رسانه ها از تغیر توجه آمریکا از اوکراین به اسرائیل خبر دادند


رسانه ها از تغیر توجه آمریکا از اوکراین به اسرائیل خبر دادند

نشریه آمریکایی پولیتیکو با استناد به تحلیل خود می گوید، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، لفاظی اظهارات عمومی خود را از درگیری اوکراین به جنگ بین اسرائیل و جنبش حماس در ماه های پایانی سال 2023 تغییر داد و به کی یف در "لحظه حساس درگیری" توجه کمتری تشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، این نشریه می نویسد: "داده ها نشان می دهد که از ژانویه تا 7 اکتبر 2023، روز حمله حماس به اسرائیل، بایدن حدود 32 بار در ماه از اوکراین نام برده است. پس از حمله، تا ژانویه 2024، تعداد اشاره هه به کمتر از 22 بار در ماه کاهش یافت. از اکتبر تا دسامبر، رئیس جمهور آمریکا از اسرائیل در هر ماه دو برابر بیشتر از اوکراین نام برد."
همانطور که اشاره شد، بعداً، از ژانویه سال جاری، کاخ سفید شروع به صحبت در مورد کمک به اسرائیل و اوکراین کرد، زمانی که کنگره بحث در مورد ارائه بسته کمکی اضافی به این کشورها را از سر گرفت.
استفن دیوید، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه جان هاپکینز، به این نشریه گفت که رویکرد دولت بایدن توانست گروه‌های مختلفی از رای‌دهندگان را به خود جذب کند، و این بدان معناست که بایدن "با گرد هم آوردن آن‌ها از حمایت بیشتری برخوردار شود".
این نشریه به نقل از یک منبع خاطرنشان می کند که تغییر توجه بایدن به اسرائیل، کی یف را نگران کرد و پس از آن مقامات اوکراینی شروع به شکایت از کاهش سرعت کمک های غرب کردند.
در این مطلب به نقل از یک مقام نزدیک به مذاکرات در کی یف آمده است: "مقامات اوکراین زنگ خطر را در مورد کاهش کمک های غرب، کمبود مهمات و سایر مشکلاتی که به حمایت ایالات متحده و متحدان بستگی دارد به صدا درآوردند."
ضدحمله اوکراین در 4 ژوئن 2023 آغاز شد و سه ماه بعد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اظهار داشت: "ضد حمله" نه تنها متوقف شده است، "بلکه شکست خورده است."
فرمانده کل نیروهای اوکراینی، الکساندر سیرسکی، در اوایل فوریه - چند روز قبل از انتصاب او در این پست - گفت که نیروهای اوکراینی از اقدامات تهاجمی به اقدامات دفاعی تغییر کرده اند. وی در عین حال اوضاع جبهه را پیچیده و متشنج ارزیابی کرد.
پنتاگون همچنین اعلام کرد که بدون کمک های جدید آمریکا، ارتش اوکراین باید تصمیم بگیرد که کدام شهرها را می توانند نگه دارند. در عین حال، اوکراین اخیرا تعدادی از شهرک‌ها از جمله شهر آودیوکا و روستای کرینکی در منطقه خرسون را تسلیم کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا