هنگام عقد قرارداد با تالارهای پذیرایی باید به چه نکاتی توجه کرد؟


هنگام عقد قرارداد با تالارهای پذیرایی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

بازرس اداره اصناف تهران با اشاره به اینکه اخذ ۱۰ درصد حق سرویس از سوی تالارهای پذیرایی فقط شامل نوشیدنی و موادغذایی می‌شود، گفت: تالارها در هنگام عقد قرارداد نباید مبلغی بابت پارکینگ دریافت کنند.

به گزارش مشرق، مریوان قادرپور بازرس اداره اصناف تهران، درباره عقد قرارداد با تالارهای پذیرایی اظهار کرد: منو غذایی تالارهای پذیرایی باید به تأیید کمیسیون فنی اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس برسد و در هنگام عقد قرارداد افراد باید در ابتدا به این مسئله توجه کنند.

وی در ادامه افزود: در هنگام عقد قرارداد تالارهای پذیرایی تنها امکان اخذ ۱۰ درصد حق سرویس و ۹ درصد ارزش‌افزوده بر روی منو را دارند.

بازرس اداره اصناف تهران با اشاره به اینکه ۱۰ درصد حق سرویس مشمول کلیه موارد فاکتور نیست، گفت: این ۱۰ درصد فقط شامل نوشیدنی و غذا است و مواردی مانند گل‌آرایی و خدمات هنری مشمول حق سرویس نمی‌شود.

به گفته قادرپور، براساس آخرین مصوبه اتحادیه نظارت و اتاق اصناف حق ورودی تالارها برای هر مجلس ۹۰۰ هزارتومان است و اخذ بیشتر از این مبلغ از افراد تخلف محسوب می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: در هنگام عقد قرارداد تالارهای پذیرایی نباید مبلغی بابت پارکینگ دریافت کنند؛ چرا که هزینه پارکینگ با هزینه حق سرویس حساب می‌شود؛ تالارهای پذیرایی هنگامی که حق سرویس دریافت می‌کنند باید خدمات را نیز ارائه کنند.

بازرس اداره اصناف تهران همچنین گفت: ارزش‌افزوده بر کلیه موارد فاکتور اخذ می‌شود و مردم خودشان در هنگام عقد قرارداد می‌توانند نظارت ویژه بر این موضوع داشته باشند و تخلفات را گزارش دهند.

قادرپور در پایان اظهار کرد: برخی از تالارهای پذیرایی در روزهای خاص و ایام تعطیل که تعداد متقاضیان افزایش می‌یابند ممکن است قیمت‌ها را بالا ببرند که این موضوع کاملا تخلف است و قیمت‌ها در این ایام نیز مانند سایر ایام باید براساس نرخنامه اتحادیه‌ها محاسبه شود.

منبع: میزان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان