چطوری کفش کتانی (اسنیکرز) کانورس رو تمیز کنیم که مثل روز اول بشن؟ + راهنمای تصویری و گام به گام


هر اندازه که کثیف شدن کفش کتانی کانورس ساده است، تمیز کردن آن هم به همین اندازه ساده است.

شرکت کانورس به عنوان شرکت کفش لاستیکی Converse در فوریه ۱۹۰۸ در ماساچوست آمریکا شروع به کار کرد. کفش‌های کتانی یکی از انواع کفش‌هایی هستند که به سرعت کثیف می‌شوند و به دلیل محبوبیت کفش‌های کتانی کانورس در بین بچه‌ها، تقریبا اجتناب‌ناپذیر است که هر از گاهی نیاز به تمیز کردن داشته باشند.

هنگام دویدن در چمن و خاک، کفش کانورس می‌تواند در عرض چند دقیقه کثیف و کدر شود. اما خبر خوب این است که تمیز کردن آنها آسان است. فرقی نمی‌کند کفش‌های ورزشی کانورس را برای ورزش می‌پوشید یا فقط برای روزمره، همراه ما در این مطلب باشید و یاد بگیرید که چگونه انواع کفش‌های اسنیکرز کانورس را به درستی تمیز کنید.

مدت زمان کار: ۱۰ تا ۳۰ دقیقه
زمان کل: ۱ تا ۸ ساعت
سطح مهارت: مبتدی

چطوری کفش کتانی (اسنیکرز) کانورس رو تمیز کنیم که مثل روز اول بشن؟ + راهنمای تصویری و گام به گامکفش اسنیکرز کانورس

تمیز کردن کفش اسنیکرز کانورس

نکته

به طور کلی برای خوشبو شدن کفش‌های کتانی حداقل چهار ساعت و در بهترین حالت از شب قبل پوشیدن کفش، بندهای کفش را شل کنید و تا حد امکان کفش را باز کنید و داخل آن را جوش شیرین خشک بپاشید. قبل از پوشیدن کفش‌ها، آن‌ها را خوب بتکانید.

آنچه برای تمیز کردن نیاز دارید

تجهیزات

  • برس نرم
  • یک کاسه کوچک
  • برس جیر
  • پارچه اسفنجی یا میکروفیبر

مواد

  • شوینده ملایم
  • اسفنج
  • دستمال کاغذی سفید
  • جوش شیرین
  • نشاسته ذرت
  • اسپری محافظ پارچه

هشدار

وب سایت کانورس هشدار می‌دهد که کفش‌های اسنیکرز آن تحت هیچ شرایطی نباید در ماشین لباسشویی شسته یا خشک شوند.

بیشتر بخوانید: پاک کردن کفش سفید با مواد و روش‌های بی ضرر و کاربردی

۱- بندهای کفش را بردارید و جداگانه تمیز کنید

تمیز کردن هر نوع کفش کتانی همیشه ساده‌تر می‌شود اگر ابتدا بند آن را بردارید. با برداشتن بند کفش می‌توانید به زبانه کفش دسترسی داشته باشید و کفی کفش را عمیق‌تر تمیز کنید. یک کاسه کوچک را با آب گرم پر کنید و چند قطره مایع شوینده یا مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. بندها را در زیر آب فرو کنید و بگذارید در حین تمیز کردن بقیه کفش خیس بخورند. سپس با دست یا یک برس نرم (بهترین گزینه یک مسواک قدیمی است) برای تمیز کردن بندها استفاده کنید و آن‌ها را شسته و آویزان کنید تا خشک شوند.

چطوری کفش کتانی (اسنیکرز) کانورس رو تمیز کنیم که مثل روز اول بشن؟ + راهنمای تصویری و گام به گامتمیز کردن بند کفش

۲- کثیفی اضافه را از بین ببرید

اگر کفش شما با گل پوشانده شده است، اجازه دهید کاملا خشک شود و سپس از یک برس نرم استفاده کنید تا کثیفی را از کف و رویه پاک کنید.

چطوری کفش کتانی (اسنیکرز) کانورس رو تمیز کنیم که مثل روز اول بشن؟ + راهنمای تصویری و گام به گامتمیز کردن کفش اسنیکرز کانورس

۳- بیرون کفش را تمیز کنید

یک محلول آب گرم و یک ماده شوینده ملایم را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. یک اسفنج یا پارچه میکروفیبر را در محلول آغشته کنید و آنقدر فشار دهید که دیگر چکه نکند و به آرامی روی کفش بمالید تا خاک از روی بوم و زیره آن پاک شود. در صورت کثیف شدن، پارچه یا اسفنج را بشویید و دوباره از اول این مراحل را تکرار کنید. از اسفنج روی بوم یا رویه چرم استفاده نکنید.

چطوری کفش کتانی (اسنیکرز) کانورس رو تمیز کنیم که مثل روز اول بشن؟ + راهنمای تصویری و گام به گامتمیز کردن سطح بیرونی کفش کانورس

۴- داخل کفش را تمیز کنید

یک محلول تازه از مخلوط تمیزکننده و آب را مخلوط کنید. یک پارچه میکروفیبر را در محلول آغشته کنید و با آن داخل کفش را تمیز کنید.

چطوری کفش کتانی (اسنیکرز) کانورس رو تمیز کنیم که مثل روز اول بشن؟ + راهنمای تصویری و گام به گامتمیز کردن داخل کفش کانورس

۵- بگذارید کفش‌ها خوب در هوای آزاد خشک شوند

قبل از پوشیدن، اجازه دهید کفش کاملا در هوا خشک شود. برای اینکه ساق‌های بلند کفش شکل خود را در حین خشک کردن حفظ کنند، آن‌ها را با دستمال کاغذی سفید پر کنید. اگر کفش کاملا مرطوب است، پس از یک ساعت دستمال‌ها را عوض کنید.

نکته‌:

چطوری کفش کتانی (اسنیکرز) کانورس رو تمیز کنیم که مثل روز اول بشن؟ + راهنمای تصویری و گام به گامخشک کردن کفش کانورس

اگر کفش شما جیر است، جیر باید کاملا خشک باشد و فقط با برس مخصوص جیر آن را برس بزنید تا کثیفی از چرم جیر پاک شود. در صورت وجود لکه‌های روغنی روی آن ها نشاسته ذرت بپاشید. اجازه دهید نشاسته ذرت چند ساعت روی جیر بماند تا روغن آن را جذب کند، سپس آن را با برس پاک کنید. این کار را تکرار کنید تا تمام روغن جذب شود.

بیشتر بخوانید: شستن کفش در ماشین لباسشویی؛ نکات و ترفندها

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت ستاره به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سوپر گل آلومینیوم به پرسپولیس +فیلم