فوت و فن کدبانوگری برای نگهداری عسل در خانه برای ماندگاری طولانی مدت


علیرغم ماندگاری طولانی عسل، هنگام نگهداری از این ماده شیرین و حفظ بهترین طعم آن باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

یکی از بزرگترین حقایق در مورد عسل این است که فاسد نمی‌شود! با این حال، عسل در طول زمان مستعد تغییرات فیزیکی و شیمیایی است و می‌تواند عطر و طعم خود را از دست بدهد و همچنین تمایل به تیره شدن دارد. از آنجایی که نگهداری عسل به شدت به دما بستگی دارد، تعیین ماندگاری عسل دشوار است.

برای مقاصد عملی و تجاری اغلب مدت زمان ماندگاری عسل دو سال ذکر می‌شود. با این حال، عسلی که به درستی ذخیره شده باشد، کیفیت خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند، به همین دلیل بسیار مهم است که عسل خود را با رعایت این دستورالعمل‌ها نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: روش های نگهداری از کره | با این روش‌ها کره خوش‌طعم و خوش‌بوتر خواهد ماند

فوت و فن کدبانوگری برای نگهداری عسل در خانه برای ماندگاری طولانی مدتعسل

روش نگهداری عسل در خانه برای ماندگاری طولانی مدت

عسل چقدر دوام می‌آورد؟

عسل به دلیل غلظت بالای قند، یکی از پایدارترین مواد غذایی طبیعی است. فرانک مورتیمر، زنبوردار ارشد دانشگاه کورنل و نویسنده کتاب Bee People And The Bugs They Love می‌گوید: «عسل تنها غذایی است که هرگز فاسد نمی‌شود و خوردن آن همیشه بی خطر است. اگر به درستی ذخیره شود، می‌تواند عمر مفید و طولانی داشته‌باشد. ممکن است کریستالیزه شود و کیفیت آن به خوبی زمانی که برای اولین بار آن را خریداری کردید نباشد، اما همچنان برای مصرف بی خطر خواهد بود.

اگرچه عسل تاریخ انقضا ندارد، اما بسیاری از تولیدکنندگان عسل تاریخ «بهترین زمان مصرف» را در حدود دو سال روی برچسب عسل خود می‌گذارند تا مصرف‌کنندگان را تشویق کنند تا از محصول در بهترین حالت خود استفاده کنند. به همین ترتیب، سازمان غذا و داروی آمریکا توصیه می‌کند از عسل ظرف یک سال پس از خرید استفاده کنید تا کیفیت آن تضمین شود.

عسل را در ظرف در بسته نگهداری کنید

از آنجایی که عسل حاوی آب کمی است، باکتری‌ها به راحتی در آن رشد نمی‌کنند، اما ظروف با بسته‌بندی نادرست می‌توانند اجازه ورود رطوبت را به عسل بدهند. توصیه می‌شود عسل خود را در ظرف اصلی که آن را خریداری کرده‌اید، نگه دارید و پس از استفاده، مطمئن شوید که درب آن محکم باشد تا رطوبت آن محفوظ شود. شیشه‌های درب دار نیز برای نگهداری عسل تا زمانی که درب آن محکم بسته باشد، ایده آل هستند تا عسل در معرض هوا قرار نگیرد. توصیه نمی‌شود عسل خود را در ظروف پلاستیکی غیر خوراکی یا ظروف فلزی نگهداری کنید زیرا ممکن است باعث اکسیده شدن عسل شوند.

ظرف را در مکانی نگهداری کنید که در دمای متوسط اتاق باقی بماند

از آنجایی که عسل بهتر است در دمای اتاق نگهداری شود، توصیه می شود ظرف عسل خود را در قفسه یا در انبار نگهداری کنید. قرار دادن عسل در معرض دماهای گرم‌تر، از نور مستقیم خورشید یا انواع دیگر گرمای مستقیم (مانند اجاق گاز یا فر) می‌تواند باعث تیره شدن و تغییر طعم ظریف شود.

بیشتر بخوانید: بهترین روش برای نگهداری طولانی مدت سیب | همیشه سیب تازه در خانه داشته باشید

عسل را در یخچال قرار ندهید

نگهداری عسل در یخچال باعث حفظ آن می‌شود اما دمای خنک باعث می‌شود عسل شما یک توده نیمه جامد تشکیل دهد، بنابراین این روش نگهداری توصیه نمی‌شود.

فقط در صورت لزوم عسل را فریز کنید

نگهداری عسل در فریزر نیز باعث حفظ عسل می‌شود، اما باعث دانه‌بندی آن نمی‌شود زیرا دما برای تشکیل بلورها بسیار سرد است. با این حال، اگر ظرف بزرگی از عسل می‌خرید که قبل از اینکه بتوانید آن‌ها را تمام کنید دانه‌ دانه می‌شود، مقدار قابل کنترلی عسل را در ظرف کوچک‌تری بریزید که بتوانید در آشپزخانه یا سر میز استفاده کنید. بقیه عسل را در ظرف بزرگ‌تر اصلی نگهداری کنید و در فریزر نگهداری کنید. در صورت لزوم، عسل را گرم کنید تا به راحتی ظرف کوچک را دوباره پر کنید و ظرف بزرگتر را دوباره در فریزر قرار دهید.

قبل از پر کردن مجدد ظرف کوچک، مطمئن شوید که هیچ کریستالی در عسل وجود ندارد که بتواند به عنوان “دانه” عسل جدید برای دانه بندی در اطراف عمل کند. شایان ذکر است که کریستال ها، اگرچه از نظر بصری جذاب نیستند، اما برای سلامتی شما خطرناک نیستند. اگر عسل شما کریستالیزه می‌شود، همیشه می‌توانید با قرار دادن شیشه در یک کاسه آب گرم، آن را دوباره به حالت مایع تبدیل کنید.

فوت و فن کدبانوگری برای نگهداری عسل در خانه برای ماندگاری طولانی مدتعسل

بیشتر بخوانید: روش‌های هوشمندانه برای جلوگیری از یخ زدن بستنی در فریزر

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت ستاره به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی