بازداشت 23 سارق اسکیمری در پوشش «فروشنده سیار»


بازداشت 23 سارق اسکیمری در پوشش «فروشنده سیار»

رییس پلیس فتا فراجا با اشاره به اجرای طرح‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس فتا جهت شناسایی و برخورد با مجرمان حوزه ثبت کننده کارت‌های بانکی گفت: طی ۱۰ روز گذشته ۱۷ هزار فروشنده سیار مورد بازرسی قرار گرفتند که از این تعداد ۲۳ نفر مجرم شناسایی و با حکم قضائی دستگیر شده و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وجوهات نقدی در حساب‌های این مجرمان مسدود شده است.

سردار وحید مجید در تشریح این خبر اظهار داشت: به منظور شناسایی و برخورد با مجرمان حوزه اسکیمر یا کپی کنندگان کارت‌های بانکی هموطنان که همواره در ایام نوروز و تعطیلات فعالیت مجرمانه این افراد افزایش می‌یابد، این طرح در حال اجراست.

این مقام مسئول در خصوص نحوه اجرای این طرح گفت: با ابلاغ دستورالعمل عملیاتی به کلیه رده‌های پلیس فتا، هم اکنون اکیپ‌های عملیاتی این پلیس به صورت محسوس و نامحسوس در مراکز استان و شهرستان‌ها در حال گشت زنی در معابر و محور‌های مواصلاتی بوده و نظارت بر عملکرد فروشندگان سیار در جریان است.

وی با اشاره به آمار کشفیات این حوزه افزود: طی ۱۰ روز گذشته تا کنون تعداد ۱۷۰۰۰ فروشنده سیار مورد بازرسی قرار گرفته که از این تعداد ۲۳ نفر مجرم شناسایی و با حکم قضائی دستگیر شده و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وجوهات نقدی در حساب‌های این مجرمان مسدود شده است و افراد دستگیر شده به همراه ادله جرم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

به گزارش فراجا، رییس پلیس سایبری کشور بیان داشت: در مقایسه با سال گذشته با توجه به ارائه هشدار‌های آموزشی، افزایش آگاهی هموطنان و اجرای این طرح عملیاتی آمار وقوع جرایم ۴۰ درصد کاهش یافته است.

این مقام ارشد انتظامی به هموطنان توصیه کرد: در هنگام خرید از فروشگاه‌ها و فروشندگان سیار حتما تمامی مراحل عملیات بانکی شامل کشیدن کارت در دستگاه کارت خوان " پوز بانکی " و وارد نمودن رمز کارت را شخصا انجام دهند و به صورت دوره‌ای نسبت به تغییر رمز عابر بانک‌های خود اقدام نموده و از تجمیع دارایی خود در یک کارت مشخص پرهیز کنند.

سردار مجید خاطر نشان کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان