رسانه: یکی از کشورهای اروپایی برای حملات تروریستی پس از حادثه مسکو آماده می شود


رسانه: یکی از کشورهای اروپایی برای حملات تروریستی پس از حادثه مسکو آماده می شود

واشنگتن پست به نقل از یک مقام امنیتی یکی از کشورهای اروپایی که نامش فاش نشده گزارش می دهد، یکی از کشورهای اروپایی در حال آماده شدن برای حملات تروریستی احتمالی در خاک خود پس از اتفاقی که در سالن کروکوس در نزدیکی مسکو رخ داد و همچنین در زمینه تمایل ادعایی به رقابت بین شاخه‌های دولت اسلامی و جنبش فلسطینی حماس در زمینه رسانه‌ای است.

به گزارش اسپوتنیک ، این روزنامه به نقل از این منبع می‌گوید: "متاسفانه ما باید برای سناریویی آماده شویم که در آن تلاش‌های جدیدی انجام شود".
پیش از این، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن، در اظهار نظر درباره لفاظی های آمریکا در مورد دخالت ادعایی گروه تروریستی "دولت اسلامی" در حمله تروریستی در سالن کروکوس، به اسپوتنیک گفته بود که نباید برای چنین نتیجه گیری عجله کرد. دستگاه ها همه چیز را مرتب خواهند کرد.
این منبع اروپایی افزود که فعالیت های تروریستی ممکن است با حوادث در نوار غزه تقویت شود. یک مقام امنیتی از یک کشور عربی ناشناس به این روزنامه گفت که دلیل دیگری که گروه‌های اسلام‌گرا اکنون به دنبال انجام حملات تروریستی هستند ممکن است رقابت با جنبش فلسطینی حماس در عرصه رسانه‌ای باشد.
این روزنامه به نقل از این منبع نوشت: "حماس ماه‌ها موفق شد به طور گسترده در رسانه‌ها پوشش داده شود و این وضعیتی را ایجاد کرده است که سایر گروه‌های اسلام‌گرا می‌خواهند به حامیان و اعضا نشان دهند که آنها نیز می‌توانند به کشورهای قدرتمند آسیب برسانند".
لازم به یادآوری است، تیراندازی و آتش سوزی در شامگاه 22 مارس قبل از اجرای کنسرت در سالن کنسرت کروکوس در کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو رخ داد. خبرنگار اسپوتنیک که شاهد این حادثه بود گزارش داد که چند مرد مسلح بدون ماسک به داخل سالن هجوم بردند، آنها در محدوده نقطه خالی به مردم شلیک کردند و بمب های آتش زا پرتاب کردند.
بر اساس آخرین داده های کمیته تحقیق، 139 نفر جان باختند. سردبیر گروه رسانه ای راسیا سیوودنیا مارگاریتا سیمونیان، از افزایش تعداد قربانیان به 143 نفر خبر داد. بر اساس گزارش وزارت شرایط اضطراری، 152 نفر در نتیجه این تروریست زخمی شدند. حمله کنند. بیست و چهارم اسفند ماه عزای عمومی اعلام شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که هر چهار عامل حمله تروریستی پیدا و بازداشت شدند - آنها سعی کردند فرار کنند و به سمت اوکراین در حال حرکت بودند، جایی که "مسیری" برای آنها در سمت اوکراین آماده شد تا از مرز عبور کنند. وزارت کشور روسیه گزارش داد که این افراد خارجی هستند. رئیس جمهور خاطرنشان کرد که در مجموع 11 نفر بازداشت شدند و نیروهای امنیتی در تلاش هستند تا کل پایگاه تروریست ها را کشف کنند. به گفته سرویس امنیت فدرال روسیه، سلاح های مورد استفاده تروریست ها از قبل در یک انبار آماده شده بود.
پوتین گفت که روسیه نه تنها با یک حمله تروریستی بدبینانه برنامه ریزی شده، بلکه با کشتار جمعی آماده و سازماندهی شده غیرنظامیان مواجه است. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که تمامی عاملان، سازمان دهندگان و مشتریان این جنایت به مجازات عادلانه و اجتناب ناپذیر محکوم خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سوپر گل آلومینیوم به پرسپولیس +فیلم