وزیر آموزش و پرورش: حتی یک مورد از شایعات لو رفتن سوالات امتحانات نهایی صحت نداشت / سوالات 15 دقیقه بعد از آزمون منتشر شد / امسال امتحانات پایه دهم و یازدهم هم نهایی می‌شود


وزیر آموزش و پرورش: حتی یک مورد از شایعات لو رفتن سوالات امتحانات نهایی صحت نداشت / سوالات 15 دقیقه بعد از آزمون منتشر شد / امسال امتحانات پایه دهم و یازدهم هم نهایی می‌شود

باشگاه خبرنگاران: وزیر آموزش و پرورش گفت: از امسال پایه دهم و یازدهم هم امتحانات نهایی خواهند داشت. رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش درباره تدابیر اندیشیده شده برای سلامت امتحانات بیان کرد: مصوبه کاهش ضریب تاثیر کنکور در دو مجلس تصویب شد و...

وزیر آموزش و پرورش: حتی یک مورد از شایعات لو رفتن سوالات امتحانات نهایی صحت نداشت / سوالات 15 دقیقه بعد از آزمون منتشر شد / امسال امتحانات پایه دهم و یازدهم هم نهایی می‌شود

باشگاه خبرنگاران: وزیر آموزش و پرورش گفت: از امسال پایه دهم و یازدهم هم امتحانات نهایی خواهند داشت.

رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش درباره تدابیر اندیشیده شده برای سلامت امتحانات بیان کرد: مصوبه کاهش ضریب تاثیر کنکور در دو مجلس تصویب شد و در دو دولت ابلاغ شد، اما عملی نشد در حالی که در سال ۱۴۰۲ عملی شد، امروز موضوع کیفیت آموزش بر روی میز رئیس‌جمهور است؛ در ۴۰ نفر برتر کنکور تعداد قابل توجهی از مناطق محروم بودند.

او گفت: حتی یک مورد از شایعات لو رفتن سوالات صحت نداشت، اولیاء باید بدانند علت این اتفاق شکوفایی استعداد دانش آموزان است و اگر سوالی لو برود در ابتدا ما اعلام خواهیم کرد. توانایی‌ها و نرم افزار‌های ما پیشرفته‌تر شده است؛ سوالات ۱۵ دقیقه بعد از آزمون منتشر شد و شایعه لو رفتن سوالات کذب است.

صحرایی افزود: تربیت معلم از اولویت‌های درجه ۱ است، مصوبه کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان در سال گذشته اتفاق افتاد؛ اولین نتیجه این مصوبه کشف معلم و اصلاح نظام آموزشی است، سال گذشته ۲۵ درصد از ظرفیت بالاتر رفت و امسال نیز به همین شکل ۲۵ درصد افزایش خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سال ۱۴۰۲ تاریخی‌ترین تاریخ جذب معلم با کیفیت مطلوب بود، ۵۰ هزار معلم از استخدامات و ۲۵ هزار معلم از فرهنگیان آمدند.

او ادامه داد: موضوع کتاب از روز نخست با ۸۰ درصد یارانه تحویل مردم داده می‌شود، تحول در تربیت معلم، نظام آموزشی، سنجش و این قبیل موارد باید اتفاق افتد؛ کتب اول ابتدایی امسال جدید خواهد بود و اثر محسوس‌تر تغییر کتب در ۱۴۰۳ دیده خواهد شد.

صحرایی درباره سند تحول بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سندی بسیار وسیع و دقیق است، اما صدور سند به دلیل صدور یک سند خارجی دیگر مقداری تضعیف شد، اما ۷ پروژه ملی برای اجرای سند تصویب شد؛ نقشه راه سند نوشته و نگاشت رسانه‌ای سند در حال انجام است، امروز این سند برای دولت مهم است و باید در نظر داشت سند در تمامی جوانب باید پیش برود.

او درباره افزایش وضعیت کیفی مدارس دولتی گفت: بسیاری از مدارس دولتی قله‌های تربیتی فراوانی را نمایش می‌دهند؛ نیمی از معلمان با سابقه و همچنین معلمان تازه استخدام شده به مدارس دولتی معرفی می‌شوند امسال معلمان توسط دانش‌آموزان ارزیابی می‌شوند؛ ارتقاء آموزش و افزایش کیفیت مدارس دولتی امسال در روند کار قرار دارند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سمپاد از جمله مدارس دولتی است، اما جدای از سمپاد تنوع مدارس دولتی باید کاهش پیدا کند، تعداد قابل توجهی از مدارس احیاء شدند که حمایت رئیس‌جمهور و همت خیرین ارکان اصلی آن است.

او افزود: خیرین در سال گذشته بیش از ۲ برابر تعهد خود پای کار آمدند؛ یکی از کار‌های مهم امسال ساخت ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس است، ما طبق آمایشی که در سند ذکر شده مدرسه خواهیم ساخت؛ این نکته نیز باید ذکر شود که بر خلاف گذشته امروزه دانش آموزان با معدل بالای ۱۹ وارد هنرستان‌ها می‌شوند.

او درباره طرح شناسایی دانش آموزان باز مانده از تحصیل، گفت: در تمام دنیا در دوره کرونا بسیاری از تحصیل بازماندند. ۹۱۱ هزار نفر شناسایی شدند که به دلیل برخی عوامل فوتی، مهاجرت و معلولیت بود، اما عده‌ای نیز به دلایل اقتصادی و این چنینی از تحصیل جا مانده بودند که مدارسی برای مناطق به‌طور شبانه روزی راه اندازی شد و حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار نفر به تحصیل بازگردانده شدند.

صحرایی گفت: در دو سال این دولت ما ۳۰ مدال طلا آوردیم. در سال ۲۰۲۲ ما تاریخی عمل کردیم و حدود ۱۹ تا ۲۰ مدال طلا آوردیم این درحالی بود که برخی کشور‌ها مانند چین در این آزمون حتی شرکت نکرده بودند.

لینک کوتاه کپی لینک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان