بهترین هارد اکسترنال پیشنهادی بر اساس ظرفیت و قیمت (ویژه نوروز 1403)


بهترین هارد اکسترنال پیشنهادی بر اساس ظرفیت و قیمت (ویژه نوروز 1403)

امروزه با توجه به تنوع مدل‌های هارد اکسترنال در بازار و نیاز روزافزون کاربران به این نوع محصول، انتخاب بهترین هارد اکسترنال به کاری نسبتاً دشوار تبدیل شده است. در این راهنمای خرید هارد اکسترنال سعی می‌شود به معرفی بهترین هاردهای اکسترنال پرتابل...

امروزه با توجه به تنوع مدل‌های هارد اکسترنال در بازار و نیاز روزافزون کاربران به این نوع محصول، انتخاب بهترین هارد اکسترنال به کاری نسبتاً دشوار تبدیل شده است. در این راهنمای خرید هارد اکسترنال سعی می‌شود به معرفی بهترین هاردهای اکسترنال پرتابل و دسکتاپ ارزشمند موجود در بازار ایران بر اساس قیمت و ظرفیت بپردازیم و شما را در خرید یک هارد اکسترنال خوب راهنمایی کنیم.

حافظه‌ی ذخیره‌سازی همواره یکی از بزرگترین عامل‌ها در خرید کامپیوتر، لپ‌تاپ و حتی گوشی و تبلت بوده است. اما اگر نیاز به انتقال اطلاعات خود دارید و حجم این اطلاعات بیشتر از فضای ذخیره‌سازی موجود است یا اگر نیاز به یک هارد دیسک برای آرشیو کردن فیلم‌ها و تصاویر خود دارید، به شما خرید یک هارد اکسترنال خوب را پیشنهاد می‌کنیم.

بر اساس این پیشنهاد برای انتخاب یک هارد اکسترنال مناسب با بودجه و نیاز شما از بین بهترین هارد های اکسترنال می‌بایست نکات مهم در خرید هارد اکسترنال را بدانید. با شهر سخت افزار همراه باشید و می‌توانید در ادامه این مطلب راهنمای خرید هر سوالی در مورد خرید هارد اکسترنال داشتید، از کارشناسان ما بپرسید و به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

در نظر داشته باشید قیمت هاردهای اکسترنال در ماه اخیر (اسفند) نسبت به یکی دو ماه گذشته پرتلاطم بوده و هرچند قیمت برخی محصولات کاهش یافته، قیمت برخی دیگر افزایش چشمگیری داشته است.

در نظر داشته باشید که با توجه به نوسانات بازار، قیمت‌های ذکر شده ممکن است متغیر باشد. برای آگاهی از آخرین قیمت هارد اکسترنال و سایر تجهیزات ذخیره‌سازی به لیست قیمت هارد اکسترنال، فلش مموری و کارت حافظه مراجعه کنید. همچنین در صورتی که لیست زیر نیاز شما را پوشش نداد، می‌توانید در قسمت نظرات با ذکر بودجه و انتظارات خود از یک هارد اکسترنال، از کارشناسان شهرسخت‌افزار مشاوره خرید دریافت کنید.

فهرست مطالب این راهنمای خرید:

- بهترین هاردهای اکسترنال 500 گیگابایتی
- بهترین هاردهای اکسترنال 1 ترابایتی
- بهترین هاردهای اکسترنال 2 ترابایتی
- بهترین هاردهای اکسترنال 4 ترابایتی
- بهترین هاردهای اکسترنال 5 ترابایتی
- بهترین هاردهای اکسترنال دسکتاپ

بهترین هارد اکسترنال پیشنهادی بر اساس ظرفیت و قیمت (ویژه نوروز 1403)

بهترین هارد اکسترنال 500 گیگابایتی

هارد اکسترنال Western Digital Elements 500GB
هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل المنتز ظرفیت 500 گیگابایت
قیمت: حدود 700,000 تومان با گارانتی اصلی

بهترین هارد اکسترنال پیشنهادی بر اساس ظرفیت و قیمت (ویژه نوروز 1403)

هارد اکسترنال Western Digital Elements 500GB در یک نگاه
مزایا معایب
- قیمت عالی
- قابلیت حمل پذیری بالا
- ضد ضربه و ضد شوک نیست
جدول مشخصات هارد اکسترنال Western Digital Elements 500GB
ابعاد 112 x 81 x 15 میلی‌متر
ظرفیت 500 گیگابایت
سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه
سرعت انتقال حدود 130 مگابایت در ثانیه
وزن 134 گرم
با وجود بالا رفتن روزافزون کیفیت و حجم فیلم‌ها و ویدیوها دیگر هاردهای اکسترنال 500 گیگابایتی در بازار بسیار کمیاب و حتی نایاب شده‌اند و به همین دلیل و همچنین قیمت اقتصادی آن، این هارد هم‌اکنون بهترین هارد اکسترنال پیشنهادی برای این ظرفیت بوده که در بازار ایران موجود است.

در حالت کلی در صورت امکان پیشنهاد می‌شود با کمی افزایش بودجه خود از هاردهای 1 ترابایتی و بالاتر استفاده کنید. اما اگر از ظرفیت مورد نیاز خود مطمئن هستید، هارد Elements برند وسترن دیجیتال با توجه به قیمت و مشخصات آن بهترین هارد اکسترنال ارزان برای خرید است.

سری هاردهای اکسترنال المنتز وسترن دیجیتال در حالت کلی اقتصادی‌ترین و ارزان‌ترین محصولات حاضر در بازار هستند و به همین دلیل اگر به دنبال یک هارد اکسترنال جمع‌وجور و ارزان قیمت هستید که فایل‌های شخصی خود را در آن آرشیو کنید و قصد ندارید آن را دائماً جابجا کنید، هارد اکسترنال وسترن دیجیتال المنتز بهترین گزینه برای شماست. نسخه 500 گیگابایتی این هارد بسیار سبک و جمع‌وجور است، اما با توجه به اینکه ضد شوک یا ضد ضربه نیست، جابجایی مداوم آن پیشنهاد نمی‌شود.

بهترین هارد اکسترنال 1 ترابایتی

هارد اکسترنال TOSHIBA Canvio Basics 1TB
هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Basics با ظرفیت 1 ترابایت
قیمت: حدود 2,290,000 تومان با گارانتی 22 ماهه ماتریس

بهترین هارد اکسترنال پیشنهادی بر اساس ظرفیت و قیمت (ویژه نوروز 1403)

هارد اکسترنال TOSHIBA Canvio Basics 1TB در یک نگاه
مزایا معایب
- سرعت بالا
- قابلیت حمل پذیری بالا
- ضد ضربه و ضد شوک نیست
- قیمت نسبتاً بالا
جدول مشخصات هارد اکسترنال TOSHIBA Canvio Basics 1TB
ابعاد 109 x 14 x 78 میلی‌متر
ظرفیت 1 ترابایت
سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه
سرعت انتقال حدود 150 مگابایت در ثانیه
وزن 149 گرم
برای اولین گزینه از هاردهای اکسترنال 1 ترابایتی به سراغ نسخه‌ی 1 ترابایتی هارد Canvio Basics شرکت توشیبا می‌رویم که برای آرشیو و نگه‌داری فایل‌های مختلف بسیار کارآمد است. این محصول در لیست بهترین هاردهای اکسترنال ایران قرار دارد و در راهنمای خرید هارد شهر سخت افزار یکی از پرفروش‌ترین محصولات است.

اما باید در نظر داشته باشید که این هاردها نسبت به شوک و ضربه حساس بوده و در مقابل رطوبت و گرد و غبار نیز از خود مقاومت بالایی نشان نمی‌دهند؛ پس علی‌رغم کوچک و حمل‌پذیر بودن، جابه‌جایی زیاد و تکان دادن این هاردها پیشنهاد نمی‌شود. اما اگر برای آرشیو اطلاعات خود نیاز به یک هارد اکسترنال خوب دارید، این محصول می‌تواند نیاز شما را برطرف کند.

البته در همین حدود قیمتی، هارد Western Digital My Passport 1TB هم محصول محبوبی است که به‌جز در ابعاد و وزن تفاوت خاصی با این هارد ندارند؛ البته محصول وسترن مقداری گران‌تر از مدل پیشنهادشده‌ی توشیبا شده است ولی هارد اکسترنال خوب و باکیفیتی به شمار می‌آید که می‌تواند یک انتخاب معقول باشد.

سری هاردهای اکسترنال Canvio Basics توشیبا نیز درست مانند سری مای پسپورت یا المنتز وسترن دیجیتال از محصولات خوش قیمت و کارآمد بازار هستند که برای آرشیو اطلاعات شخصی جزء بهترین هارد های اکسترنال محسوب می‌شوند. در نتیجه اگر به قصد نگهداری اطلاعات و فایل‌های شخصی خود برای خرید هارد اکسترنال اقدام می‌کنید، هارد یک ترابایتی Canvio Basics توشیبا می‌تواند از بهترین گزینه‌های پیش‌رو باشد.

در همین رابطه بخوانید:

- چگونه SSD اینترنال را به اکسترنال تبدیل کنیم؟ آموزش ساخت SSD اکسترنال
- راهنمای خرید و بهترین SSDهای پیشنهادی در بازار ایران

هارد اکسترنال Silicon Power Armor A80
هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80 ظرفیت 1 ترابایت
قیمت: حدود 3,200,000 تومان با گارانتی داده پرداز متین

بهترین هارد اکسترنال پیشنهادی بر اساس ظرفیت و قیمت (ویژه نوروز 1403)

هارد اکسترنال Silicon Power Armor A80 در یک نگاه
مزایا معایب
- ضد شوک و ضد ضربه
- مقاومت در مقابل نفوذ آب
- قابلیت حمل پذیری بالا
- قیمت بالا با توجه به ظرفیت
جدول مشخصات هارد اکسترنال Silicon Power Armor A80
ابعاد 139.5 x 94.0 x 18.1 میلی‌متر
ظرفیت 1 ترابایت
سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه
سرعت انتقال حدود 135 مگابایت در ثانیه
وزن 270 گرم
سری هاردهای Armor شرکت سیلیکون پاور نیز مانند هاردهای ADATA در میان جان‌سخت‌ترین و مطمئن‌ترین هاردهای اکسترنال حال حاضر بازار هستند که امنیت اطلاعات کاربر را چه از نظر نرم افزاری و چه از نظر سخت افزاری تضمین می‌کنند. به عنوان یک هارد اکسترنال خوب با ظاهری جذاب شاید هارد اکسترنال سری آرمور سیلکون پاور یک انتخاب عالی باشد.

هارد Armor A80 علاوه بر مقاومت و سرسختی بالا، از نظر ظاهری هم طراحی متفاوتی دارد و جایگاهی برای قرار دادن کابل آن نیز تعبیه شده است. این محصول از نظر مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار دارای گواهی IPX7 است. با توجه به حساسیت هاردهای HDD به ضربه، هارد اکسترنال Armor A80 سیلیکون پاور در مقابل شوک و ضربه ناگهانی نیز مقاوم است. این هارد در دو رنگ سیاه و آبی در بازار موجود است و کاربر می‌تواند با توجه به سلیقه‌ی خود از بین این دو رنگ انتخاب کند.

هارد اکسترنال Silicon Power ARMOR A80 1TB جزء بهترین هارد های اکسترنال بازار ایران است که می‌تواند اطلاعات کاربر را از هر نظر ایمن نگه دارد. از این رو اگر قصد دارید از هارد اکسترنال خود برای ذخیره اطلاعات مهم استفاده کنید، این هارد اکسترنال از بهترین گزینه‌های موجود است. البته توجه داشته باشید که با توجه به قابلیت‌های امنیتی آن، هارد اکسترنال Silicon Power ARMOR A80 1TB قیمت نسبتاً بالایی نیز دارد.

بهترین هاردهای اکسترنال 2 ترابایتی

Toshiba Canvio Advance 2TB هارد اکسترنال
هارد اکسترنال توشیبا Canvio Advance با ظرفیت 2 ترابایت
قیمت: حدود 3,400,000 تومان با گارانتی 18 ماهه ماتریس

بهترین هارد اکسترنال پیشنهادی بر اساس ظرفیت و قیمت (ویژه نوروز 1403)

هارد اکسترنال Toshiba Canvio Advance 2TB در یک نگاه
مزایا معایب
- سرعت بالا
- قابلیت حمل پذیری بالا
- ضد ضربه و ضد شوک نیست
- قیمت نسبتاً بالا
جدول مشخصات هارد اکسترنال Toshiba Canvio Advance 2TB
ابعاد 109 x 78 x 14 میلی‌متر
ظرفیت 2 ترابایت
سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه
سرعت انتقال حدود 155 مگابایت در ثانیه
وزن 149 گرم
هاردهای اکسترنال سری کنویو ادوَنس (Canvio Advance) برند توشیبا همواره از مدل‌های کاربردی و جذاب موجود در بازار هارد اکسترنال بوده‌اند و نسخه‌ی 2 ترابایتی این هاردها نیز از این قضیه مستثنی نیست. در نظر داشته باشید هرچند قیمت این هارد در حد نسخه‌های اقتصادی است، اما سرعت خواندن و نوشتن آن نسبت به هاردهایی مانند WD Elements بالاتر است.

لازم به ذکر است که این نوع هاردها در مقابل شوک و ضربه حساس بوده و جابجایی بیش از حد آن، به‌خصوص هنگام استفاده به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. اما با توجه به قیمت و سرعت آن، نسخه‌ی 2 ترابایتی هارد Canvio Advance شرکت Toshiba یکی از بهترین هارد های اکسترنال 2 ترابایت موجود در بازار ایران است. همچنین این سری از هاردهای توشیبا رنگ‌بندی متنوعی برای همه سلایق دارند.

سری هاردهای اکسترنال کنویو ادونس توشیبا جزء اقتصادی‌ترین محصولات بازار هستند که به راحتی می‌توانند نیاز کاربر برای آرشیو اطلاعات خود را بر طرف کنند. در نتیجه اگر به دنبال یک هارد اکسترنال 2 ترابایتی کارآمد و مطمئن برای ذخیره اطلاعات خود هستید، خرید هارد اکسترنال Toshiba Canvio Advance 2TB را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در نظر داشته باشید که این محصول ضد شوک و ضد ضربه نیست و به همین دلیل جابجایی و تکان دادن بیش از حد آن به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

هارد اکسترنالToshiba Canvio Gaming 2TB (مخصوص بازی)

هارد اکسترنال توشیبا Canvio Gaming با ظرفیت 2 ترابایت
قیمت: حدود 3,650,000 تومان با گارانتی 22 ماهه ماتریس

بهترین هارد اکسترنال پیشنهادی بر اساس ظرفیت و قیمت (ویژه نوروز 1403)

هارد اکسترنال Toshiba Canvio Gaming 2TB در یک نگاه
مزایا معایب
- سازگاری با ایکس باکس و پلی استیشن
- قابلیت حمل پذیری بالا
- سرعت بالا
- ضد ضربه و ضد شوک نیست
- قیمت بالا
جدول مشخصات هارد اکسترنال Toshiba Canvio Gaming 2TB
ابعاد 111 x 80 x 13.5 میلی‌متر
ظرفیت 2 ترابایت
سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه
سرعت انتقال حدود 150 مگابایت در ثانیه
وزن 149 گرم
سری هاردهای اکسترنال کنویو گیمینگ (Canvio Gaming) کمپانی توشیبا، از دسته هاردهایی است که به صورت خاص برای گیمرها طراحی شده است و از این رو با کنسول‌های گیمینگ مانند ایکس باکس و پلی استیشن (با فرمت exFAT) سازگاری کامل دارد. هارد 2 ترابایتی Toshiba Canvio Gaming بهترین هارد اکسترنال برای کاربرانی است که حافظه‌ی ایکس باکس یا پلی استیشن خود را با بازی‌های محبوب پر کرده‌اند و قصد دارند برای اجرای بازی‌های جدید، بخشی از گیم‌های قبلی را آرشیو و ذخیره کنند تا هر زمان که دوباره لازم شد بتوانند آن‌ها را بدون نیاز به دانلود مجدد اجرا کنند.

با وجود اینکه هاردهای Canvio Gaming توشیبا عنوان «گیمینگ» را به دوش می‌کشد، اما طراحی بدون زرق‌وبرق و ساده‌ای دارد و قابلیت حمل‌پذیری آن نیز بالاست. البته در نظر داشته باشید هارد 2 ترابایتی Toshiba Canvio Gaming در مقابل شوک و ضربه حساس است و جابجایی بیش از حد آن توصیه نمی‌شود.

هارد اکسترنال Toshiba Canvio Gaming 2TB از معدود هاردهای اکسترنال مخصوص گیمینگ در بازار ایران است که قادر است انتقال اطلاعات با سرعتی بالاتر از هاردهای معمولی را در اختیار کابران قرار دهد. در نتیجه اگر برای کنسول گیمینگ خود به دنبال یک هارد اکسترنال پرسرعت و خوش قیمت هستید تا بازی‌های خود را در آن ذخیره کنید، خرید هارد اکسترنال Toshiba Canvio Gaming 2TB را به شما پیشنهاد می‌دهیم. توجه داشته باشید که این هارد اکسترنال ضد ضربه و ضد شوک نیست و به همین دلیل باید حین جابجایی مراقبت بیشتری از آن کنید.

هارد اکسترنال ADATA HD770G 2TB
هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G ظرفیت 2 ترابایت
قیمت: حدود 4,800,000 تومان با گارانتی اصلی

بهترین هارد اکسترنال پیشنهادی بر اساس ظرفیت و قیمت (ویژه نوروز 1403)

هارد اکسترنال ADATA HD770G 2TB در یک نگاه
مزایا معایب
- ضد شوک و ضد ضربه
- مقاومت در مقابل نفوذ آب
- سرعت بالا
- قابلیت حمل پذیری بالا
- طراحی RGB
- قیمت نسبتاً بالا با توجه به ظرفیت
جدول مشخصات هارد اکسترنال ADATA HD770G 2TB
ابعاد 112 x 81 x 15 میلی‌متر
ظرفیت 2 ترابایت
سرعت چرخش 6400 دور در دقیقه
سرعت انتقال حدود 150 مگابایت در ثانیه
وزن 270 گرم
اگر به خاطر داشته باشید سری هاردهای اکسترنال HD770G شرکت ای دیتا حدود دو سال پیش به عنوان اولین درایوهای اکسترنال مجهز به نورپردازی RGB و مخصوص گیمرهای خوش‌ذوق معرفی شدند.

هارد HD770G در مقابل انواع و اقسام بلایای طبیعی مقاوم بوده و حتی می‌توان گفت صدمه زدن به آن کار بسیار سختی است. این محصول از نظر مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار از گواهی IP68 فراتر رفته و در صورت بسته بودن درپوش پلاستیکی آن قادر است تا دو ساعت در عمق 2 متری آب دوام آورد. افزون بر این، هارد HD770G ای دیتا با سربلندی در آزمون‌های سخت نظامی توانسته استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6 را نیز کسب کند.

در کنار تمام این ویژگی‌ها، این هارد اکسترنال درون یک ساختار مستحکم سه لایه قرار گرفته که در مقابل ضربه و شوک نیز مقاومت نشان می‌دهد. برای افرادی که قصد افزایش فضای ذخیره سازی کنسول پلی استیشن یا ایکس باکس خود را دارند هارد اکسترنال Adata HD770G یک گزینه‌ی ایده آل و بهترین هارد اکسترنال است. در این محدود قیمت هاردهای اکسترنال Armor A75 2TB سیلیکون پاور و ADATA HD830 نیز محصولات مناسبی هستند.

یکی دیگر از انواع هاردهای اکسترنال مخصوص گیمینگ در بازار ایران، هارد اکسترنال ADATA HD770G 2TB است که افزون بر قابلیت‌های متنوع، طراحی بسیار جذاب و زیبایی دارد. این هارد اکسترنال افزون بر سرعت بیشتری که برای انتقال اطلاعات در اختیار کاربر می‌گذارد، ضد شوک و ضد ضربه نیز هست و از نظر امنیتی نیز توانایی‌های بسیاری دارد. از این رو اگر قصد خرید یک هارد اکسترنال ایمن برای کنسول گیمینگ خود هستید تا بازی‌های خود را در آن آرشیو کنید، هارد اکسترنال ADATA HD770G 2TB گزینه‌ای ایده‌آل است.

بهترین هارد های اکسترنال4 ترابایتی

هارد اکسترنال TOSHIBA Canvio Basics 4TB
هارد اکسترنال توشیبا Canvio Basics با ظرفیت 4 ترابایت
قیمت: حدود 4,695,000 تومان با گارانتی 18 ماهه ماتریس

بهترین هارد اکسترنال پیشنهادی بر اساس ظرفیت و قیمت (ویژه نوروز 1403)

هارد اکسترنال TOSHIBA Canvio Basics 4TB در یک نگاه
مزایا معایب
- سرعت بالا
- قابلیت حمل پذیری بالا
- ضد ضربه و ضد شوک نیست
- قیمت بالا
جدول مشخصات هارد اکسترنال TOSHIBA Canvio Basics 4TB
ابعاد 14 x 78 x 109 میلی‌متر
ظرفیت 4 ترابایت
سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه
سرعت انتقال حدود 150 مگابایت در ثانیه
وزن 149 گرم
نسخه‌های Canvio Basics از هاردهای اکسترنال شرکت توشیبا در حالت کلی هاردهای کوچک با قابلیت حمل بسیار بالا و تقریباً اقتصادی هستند و به همین دلیل در لیست بهترین هارد اکسترنال شهر سخت افزار چندین بار حضور یافته‌اند. البته در نظر داشته باشید که این هاردها در مقابل ضربه و شوک مقاوم نبوده و در این زمینه آسیب‌پذیرند. در واقع اگر به دنبال یک هارد اکسترنال خوب، با کیفیت و ظرفیت بالا ولی در عین حال ارزان هستید نسخه های ظرفیت بالای هارد اکسترنال توشیبا کانیو بیسیکس یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود.

نسخه‌ی 4 ترابایتی هاردهای Canvio Basics توشیبا برای ذخیره‌سازی اطلاعات و آرشیو فایل‌های شما، گزینه‌ای بسیار اقتصادی و خوش‌قیمت است. سرعت چرخش دیسک داخلی این هارد 5400 دور در دقیقه بوده اما سرعت خواندن و نوشتن خوبی نسبت به رقبا ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است در این محدوده قیمتی هاردهای اکسترنال Expansion 4TB سیگیت و My Passport 4TB وسترن دیجیتال نیز حضور دارند که از نظر ظاهری با این محصول متفاوت بوده و می‌توانند به عنوان گزینه جایگزین، می‌توانند هارد اکسترنال خوبی باشند.

با توجه به قیمت و کارآمدی هارد اکسترنال TOSHIBA Canvio Basics 4TB، این محصول یکی از بهترین هارد های اکسترنال 4 ترابایتی بازار است. از این رو اگر قصد دارید یک آرشیو نسبتاً بزرگ از فیلم و سریال بسیازید یا می‌خواهید فایل نصبی بازی‌های خود را در جایی به غیر از هارد سیستم خود ذخیره کنید، خرید هارد اکسترنال TOSHIBA Canvio Basics 4TB یک انتخاب عالی است. فقط در نظر داشته باشید که این هارد اکسترنال ضد شوک یا ضد ضربه نیست و به همین دلیل جابجایی و حمل آن باید با مراقبت بیشتری صورت گیرد.

هارد اکسترنال Silicon Power ARMOR A85 4TB
هارد اکسترنال سیلیوکون پاور مدل آرمور A85
قیمت: حدود 8,800,000 تومان با گارانتی داده پرداز متین

بهترین هارد اکسترنال پیشنهادی بر اساس ظرفیت و قیمت (ویژه نوروز 1403)

هارد اکسترنال Silicon Power ARMOR A85 4TB در یک نگاه
مزایا معایب
- ضد شوک و ضد ضربه
- مقاومت در مقابل نفوذ آب

- قیمت بالا
- قابلیت حمل پذیری متوسط
جدول مشخصات هارد اکسترنال Silicon Power ARMOR A85 4TB
ابعاد 133 x 92 x 26 میلی‌متر
ظرفیت 4 ترابایت
سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه
سرعت انتقال حدود 135 مگابایت در ثانیه
وزن 364 گرم
سری هاردهای Armor شرکت سیلیکون پاور در میان جان‌سخت‌ترین و مطمئن‌ترین هاردهای اکسترنال حال حاضر بازار هستند که امنیت اطلاعات کاربر را چه از نظر نرم افزاری و چه از نظر سخت افزاری تضمین می‌کنند. به عنوان یک هارد اکسترنال خوب با ظاهری جذاب شاید هارد اکسترنال سری آرمور سیلکون پاور یک انتخاب عالی باشد.

هارد Armor A85 علاوه بر مقاومت و سرسختی بالا، از نظر ظاهری هم جذاب بوده و طراحی متفاوتی دارد. این محصول از نظر مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار از گواهی IP68 فراتر رفته و در صورت بسته بودن درپوش پلاستیکی آن قادر است تا دو ساعت در عمق 2 متری آب دوام آورد. با توجه به ساختار چند لایه آن، هارد آرمور A85 سیلیکون پاور در مقابل شوک و ضربه‌ی ناگهانی هم مقاوم است.

هارد اکسترنال Silicon Power ARMOR A85 4TB جزء بهترین هارد های اکسترنال بازار ایران است که می‌تواند اطلاعات کاربر را از هر نظر ایمن نگه دارد. از این رو اگر قصد دارید از هارد اکسترنال خود برای ذخیره اطلاعات مهم و حجیم استفاده کنید، این هارد اکسترنال از بهترین گزینه‌های موجود است. البته توجه داشته باشید که با توجه به ظرفیت بالا و همچنین قابلیت‌های امنیتی آن، هارد اکسترنال Silicon Power ARMOR A85 4TB قیمت نسبتاً بالایی نیز دارد.

بهترین هارد های اکسترنال 5 ترابایتی

هارد اکسترنال Western Digital My Passport 5TB
هارد وسترن مای پاسپورت ظرفیت 5 ترابایت
قیمت: حدود 6,050,000 تومان با گارانتی اصلی

بهترین هارد اکسترنال پیشنهادی بر اساس ظرفیت و قیمت (ویژه نوروز 1403)

هارد اکسترنال Western Digital My Passport 5TB در یک نگاه
مزایا معایب
- ظرفیت بالا
- قابلیت حمل پذیری بالا
- ضد ضربه و ضد شوک نیست
جدول مشخصات هارد اکسترنال Western Digital My Passport 5TB
ابعاد 11.1 x 74.9 x 107 میلی‌متر
ظرفیت 5 ترابایت
سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه
سرعت انتقال حدود 125 مگابایت در ثانیه
وزن 210 گرم
همانطور که می‌دانید وسترن دیجیتال یکی از بهترین مارک های هارد اکسترنال است و نسخه‌ی 5 ترابایتی هارد My Passport این کمپانی یکی از گزینه‌های بسیار مناسب و خوش‌قیمت برای افرادی است که بازی‌ها و فیلم‌های خود را آرشیو می‌کنند.

این هارد از کدگذاری سخت‌افزاری اطلاعات AES 256-bit پشتیبانی می‌کند اما در برابر شوک و ضربه حساس است. همانطور که گفته شد ظرفیت هارد از نکات اصلی در خرید هاردهای اکسترنال است و برای افرادی که بودجه‌ی زیادی برای خرید هارد اکسترنال ندارند، سری My Passport وسترن دیجیتال بهترین نوع هارد اکسترنال در بازار است.

در این رنج قیمت هارد ADATA HD320 External Hard Drive نیز در بازار ایران موجود است که با ابعاد 127.5x 80.5 x 19 میلی‌متری و وزن 285 گرمی مقداری از هارد My Passport وسترن دیجیتال بزرگتر و گران‌تر بوده اما در عوض از استاندارد USB 3.1 هم پشتیبانی می‌کند.

در حالت کلی اگر از هارد اکسترنال خود بیشتر برای ذخیره‌ی اطلاعات استفاده می‌کنید و قصد جابجایی مداوم این هارد را ندارید، هاردهای اکسترنال My Passport برند وسترن دیجیتال گزینه‌های بسیار کارآمد و خوش‌قیمتی هستند. از این رو، اگر حجم اطلاعاتی که می‌خواهید ذخیره کنید نسبتاً بالا است (آرشیو فیلم یا ذخیره بازی) و لازم نیست هارد خود را همیشه به همراه خود داشته باشید، هارد اکسترنال Western Digital My Passport 5TB بهترین هارد موجود برای شماست.

هارد اکسترنال Silicon Power ARMOR A85 5TB
هارد اکسترنال سیلیوکون پاور مدل آرمور A85
قیمت: حدود 10,200,000 تومان با گارانتی اصلی

بهترین هارد اکسترنال پیشنهادی بر اساس ظرفیت و قیمت (ویژه نوروز 1403)

هارد اکسترنال Silicon Power ARMOR A85 5TB در یک نگاه
مزایا معایب
- ضد شوک و ضد ضربه
- مقاومت در مقابل نفوذ آب
- قیمت بالا
- قابلیت حمل پذیری متوسط
جدول مشخصات هارد اکسترنال Silicon Power ARMOR A85 5TB
ابعاد 133 x 92 x 26 میلی‌متر
ظرفیت 5 ترابایت
سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه
سرعت انتقال حدود 130 مگابایت در ثانیه
وزن 298 گرم
سری هاردهای Armor شرکت سیلیکون پاور در میان جان‌سخت‌ترین و مطمئن‌ترین هاردهای اکسترنال حال حاضر بازار هستند که امنیت اطلاعات کاربر را چه از نظر نرم افزاری و چه از نظر سخت افزاری تضمین می‌کنند. به عنوان یک هارد اکسترنال خوب با ظاهری جذاب شاید هارد اکسترنال سری آرمور سیلکون پاور یک انتخاب عالی باشد.

هارد Armor A85 علاوه بر مقاومت و سرسختی بالا، از نظر ظاهری هم جذاب بوده و طراحی متفاوتی دارد. این محصول از نظر مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار از گواهی IP68 فراتر رفته و در صورت بسته بودن درپوش پلاستیکی آن قادر است تا دو ساعت در عمق 2 متری آب دوام آورد. افزون بر این، هارد آرمور A85 سیلیکون پاور در مقابل شوک و ضربه‌ی ناگهانی هم مقاوم است.

هارد اکسترنال Silicon Power ARMOR A85 5TB جزء بهترین هارد های اکسترنال بازار ایران است که می‌تواند اطلاعات کاربر را از هر نظر ایمن نگه دارد. از این رو اگر قصد دارید از هارد اکسترنال خود برای ذخیره اطلاعات مهم و حجیم استفاده کنید، این هارد اکسترنال از بهترین گزینه‌های موجود است. البته توجه داشته باشید که با توجه به ظرفیت بالا و همچنین قابلیت‌های امنیتی آن، هارد اکسترنال Silicon Power ARMOR A85 5TB قیمت نسبتاً بالایی نیز دارد.

در همین رابطه بخوانید:

- هارد دیسک چیست و چگونه کار می کند؟
- بررسی اس اس دی اکسترنال ADATA SD600Q ؛ کوچک و جان‌سخت

بهترین هارد های اکسترنال دسکتاپ

در نظر داشته باشید منظور از هاردهای اکسترنال دسکتاپ (رومیزی)، هاردهایی است که قابلیت حمل‌پذیری کمی داشته و برای تامین برق خود نیاز به منبع تغذیه جداگانه دارند؛ پس اگر قصد دارید فضای ذخیره‌سازی خود را همواره همراه خود داشته باشید، این نوع هاردها به شما پیشنهاد نمی‌شوند و بهترین هارد دیسک اکسترنال برای شما همان گزینه‌های قبلی (پرتابل) است.

اما اگر حمل‌پذیر بودن هارد برای شما عامل تعیین‌کننده‌ای نیست، هاردهای اکسترنال دسکتاپ نسبت به هاردهای معمولی ظرفیت‌های بالاتری داشته و قیمت نسبتاً کمتری نیز دارند و به‌همین دلایل بهترین هاردهای External برای شما محسوب می‌شوند.

بهترین هاردهای اکسترنال دسکتاپ 4 ترابایتی

Western Digital My Book Desktop 4TB هارد اکسترنال
هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل مای بوک دسکتاپ ظرفیت 4 ترابایت
قیمت: حدود 6,800,000 تومان با گارانتی اصلی

بهترین هارد اکسترنال پیشنهادی بر اساس ظرفیت و قیمت (ویژه نوروز 1403)

هارد اکسترنال Western Digital My Book Desktop 4TB در یک نگاه
مزایا معایب
- طراحی جذاب
- قیمت نسبتاً مناسب
- ضد ضربه و ضد شوک نیست
- قابلیت حمل پذیری ضعیف
- نیاز به برق AC
جدول مشخصات هارد اکسترنال Western Digital My Book Desktop 4TB
ابعاد 49 × 139 × 171 میلی‌متر
ظرفیت 4 ترابایت
سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه
سرعت انتقال حدود 130 مگابایت در ثانیه
وزن 960 گرم
هاردهای سری My Book شرکت وسترن دیجیتال در انواع ظرفیت‌ها تولید شده و همگی نیز کاملاً قابل اطمینان و پرطرفدار هستند. این محصولات بهترین هاردهای اکسترنال پرتابل هستند و نکات مهم در خرید هارد اکسترنال را تا حد خوبی رعایت کرده‌اند. از این رو در راهنمای خرید هارد اکسترنال دسکتاپ، هاردهای WD حرف اول را می‌زنند. وسترن دیجیتال از یک طراحی زیبا برای این هاردها استفاده کرده و آنها به‌عنوان یک هارد رومیزی، میزکار شما را بسیار جذاب‌تر می‌کنند.

با مقایسه‌ی این هارد دسکتاپ با نسخه‌های 4 ترابایتی هاردهای معمولی، متوجه می‌شویم که قیمت هارد 4 ترابایتی My Book وسترن دیجیتال بسیار کم‌تر از دیگر درایوهای معمولی است. در محتویات درون جعبه‌ی این هارد علاوه‌بر کابل USB 3.0، یک آداپتور برق نیز وجود دارد که انرژی مورد نیاز آن را در هنگام استفاده تامین می‌کند. این هارد، هم به رمزگذاری نرم‌افزاری و هم رمزگذاری سخت‌افزاری مجهز است و خیال کاربر را از امنیت اطلاعات خود آسوده می‌کند.

در این محدوده قیمت هارد اکسترنال Expansion Desktop STEB4000200 سیگیت نیز محصول جایگزین مناسبی برای هارد مای بوک وسترن دیجیتال تلقی می‌شود.

با توجه به قیمت آن، هارد اکسترنال Western Digital My Book Desktop 4TB ارزان‌ترین هارد اکسترنال 4 ترابایتی بازار است که می‌تواند بهترین گزینه‌ی کاربران نیز محسوب شود. در حالت کلی اگر قصد جابجایی هارد اکسترنال خود را ندارید و فقط می‌خواهید اطلاعات خود را در فضایی به جزء هارد سیستم یا لپ تاپ خود ذخیره کنید، هارد اکسترنال Western Digital My Book Desktop 4TB و در حالت کلی هاردهای اکسترنال دسکتاپ بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شوند.

بهترین هارد اکسترنال دسکتاپ 6 ترابایتی

Western Digital My Book Desktop 6TB هارد اکسترنال
هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل مای بوک دسکتاپ ظرفیت 6 ترابایت

قیمت: حدود 7,300,000 تومان با گارانتی اصلی

بهترین هارد اکسترنال پیشنهادی بر اساس ظرفیت و قیمت (ویژه نوروز 1403)

هارد اکسترنال Western Digital My Book Desktop 6TB در یک نگاه
مزایا معایب
- سرعت عالی
- طراحی جذاب
- ظرفیت بالا
- ضد ضربه و ضد شوک نیست
- قابلیت حمل پذیری ضعیف
- نیاز به برق AC
جدول مشخصات هارد اکسترنال Western Digital My Book Desktop 6TB
ابعاد 49 × 139 × 171 میلی‌متر
ظرفیت 6 ترابایت
سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه
سرعت انتقال حدود 170 مگابایت در ثانیه
وزن 960 گرم
همانطور که گفته شد بهترین مارک هارد اکسترنال دسکتاپ مربوط به محصولات شرکت وسترن دیجیتال است و در نتیجه بین هاردهای اکسترنال دسکتاپ 6 ترابایتی موجود در بازار ایران، نسخه‌ی 6 ترابایتی از هاردهای سری My Book وسترن دیجیتال بهترین گزینه است. این هارد نیز مانند نسخه‌ی 4 ترابایتی خود دارای طراحی منحصر به‌فردی بوده و برای تامین انرژی خود به یک منبع تغذیه خارجی نیاز دارد. فراموش نکنید که یک هارد اکسترنال خوب برای امور دسکتاپ محصولی است که علاوه بر ظرفیت بالا، پایداری مناسبی در کاربر نیز داشته باشد و بتواند تعادل را به خوبی برقرار کند.

در حالت کلی اگر قصد جابجایی هارد اکسترنال خود را ندارید و فقط می‌خواهید اطلاعات خود را در فضایی به جزء هارد سیستم یا لپ تاپ خود ذخیره کنید، هارد اکسترنال Western Digital My Book Desktop 4TB و در حالت کلی هاردهای اکسترنال دسکتاپ بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شوند. با توجه به قیمت آن، هارد اکسترنال Western Digital My Book Desktop 6TB اقتصادی‌ترین هارد اکسترنال 6 ترابایتی بازار است و به همین دلیل می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای ساخت و نگهداری یک آرشیو حجیم (مانند فیلم و سریال یا حتی بازی) باشد.

بهترین هارد اکسترنال دسکتاپ 8 ترابایتی

Western Digital My Book Desktop 8TB هارد اکسترنال
هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل مای بوک دسکتاپ ظرفیت 8 ترابایت

قیمت: حدود 10,600,000 تومان با گارانتی اصلی

بهترین هارد اکسترنال پیشنهادی بر اساس ظرفیت و قیمت (ویژه نوروز 1403)

هارد اکسترنال Western Digital My Book Desktop 8TB در یک نگاه
مزایا معایب
- سرعت عالی
- طراحی جذاب
- ظرفیت بالا
- ضد ضربه و ضد شوک نیست
- قابلیت حمل پذیری ضعیف
- نیاز به برق AC
جدول مشخصات هارد اکسترنال Western Digital My Book Desktop 8TB
ابعاد 49 × 139 × 171 میلی‌متر
ظرفیت 8 ترابایت
سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه
سرعت انتقال حدود 180 مگابایت در ثانیه
وزن 960 گرم
بهترین هارد اکسترنال دسکتاپ 8 ترابایتی موجود در بازار ایران نیز یکی دیگر از هاردهای محبوب سری My Book وسترن دیجیتال بوده که توانسته مانند نسخه‌های قبلی، با طراحی جذاب و قیمت مقرون به‌صرفه خود طرفداران بسیاری جذب کند. این هارد هم انرژی مورد نیاز خود را از یک آداپتور برق AC می‌گیرد و شرکت سازنده اکثر نکات مهم در خرید هارد اکسترنال را برای آن در نظر گرفته است.

با توجه به قیمت آن، هارد اکسترنال Western Digital My Book Desktop 8TB ارزان‌ترین هارد اکسترنال 8 ترابایتی بازار است که می‌تواند بهترین گزینه‌ی کاربران برای آرشیو اطلاعات خود باشد. در حالت کلی اگر قصد جابجایی هارد اکسترنال خود را ندارید و فقط می‌خواهید اطلاعات خود را در فضایی به جزء هارد سیستم یا لپ تاپ خود ذخیره کنید، هارد اکسترنال Western Digital My Book Desktop 8TB و در حالت کلی هاردهای اکسترنال دسکتاپ بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شوند. در نظر داشته باشید که این هارد اکسترنال وزن نسبتاً زیادی دارد و به اتصال برق جداگانه نیز نیازمند است، در نتیجه هرچند قابلیت جابجایی دارد، اما حمل آن کار آسانی نیست.

بهترین هارد اکسترنال دسکتاپ بالای 10 ترابایت

Western Digital My Book Desktop 12TB هارد اکسترنال
هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل مای بوک دسکتاپ ظرفیت 12 ترابایت

قیمت: حدود 14,200,000 تومان با گارانتی اصلی

بهترین هارد اکسترنال پیشنهادی بر اساس ظرفیت و قیمت (ویژه نوروز 1403)

هارد اکسترنال Western Digital My Book Desktop 12TB در یک نگاه
مزایا معایب
- سرعت عالی
- طراحی جذاب
- ظرفیت بالا
- ضد ضربه و ضد شوک نیست
- قابلیت حمل پذیری ضعیف
- نیاز به برق AC
جدول مشخصات هارد اکسترنال Western Digital My Book Desktop 12TB
ابعاد 49 × 139 × 171 میلی‌متر
ظرفیت 12 ترابایت
سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه
سرعت انتقال حدود 205 مگابایت در ثانیه
وزن 1320 گرم
آخرین محصول معرفی شده در راهنمای خرید هارد اکسترنال شهر سخت افزار، یکی دیگر از هاردهای سری My Book است. این هارد اکسترنال در بین درایوهای ذخیره‌سازی اکسترنال دسکتاپ موجود در بازار ایران، از بهترین‌ها محسوب می‌شوند. نسخه‌ی 12 ترابایتی سری مای بوک برند وسترن دیجیتال، به اندازه‌ی کافی برای تمامی اطلاعات و فایل‌های کاربر فضا داشته و از قابلیت رمزگذاری سخت‌افزاری AES 256-Bit نیز پشتیبانی می‌کند؛ پس از نظر امنیتی نیز کاملاً مطمئن و قابل اعتماد است.

البته این هارد نیز برای تامین برق خود به یک منبع خارجی نیاز داشته و در محتویات جعبه‌ی آن یک آداپتور AC وجود دارد. لازم به‌ذکر است که تمامی هاردهای دسکتاپ به ضربه و شوک بسیار حساس هستند و جابجایی آنها به‌خصوص در هنگام استفاده به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

اگر قصد دارید از سیستم خود بک‌آپ بگیرید و یا همه‌ی فایل‌ها و اطلاعات خود را در یک هارد اکسترنال ذخیره کنید، هارد اکسترنال Western Digital My Book Desktop 12TB بهترین گزینه است. چراکه با توجه به فضای ذخیره‌سازی خود قیمت مناسبی دارد و به راحتی می‌تواند تمام اطلاعات شما را در خود نگه‌دارد. البته توجه داشته باشید که این هارد اکسترنال وزن زیادی دارد و به راحتی قابل جابجایی نیست، اما در صورت نیاز می‌توانید آن را به همراه خود نیز جابجا کنید.

چنانچه هنوز نیاز به مشاوره خرید بهترین هارد های اکسترنال دارید، می توانید بودجه و انتظارات خود را در قسمت نظرات این مطلب ارسال کرده و منتظر پاسخ کارشناسان شهر سخت‌افزار باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک