کی‌یف مقصر حمله تروریستی مسکو است؟/واکنش زلنسکی


کی‌یف مقصر حمله تروریستی مسکو است؟/واکنش زلنسکی

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور اوکراین در واکنش به حمله تروریستی شب گذشته مسکو، رئیس‌جمهور روسیه را متهم کرد که به‌دنبال مقصر جلوه‌دادن کی‌یف در حمله تروریستی به تالار کروکوس است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین شامگاه شنبه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را متهم کرد که به‌دنبال مقصر جلوه‌دادن کی‌یف در حمله تروریستی به تالار کروکوس است.

در حمله تروریستی جمعه شب در نزدیکی مسکو حداقل ۱۳۳ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند. داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفته است.

ساعاتی پس از اینکه پوتین خبر داد مظنونان حمله تروریستی به سمت اوکراین فرار کرده بودند، زلنسکی در یک پیام ویدئویی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، مدعی شد پوتین می‌خواهد تقصیر این ماجرا به گردن طرف دیگری بیندازد.

خبر مرتبط
واکنش بلینکن به حمله تروریستی تالار موسیقی در مسکو

اقتصادنیوز: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا حمله تروریستی شامگاه گذشته در نزدیکی شهر مسکو را محکوم کرد.

زلنسکی مدعی شد پوتین «همیشه از این روش‌ها استفاده می‌کند».

پوتین در یک نطق تلویزیونی گفت چهار فرد مسلح در ارتباط با این حمله تروریستی بازداشت شدند؛ درحالی‌که «به سمت اوکراین می‌رفتند، جایی‌که بر اساس اطلاعات اولیه، پنجره‌ای برای آن‌ها آماده شده بود تا از مرز عبور کنند».

کی‌یف اما با عصبانیت به اظهارات پوتین پاسخ داد و گفت «همه‌چیز قابل پیش‌بینی بود».

«ماریا زاخارروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور اوکراین گفت، تنها رئیس دولتی که روسیه را درباره حمله تروریستی متهم کرد، زلنسکی بود.

دیپلمات ارشد روسیه درباره چرایی این اظهارنظر گفت: «ذهن گناهکار هرگز در آرامش نیست. هیچ نفرینی نمی‌تواند او را به اندازه بیانیه خودافشاگرانه او نابود کند».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان