7 ترند جذاب گیاهان آپارتمانی سال 2024 که از آن بی خبرید


7 ترند جذاب گیاهان آپارتمانی سال 2024 که از آن بی خبرید

ترند دنیای گیاهان آپارتمانی همیشه در حال تغییر است و امسال این ترند بیشتر روی مفاهیمی مانند محیط زیست و پایداری، مینیمالیسم و هنر بنا شده است.

مانند هر صنعت دیگر، ترند گیاهان نیز تغییر کرده و هر سال چیزهای جدیدی برای گفتن دارد. این همان قلمرو گیاهان آپارتمانی است، جایی که تغییرات جالبی در سال ۲۰۲۴ در آن رخ داده است. با ما همراه باشید تا ۷ ترند جذاب از گیاهان آپارتمانی در سال ۲۰۲۴ را به شما معرفی کنیم.

ترندهای جدید گیاهان آپارتمانی

گیاهان خلوت

هرچه کمتر بهتر است. از ترند جنگل انبوه عبور کرده ایم و سال ۲۰۲۴ به سمت یک رویکرد مینیمالیستی در گیاهان قدم می‌گذاریم.

7 ترند جذاب گیاهان آپارتمانی سال 2024 که از آن بی خبریدگیاهان خلوت تر

اکنون، رویکرد خرید گیاهان آپارتمانی مینیمالیستی‌تر است. مراقبت از گیاهان آپارتمانی زیاد و متعدد در خانه سخت است و اغلب منجر به مرگ چند تا از آن‌ها می‌شود. خانه ای مملو از گیاهان نیز می‌تواند ویژگی‌های منحصر به فرد هر کدام را از بین ببرد و زیبایی آنها را محدود کند. پس مینمالیست باشید و تعدادی از گیاهان مورد علاقه خود را خریداری کنید.

گیاهان کوچک

7 ترند جذاب گیاهان آپارتمانی سال 2024 که از آن بی خبریدگیاهان کوچک

گیاهان کوچک جدیدترین ترند گیاهان آپارتمانی هستند که سادگی و جذابیت را حفظ کرده و مراقبت از آن‌ها آسان‌تر است.

این ترند برخلاف گیاهان بزرگ در سال‌های گذشته است؛ زمانی که مانسترا و فیکوس در صدر بودند؛ اما حالا هرچه گیاهان شما کوچک‌تر باشند، بهتر است. گیاهان آپارتمانی کوچک به راحتی در هر بخش از خانه جای می‌گیرند و آن قسمت را سبز می‌کنند و مراقبت از آن‌ها بسیار ساده‌تر است، به خصوص در هنگام آبیاری.

این گیاهان آپارتمانی در سال ۲۰۲۴ مد هستند:

  • بنفشه آفریقایی
  • گیاه پول چینی
  • لیتوپس ها
  • پپرومیا

تراریوم‌ها

7 ترند جذاب گیاهان آپارتمانی سال 2024 که از آن بی خبریدتراریوم‌ها

اگر به دنبال جایی برای قرار دادن گیاهان کوچک خود هستید، تراریوم یک گزینه ایده آل است. تراریوم‌ها همیشه محبوب بوده‌اند، اما در سال ۲۰۲۴ با کمی تغییر بازگشته‌اند.

تراریوم‌ها معمولاً محیط‌های بسته دارند که رطوبت را به دام می‌اندازد تا شرایط عالی را برای گیاهان گرمسیری ایجاد کند. اما آنچه آ نها را خاص‌تر می‌کند؛ هنری بودن آن‌ها است. اغلب شبیه مناظر کوچکی هستند که عناصری مانند سنگ و تزئینات را به همراه گیاهان ترکیب می‌کنند.

بیشتر ببینید: ۷۰ مدل از زیباترین تراریوم‌های شیشه‌ای ۱۴۰۲ | یه باغ جذاب و نفس‌گیر رو تو یه ظرف شیشه‌ای خلاصه کن

کوکداما

7 ترند جذاب گیاهان آپارتمانی سال 2024 که از آن بی خبریدکوکداما

کوکداما مطمئناً ترند جدیدی نیست. قرن‌هاست که در ژاپن وجود داشته و با هنر بونسای در ارتباط است. اما امسال توپ‌های کوکداما بسیار محبوب شده اند. این نام در انگلیسی “توپ خزه” ترجمه می‌شود. برخلاف ظاهر، ساخت آنها اصلاً دشوار نیست.

از آنجایی که کوکداما با خاک رس متراکم ساخته می‌شود، انتخاب گیاهانی که در این محیط بتوانند رشد کنند مهم است. در این روش از ساکولنت‌ها یا هر گونه گیاهی که نمی‌تواند رطوبت را تحمل کند دوری کنید.

برای تهیه کوکدامای، خاک را مخلوط کرده و به آن آب اضافه کنید تا مرطوب شود. حالا خاک اطراف ریشه گیاهان خود را بردارید و مابقی خاک چسبیده به ریشه را قالب بزنید. خزه‌ها را در اطراف خاک فشار دهید و از ریسمان برای آویزان کردن استفاده کنید.

رنگ‌های شاد و پر جنب و جوش

7 ترند جذاب گیاهان آپارتمانی سال 2024 که از آن بی خبریدگیاهان با رنگ‌های شاد و پر جنب و جوش

امسال، رنگ‌های پر جنب و جوش در مرکز ترند گیاهان آپارتمانی قرار می‌گیرند.دیگر رنگ یکدست سبز مد نیست و هرچه گیاهان شما رنگارنگ‌تر باشند؛ زیباتر است.

رنگ سال در بخش گیاهان، سبز روشنی است که نئونی به نظر می‌رسد. این رنگ را به راحتی در گیاهان آپارتمانی پیدا می‌کنید، مانند پتوس نئونی و فیلودندرون ها. اگر می‌خواهید به طور کلی از سبز فاصله بگیرید، از گیاهان آپارتماین صورتی و نارنجی و بنفش استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

درختچه‌ها آپارتمانی

7 ترند جذاب گیاهان آپارتمانی سال 2024 که از آن بی خبریددرختچه‌های آپارتمانی

در سال ۲۰۲۴ درختچه‌های آپارتمانی مانند انجیر برگ کمانچه یا درخت فیکوس را انتخاب کنید. در تضاد با گیاهان کوچک خود، یک یا دو درخت آپارتمانی را انتخاب کنید تا گوشه‌های خالی خانه تان را پر کنید و تاثیر زیادی داشته باشید. گزینه کلاسیک‌تر درخت انجیر برگ کمانچه است که چندین سال است محبوبیت خود را حفظ کرده است.

پایداری

7 ترند جذاب گیاهان آپارتمانی سال 2024 که از آن بی خبریدگیاهان پایدار

با توجه به این ترند شما باید گیاهانی با منابع پایدار را انتخاب کنید و محیط زیست را در اولویت قرار دهید. تعهد به پایداری امروزه بسیار اهمیت دارد. نگرانی‌های زیست محیطی همه صنایع از جمله بخش گیاهان آپارتمانی را فراگرفته است و همچنان بر ترند گیاهان آپارتمانی در سال ۲۰۲۴ تأثیر خواهد گذاشت.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نمونه سوالات علوم اول دبستان همه فصلها