سازمان امنیت فدرال روسیه: آمریکا و بریتانیا پشت حمله تروریستی در کروکوس بودند


سازمان امنیت فدرال روسیه:  آمریکا و بریتانیا پشت حمله تروریستی در کروکوس بودند

بورتنیکوف رد نکرد که ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و اوکراین در پشت حمله تروریستی در کروکوس قرار داشته باشند.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر بورتنیکوف، رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه، در مصاحبه با روزنامه نگار پاول زاروبین، بیان داشت که ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و اوکراین مسئول حمله به تالار شهر کروکوس بودند.
وی خاطرنشان کرد: ما اینطور فکر می کنیم. در هر صورت ما الان در مورد فاکتوری که داریم صحبت می کنیم. این اطلاعات کلی است، اما در حال حاضر پردازش های اطلاعاتی مشخصی درحال انجام است.
بورتنیکوف تصریح کرد که سفارش دهنده هنوز شناسایی نشده است، اما سازمان امنیت فدرال می بیند که چه کسی این حمله را سازماندهی کرده و عاملان را به خدمت گرفته است. به گفته وی، این حمله تروریستی به نفع سرویس های اطلاعاتی غرب و اوکراین بود تا اوضاع روسیه را متزلزل کند و هراس را در جامعه بکارد.
وی افزود: ما معتقدیم که این اقدام هم توسط خود رادیکال‌های اسلام‌گرا و هم طبیعتاً توسط سازمان‌های اطلاعاتی غربی تهیه شده است و خود سرویس‌های اطلاعاتی اوکراین مستقیماً با این موضوع مرتبط هستند.
وی خاطرنشان کرد که تروریست ها می خواستند به اوکراین فرار کنند، از آنها انتظار می رفت که در آنجا "به عنوان قهرمان" از آنها استقبال شود. سرویس های ویژه روسیه تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این اتفاق انجام دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا