آب‌گرفتگی شدید در خیابان‌های اهواز؛ ادامه بارندگی تا امشب


آب‌گرفتگی شدید در خیابان‌های اهواز؛ ادامه بارندگی تا امشب

با توجه به بارش سنگین باران طی ۴۸ ساعت گذشته و تجمع آب در سطح معابر، مردم اهواز دوباره و این‌بار در تعطیلات نوروزی گرفتار آب‌گرفتگی شدند و تلاش برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در این کلان‌شهر همچنان ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه بارندگی در استان تا امشب خبر داد.

محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تاثیر سامانه بارشی تا امشب موجب رگبار و رعد و برق در نواحی شرقی، شمال شرقی، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز و با شدت کمتر در بقیه مناطق استان خوزستان خواهد شد.

وی افزود: همچنین در این مدت وزش باد‌ها به صورت متوسط تا شدید به ویژه در مناطق غرب و جنوب غرب و مرکز پیش‌بینی می‌شود.

سبزه‌زاری گفت: فردا بارش‌های پراکنده در ارتفاعات دور از انتظار نیست و پدیده غالب در استان خوزستان مه یا مه رقیق به ویژه در جاده‌های مواصلاتی و کوهستانی استان خواهد بود.

وی بیان کرد: شمال خلیج فارس امروز مواج همراه رگبار و رعد و برق و فردا نیمه مواج است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته هندیجان با ۲۵.۹ و دهدز با ۸.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. در این مدت تغییرات دمای اهواز بین ۱۹.۹ و ۱۶.۳ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

ستاد مدیریت بحران خوزستان: رفع آب گرفتگی‌های اهواز به طور ضربتی در حال انجام است.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران خوزستان با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی برای رفع آب گرفتگی‌های ناشی از بارندگی امروز اهواز گفت: همه دستگاه‌ها وارد کار شده و رفع آب گرفتگی‌های معابر به طور ضربتی در حال انجام است.

محمد خانچی روز دوشنبه در خصوص آخرین وضعیت استان پس از بارندگی‌ها بیان کرد: در سطح استان مشکل چندانی نداریم و کار‌ها به خوبی و با مدیریت جهادی در حال انجام است.

وی در خصوص شرایط اهواز پس از بارندگی دوم بیان کرد: در برخی از نقاط شهر با آبگرفتگی مواجه هستیم که نیرو‌های دستگاه‌های مختلف در حال تلاش برای رفع آب گرفتگی‌ها هستند.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران خوزستان گفت: اکنون در حال امداد رسانی به مردم هستیم و مجموعه‌ای از گروه‌های جهادی، بسیج و سازمان‌های مردم نهاد پای کار آمده اند.

اعزام ۲ گروه عملیات امدادرسانی سیل به اهواز

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اعلام درخواست کمک شهرداری اهواز برای امدادرسانی در خصوص مدیریت روان‌آب‌ها در این شهر گفت: بر این اساس دو گروه کامل عملیاتی به همراه تجهیزات شب گذشته به اهواز اعزام شد.

محمد شریعتی افزود: دو دستگاه خودروی مکنده آب، دستگاه‌های لجن کش، شیلنگ‌های برزنتی و دستگاه‌های مورد نیاز برای امدادرسانی به سیل زدگان اهواز ارسال شد.

وی با بیان اینکه ۶ نفر نیروی امدادی نیز به اهواز اعزام شدند، ادامه داد: همه این افراد متخصص در زمینه امدادرسانی در حوادث سیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم