جلالی: اگر تلاش های روسیه و ایران نبود، امروز تروریستها مسلط بر منطقه بودند


جلالی: اگر تلاش های روسیه و ایران نبود، امروز تروریستها مسلط بر منطقه بودند

سفیر ایران در روسیه: شاید اگر همکاری های ایران و فدراسیون روسیه در سوریه نبود، امروز چهره منطقه از لحاظ تسلط تروریست ها بر منطقه جور دیگری بود.

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار اسپوتنیک گفت: شما چند سال پیش را ببینید که تروریست ها چه مناطقی از سوریه را دست گرفته بودند و چقدر زیاد. و چه مناطق زیادی از عراق را تروریست ها در دست گرفته بودند. و اگر تلاش هایی که روسیه و ایران انجام دادند نبود، امروز تروریستها چقدر در منطقه ما دارای سیطره و تسلط بودند.
وی افزود: تنها ایران و روسیه در داخل سوریه، تروریست ها به عقب نشینی واداشتند. بقیه کشورها و قدرتها که حتی ائتلاف ضدتروریست در عراق و سوریه انجام دادند به تروریست ها کمک کردند، این کشورها محموله هایی را برای تروریست ها پرتاب می کردند که هم سلاح و هم غذا و لازم بهداشتی برای تروریست ها بود. این کشورها نمی توانند مثالی بزنند که حداقل یک روستا را در خاک سوریه یا عراق آزاد کرده باشند. نقش شهید سلیمانی در عراق و سوریه و مبارزه با تروریست ها بسیار زیاد بود.
سفیر ایران خاطرنشان کرد: لذا اون چه که ما می تونیم ذکر کنیم این است که مبارزه با تروریسم و تروریست ها در دنیا صادقانه نیست، این کشورها هم از خود تروریسم به عنوان یک ابزار استفاده می کنند. هم از شعارهای مبارزه با تروریسم به عنوان یک ابزار استفاده می کنند، هر دو ابزار گونه است و صداقتی در آن وجود ندارد و این بزرگترین بلایی است که ما درگیر ان هستیم.
کاظمی تصریح کرد: اما ببیند کشورهای خودشان کمتر مبتلا به این موضوع هستند، بیشتر تروریست ها به کشورهای ما آسیب می رسانند. در کشورهای ما خودشان کمتر این حوادث اتفاق می افتد، چرا این حوادث باید در ایران یا روسیه اتفاق بیفتند؟ گناه مردم ایران چیست؟ گناه مردم روسیه چیست؟ گناه مردم سوریه چیست؟ گناه مردم عراق چیست؟ گناه مردمی که آنها، تروریست ها را به این کشورها می فرستند چیست؟ ما تبعا با فدراسیون روسیه همکاری انجام خواهیم داد. طبعا ما در بحث مبارزه با تروریست نزدیک تر خواهیم شد. ما مرتب با یکدیگر کار می کنیم و تجربیات خود را در اختیار یکدیگر قرار می دهیم. همانطور که تا الان نیز تجربیاتمان را در اختیار یکدیگر قرار دادیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی