شاهد آغاز سلسله قاجاریه یک چنار 700 ساله است ! + فیلم


شاهد آغاز سلسله قاجاریه یک چنار 700 ساله است ! + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، روستای سعدآباد از توابع شهرستان پیشوا در استان تهران، شاهد واقعه ای تاریخی بود. درست زیر یک چنار ، سلسله قاجار آغاز شد و آغامحمدخان تاجگذاری کرد. منطقه...

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، روستای سعدآباد از توابع شهرستان پیشوا در استان تهران، شاهد واقعه ای تاریخی بود. درست زیر یک چنار ، سلسله قاجار آغاز شد و آغامحمدخان تاجگذاری کرد.

منطقه شمالی ورامین در پایان دوران زندیه، محل زندگی قاجارها بود. در واقع هنوز هم روستایی به نام حسین آباد قاجار در این منطقه وجود دارد. آقا محمدخان قاجار وقتی متوجه می شود که کریم خان زند در حال وفات است از شیراز فرار کرده و به سمت تهران حرکت می کند و با وجود این که خیلی سریع این مسیر را طی کرد، از ترس این که مبادا دروازه‌های شهر تهران را بسته و وی را شناسایی کنند، به سمت دشت ورامین که محل سکونت قبیله خود بود حرکت می‌کند.

آقامحمدخان با ورود به منطقه سعدآباد، خود را معرفی می کند و از ساکنان این منطقه می خواهد که اختلاف قومی و قبیله ای خود را کنار بگذارند و به خاطر مرگ کریم خان با هم متحد شوند تا بتوانند ایل قاجار را به حکومت برسانند.

در واقع اولین حرکت آقامحمدخان از این منطقه شروع شد و بعد از پیدا کردن قدرت، یکی از خوان های قاجار که در منطقه سعدآباد زندگی می کرد، تاجی از مس تهیه و زیر درخت چنار قدیمی روستا که امروز نیز هنوز سرپا و شاداب باقی مانده آن تاج را بر سر می گذارد و نخستین تاجگذاری وی در این منطقه انجام شد.

شاهد آغاز سلسله قاجاریه یک چنار 700 ساله است ! + فیلم


شاهد آغاز سلسله قاجاریه یک چنار 700 ساله است ! + فیلم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لو رفته از همسر مهدی عبدی گلزن پرسپولیس ! / الینا کیست؟!