باید از ظرفیت زنان پزشک استفاده بهتری بشود


باید از ظرفیت زنان پزشک استفاده بهتری بشود

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر کمبود و توزیع نابرابر پزشک زن متذکر شد که وزارت بهداشت باید برای حل معضل کمبود پزشک زن برنامه ریزی کند.

زهره سادات لاجوردی نمایندهٔ تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی درباره معضل کمبود پزشک زن در کشور مخصوصا پزشک متخصص در مناطق محروم و بروز مشکلات برای زنان گفت: به طور کلی از ظرفیت پزشک زنان استفاده کامل و مطلوب را نکرده‌ایم و میزان پزشکان زن مخصوصا پزشکان متخصص به نسبت مردان کمتر است و این امر مشکلات زیادی را برای آنها به وجود آورده است.

لاجوردی در ادامه بیان کرد: البته میزان پزشکان زن به نسبت قبل از انقلاب قابل مقایسه با حال حاضر نیست و بر تعداد پزشکان متخصص زن افزوده شده است اما به تناسب روز در جذب پزشک زن و تربیت پزشکان متخصص زن جلو نرفته‌ایم و شاهد هستیم که امروزه با کمبود در حوزه پزشک زنان مواجه هستیم.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس افزود: امیدوارم وزارت بهداشت در این مسئله تاکید بیشتری داشته باشند و برنامه ریزی کنند تا بر میزان جذب و تربیت پزشکان زن افزوده شود و پیش از آنکه برای ما مشکلات بیشتری ایجاد کند این مشکلات را حل کنیم.

باید از ظرفیت زنان پزشک استفاده بهتری بشود

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: البته در این سختی دسترسی زنان به پزشک متخصص زن، توزیع نابرابر هم در کنار جذب کمتر نقش دارد. در شهرستان‌ها و مناطق محروم با پزشک متخصص کمتری رو به رو هستیم و باید از ظرفیت زنان استفاده بهتری بشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی