مسکو: سیستم قضایی بریتانیا به یک طنز و شوخی تبدیل شده است


مسکو: سیستم قضایی بریتانیا به یک  طنز و شوخی  تبدیل شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود با اشاره به تصمیم دادگاه بریتانیا در پرونده استرداد جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس به آمریکا، گفت: "سیستم قضایی بریتانیا تبدیل به یک طنز و مایه خنده در مقابل همه جهان شده است."

به گزارش اسپوتنیک، دادگاه عالی لندن روز سه شنبه به نفع آسانژ رای داد و او این فرصت را خواهد داشت که به اعتراض درباره تصمیم استرداد به آمریکا در دادگاه های بریتانیا ادامه دهد.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت: "کل سیستم قضایی بریتانیا در برابر چشمان تمام جهان به یک داستان مسخره تبدیل شده است. همه اینها تمسخر حیثیت انسانی از سوی عدالت کاذب هیولایی ناکارآمد و تنبیهی بریتانیاست."
وی ادامه داد: "ما بار دیگر توجه جامعه جهانی را به آزار و شکنجه مستمر و الهام‌گرفته از واشنگتن علیه یک روزنامه‌نگار تحقیقی جلب می‌کنیم که سال‌هاست آسیب‌های جدی به نهاد روزنامه‌نگاری و رسانه‌های مستقل وارد کرده و اصول بنیادین آزادی بیان و حقوق بشر را زیر پا گذاشته است. "
بنیانگذار ویکی لیکس با 18 اتهام جنایی روبرو است که در مجموع با 175 سال زندان در ایالات متحده در ارتباط با افشای بزرگترین مجموعه اطلاعات طبقه بندی شده در تاریخ این کشور، از جمله افشای قتل، نقض حقوق بشر، استراق سمع و سایر تخلفات نیروهای امنیتی آمریکا روبرو است
اگر دادگاه علیه این روزنامه‌نگار حکم می‌داد، آسانژ تمام درخواست‌های تجدیدنظر در بریتانیا را تمام می‌کرد. این امر موجب استرداد او به ایالات متحده و پیگرد قانونی تحت قانون جاسوسی می شود. یکی از آخرین گزینه ها برای جلوگیری از انتقال وی به ایالات متحده می تواند شکایت به دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR) باشد.
آسانژ روزنامه نگار استرالیایی در سال 2006 در ارتباط با کارش در وب سایت ویکی لیکس که برای انتشار اسناد محرمانه تأسیس شده بود، به شهرت رسید. در سال 2010، این سایت یک فیلم ویدئویی محرمانه عمومی از ارتش ایالات متحده منتشر کرد که نشان می داد چگونه حداقل 18 غیرنظامی پس از حمله به یک هلیکوپتر آمریکایی در بغداد در سال 2007 کشته شدند. در سال 2010، این سایت همچنین شروع به انتشار 250 هزار سند دیپلماتیک آمریکایی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی