برخورد با زمین‌خواران نوروزی استان‌های شمالی


برخورد با زمین‌خواران نوروزی استان‌های شمالی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در ساری با بیان اینکه برخورد با زمین‌خواران در استان‌های شمالی جزو اولویت پلیس قرار دارد، گفت: در نوروز شاهد افزایش حضور زمین‌خواران در استان‌های شمالی هستیم.

به گزارش مشرق، سردار حسین رحیمی امروز در ساری در حاشیه بازدید قرارگاه تامین نظم و امنیت نوروزی در ساری بیان کرد: پلیس امنیت اقتصادی، قرارگاه انتظامی امین را شکل داده تا در ایام نوروز فعالیت کند.

وی افزود: در این قرارگاه با قاچاق کالا، احتکار، خودروهای شوتی، مقابله با پولشویی، مقابله با اخلالگران اقتصادی و مقابله با زمین خواری انجام می‌شود.

سردار رحیمی با تاکید بر اینکه در نوروز زمین‌خواری در استان‌های شمالی رونق می‌گیرد، گفت: شاهد هجوم زمین‌خواران در ایام تعطیلات نوروزی به شمال هستیم و متخلفان از فرصت‌های تعطیلات عید برای ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و منابع طبیعی و خرید زمین استفاده می‌کنند.

وی افزود: با تخریب کنندگان عرصه‌های منابع طبیعی و زمین‌های کشاورزی و سودجویانی که در این زمینه در ایام تعطیلات عید نوروز فعالیت کنند، برخورد می‌شود.

این مسئول گفت: قرارگاه امین راه‌اندازی شده و هم اکنون صدها پرونده مفاسد اقتصادی با عناوین مختلف در استان‌ها تشکیل شده که در دست بررسی کارشناسان است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با هشدار به سودجویان تاکید کرد: افراد سودجو همواره به دنبال اهداف شوم هستند و با توجه به وضعیت جامعه دستگاه‌ها باید به وظایف خودشان عمل کنند.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح تامین نظم و امنیت اقتصادی، افزایش ۱۸ درصدی تماس با پلیس را داشتیم و دیروز نیز افزایش ۹ درصدی ورودی مسافران به استان گزارش شده که در راستای امنیت‌بخشی، شاهد کاهش ۱۷ درصدی سرقت و کاهش ۱۵ درصدی تصادفات بودیم.

سردار رحیمی یادآور شد: از ابتدای طرح نوروزی نیز شاهد کاهش ۶۵ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات بودیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/همایش «قدس از چشمان آقای نادر»