تحرکات حامیان ترامپ برای برکناری رئیس مجلس نمایندگان آمریکا


تحرکات حامیان ترامپ برای برکناری رئیس مجلس نمایندگان آمریکا

اقتصادنیوز: قانونگذار آمریکاییِ نزدیک به رئیس‌جمهور سابق آمریکا اولین گام را برای برکناری رئیس مجلس نمایندگان برداشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «مارجری تیلر گرین» نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از ایالت جورجیا درخواست خود را برای برکناری «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کرد.

این اقدام گرین پس از آن به وقوع پیوست که جانسون از لایحه بودجه ۱.۲ تریلون دلاری دولت دموکرات «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا حمایت کرد.

خبر مرتبط
مذاکرات پشت درهای بسته آمریکا و اسرائیل/ وضعیت حمله به رفح مشخص شد

اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا به مقامات اسرائیل گفته است که طرح حمله به رفح، جایی که ۱.۵ میلیون نفر در آن گرفتار شده اند، عملی نیست.

لایحه بودجه درحالی از حمایت جانسون جمهوری‌خواه برخوردار شده که به روایت رسانه‌های آمریکایی، بسیاری از اعضای مجلس نمایندگان با آن مخالف هستند.

در ماه اکتبر هم قانونگذاران آمریکایی «کوین مک‌کارتی» رئیس مجلس نمایندگان را در اقدامی تاریخی و به دلیل مشابه، از سمت خود برکنار کردند.

وبگاه هیل با این حال خبر داده هنوز مشخص نیست درخواست گرین، قانونگذار نزدیک به «دونالد ترامپ» به صحن مجلس نمایندگان راه پیدا کند و او بتواند حمایت کافی را از برکناری جانسون کسب کند.

گرین در پادکستی به میزبانی «استیو بنن» استراتژیست ارشد دولت ترامپ، جانسون را متهم کرد که بیش از حد با دولت بایدن و دموکرات‌ها بر سر لایحه بودجه «راه می‌آید».

شماری از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا که به برکناری مک‌کارتی رأی داده بودند، می گویند در صورتی که جانسون به توافقات با بایدن در موضوعاتی مانند بودجه دولتی و کمک به اوکراین ادامه دهد، به رئیس مجلس نمایندگان کمک خواهند کرد.

جانسون تاکنون در پیشبرد بسته کمک‌های خارجی از جمله میلیاردها دلار برای اوکراین طفره رفته است اما گفته پس از پایان تعطیلات طولانی کنگره در نیمه ماه آینده میلادی، بر روی نسخه دیگری از آن کار خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی