توضیحات وکیل آسانژ به اسپوتنیک در خصوص تصمیم دادگاه لندن


توضیحات وکیل آسانژ به اسپوتنیک در خصوص تصمیم دادگاه لندن

وکیل آسانژ، به اسپوتنیک گفت، برای ایالات متحده دشوار خواهد بود که تضمین هایی را که دادگاه لندن برای جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس برای او درخواست کرده است، ارائه دهد.

به گزارش اسپوتنیک، کارلوس پوودا گفت: "تضمین آنچه دادگاه درخواست می کند برای ایالات متحده دشوار خواهد بود. تضمین عدم مجازات اعدام بسیار دشوارتر است، زیرا بدیهی است که در صورت استرداد آسانژ به سیستم قضایی آمریکا بستگی خواهد داشت".
وکیل اسانژ اضافه کرد: "این تصمیم بسیار مثبت است. این یک نفس بزرگ از اکسیژن است. من فکر می کنم که علاوه بر پیروزی قانونی، این یک پیروزی برای کل جنبش جهانی در حمایت از آسانژ است. من فکر می کنم آنها شنیده اند که این یک موضوع فردی نیست، بلکه مربوط به کل حوزه روزنامه نگاری است که برای حقیقت و حقوق بشر مبارزه می کند."
وی در مورد شرایط سلامتی موکل خود گفت: "او رنج می کشد، بیش از 10 سال است که با وجود اینکه در پناهگاه بود در زندان است. او بدون امتیازاتی که دیگر زندانیان دارند در یک زندان با امنیت حداکثری به سر می برد. این ضربه سنگینی بر ثبات عاطفی، سلامت روانی و جسمانی او وارد می کند."
دادگاه عالی لندن روز سه شنبه به نفع جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس رای داد و به او این فرصت را داد تا در دادگاه های بریتانیا به اعتراض در مورد استرداد خود به آمریکا ادامه دهد. در عین حال، دادگاه حکم داد که در صورتی که طرف آمریکایی مدارک لازم را در مورد تضمین آینده آسانژ در ایالات متحده تا 16 آوریل ارائه دهد، جلسه بعدی این پرونده زودتر از 20 می برگزار نخواهد شد.
این سند تصریح می کند که دادگاه به دولت ایالات متحده سه هفته مهلت داد تا تضمین های کافی ارائه دهد که در طول محاکمه در ایالات متحده، این روزنامه نگار بتواند به متمم اول قانون اساسی ایالات متحده (که از آزادی بیان حمایت می کند) تکیه کند. همچنین در محاکمه به دلیل تابعیتش در مضیقه قرار نگیرد و به اعدام محکوم نشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی