است «بارنیا» و تیمش با «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، «محمد آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر و «عباس کامل» وزیر اطلاعات مصر دیدار و گفت‌وگو کنند.

سفر رئیس موساد به قطر در حالی انجام خواهد شد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا صبح امروز (جمعه) وارد «تل آویو»‌ شد و بر اساس اعلام دفتر او، قرار است با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در مورد راه‌هکارهای موجود برای از بین بردن حماس در رفح به شیوه ای که به غیرنظامیان آسیبی وارد نشود، گفت و گو کند.

خبر مرتبط
تلویزیون اسرائیل مدعی شد: شهادت عامل تیراندازی به نظامیان در رام الله

اقتصادنیوز: شبکه ۱۲ اسرائیل در خبری فوری از شهادت عامل تیراندازی به نظامیان این رژیم که منجر به محرومیت شماری از آنها شد، خبر داد.

بلینکن پیش از سفر به تل آویو در چارچوب یک سفر به خاورمیانه با مقامات عربستان و مصر درباره تحولات غزه گفت و گو کرده بود.

در این پیوند، شبکه خبری رام الله به نقل از شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی گزارش داد: یک منبع آگاه صهیونیست گفته است که در سفر گذشته به دوحه، مصر و قطر پاسخ های حماس را به رئیس موساد منتقل کردند و او این پیام ها را به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل ارائه کرد.

این منبع افزود که اکنون رئیس موساد با چراغ سبز نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دوحه سفر خواهد کرد تا در ادامه مذاکرات با نمایندگان حماس شرکت کند.

این مقام رژیم صهیونیستی که نام او افشا نشده است پیش بینی کرده است که پاسخ نهایی حماس ظرف چند روز آینده در جریان مذاکرات با نمایندگان رژیم صهیونیستی ارائه شود.

منابع رژیم صهیونیستی گفتند که سیگنال های اولیه حماس به معنای پیشرفت نیست، اما احتمال دارد که در جریان مذاکرات پیشرفت محسوسی حاصل شود اما دشوار و طولانی خواهد بود.

پیشتر منابع خبری رژیم اسرائیل در ۲۸ اسفند سال گذشته اعلام کردند که مذاکرات برای دستیابی به توافق مبادله اسیران بین تل‌آویو و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به طور رسمی با ورود هیات اسرائیلی به قطر آغاز شده است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» در این باره نوشته بود که رئیس موساد بامداد سه‌شنبه (۲۹ اسفند) به تل آویو بازخواهد گشت اما یک تیم کاری بلندپایه این رژیم متشکل از مقامات موساد، اطلاعات نظامی (امان) و سرویس امنیت داخلی (شاباک) چند روز در قطر می مانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا