کامالا هریس ادعا کرد: راه امن برای تخلیه غیرنظامیان در رفح وجود ندارد


کامالا هریس ادعا کرد: راه امن برای تخلیه غیرنظامیان در رفح وجود ندارد

اقتصادنیوز: معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت راهی امن برای تخلیه غیرنظامیان دز رفح پیش از حمله احتمالی زمینی اسرائیل به این شهر در جنوب نوار غزه وجود ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کاملا هریس معاون جو بایدن روز جمعه به وقت محلی پیش از عزیمت به پورتوریکو گفت: "من نقشه ها را نگاه کردم، نقشه ها را مطالعه کردم، جایی برای تخلیه این افراد وجود ندارد.یک و نیم میلیون نفر از جمعیت ۲.۲ میلیون نفری غزه به این منطقه رفته اند، زیرا به آنها گفته شد که به آنجا بروند."

اظهارات هریس در حالی بیان می‌شود که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، هفته آینده برای استقبال از تیمی از مقامات ارشد اسرائیلی در واشنگتن آماده می‌شود.

خبر مرتبط
حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه مهم اسرائیل در اراضی اشغالی

اقتصادنیوز: حزب الله لبنان از هدف قرار دادن مواضع صهیونیست ها در اراضی اشغالی خبر داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل اعلام کرد که قصد دارد وارد شهر رفح واقع در جنوب غزه شود.

پیش از این، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل گفت که به مقامات اسرائیل گفته است که طرح حمله به رفح، جایی که ۱.۵ میلیون نفر در آن گرفتار شده اند، عملی نیست.

وزیر خارجه دولت جو بایدن که در سرزمین های اشغالی فلسطین به سر می برد، روز جمعه به وقت محلی افزود: «یک عملیات زمینی نظامی بزرگ امکان‌ پذیر نیست. این حمله خطر کشته شدن بسیاری از غیرنظامیان را در پی دارد. »

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: «ما مشتاقانه منتظر دیدن مقامات اسرائیلی در واشنگتن در هفته آینده هستیم تا جزئیات و بهترین راه را در این زمینه بررسی کنیم. ما مصمم هستیم که اسرائیل در دفاع از خود موفق شود و با امنیت خود در منطقه ادغام شود.»

او گفت: ما به کار بر روی آینده ای با امنیت و صلح، نه تنها برای اسرائیلی ها، بلکه برای فلسطینی ها و دیگر دوستانمان در منطقه ادامه خواهیم داد.

وزیر خارجه آمریکا در فرودگاه تل‌آویو گفت: ما معتقدیم راهی برای انجام این کار وجود دارد.

بلینکن گفت که نمی تواند جزئیاتی درباره مذاکرات جاری آتش بس که در دوحه برگزار شد ارائه کند، اما افزود: «ما به همراه قطری ها، مصری ها و اسرائیل به شدت درگیر این مذاکرات هستیم. ما آن را به تعداد کمی اختلاف کاهش داده ایم، اما هر چه به خط پایان نزدیک می شویم، مسافت باقی مانده سخت تر می شود. بنابراین برخی از مسائل سخت وجود دارد که باید آنها را حل کرد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم