بررسی پتانسیل رشد قیمت دوج کوین در آینده طبق نظر کارشناسان


بررسی پتانسیل رشد قیمت دوج کوین در آینده طبق نظر کارشناسان

دوج کوین با نماد اختصاری DOGE$ یک میم کوین محبوب در بازار ارز دیجیتال است که ابتدا در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک شوخی شروع شد و در نهایت به ارزش کل بیش از ۸۰ میلیارد دلار رسید. Dogecoin در اوایل سال ۲۰۲۴ رشد قابل توجه ۱۱۶.۴ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش بورس نیوز، دوج کوین با نماد اختصاری DOGE$ یک میم کوین محبوب در بازار ارز دیجیتال است که ابتدا در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک شوخی شروع شد و در نهایت به ارزش کل بیش از ۸۰ میلیارد دلار رسید. Dogecoin در اوایل سال ۲۰۲۴ رشد قابل توجه ۱۱۶.۴ درصدی را تجربه کرد. اگرچه هنوز با بالاترین قیمت تاریخ (ATH) یعنی ۰.۷۳۷۶ دلار کمی فاصله دارد با این حال بسیاری از تحلیلگران معتقدند پتانسیل رشد قیمت دوج کوین بسیار بالاست. در این مقاله در کنار هم بررسی می‌کنیم که آیا $DOGE می‌تواند ATH خود را دوباره به دست آورد و به طور بالقوه به ۱ دلار برسد یا نه؛ بنابراین همراه ما باشید تا پس از نگاهی کوتاه به تاریخچه قیمت Dogecoin، پیش‌بینی پتانسیل رشد قیمت دوج کوین در سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ را مطالعه کنیم.

نگاهی به تاریخچه قیمت دوج کوین

دوج کوین در سال ۲۰۱۳ توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر ساخته و با نماد سگ شیبای محبوب خود، به بازار کریپتو معرفی شد. طبق آمار CoinMarketCap، قیمت اولیه خرید و فروش ارز دیجیتال دوج کوین ۰.۰۰۰۲۹۹۳ دلار بود که در می ۲۰۱۷ برای اولین بار به ۰.۰۰۱ دلار رسید. سپس در ژانویه ۲۰۱۸، قیمت Dogecoin برای مدت کوتاهی به ۰.۰۱۴۶ دلار رسید، اما این صعود دائمی نبود و تا ژانویه ۲۰۲۱ زیر ۰.۰۱ دلار معامله شد.

در اوایل سال ۲۰۲۱، با رشد بازار کریپتو، قیمت ارز‌های دیجیتال افزایش یافت. با این حال، برخلاف بازار گاوی قبلی، Dogecoin یک مزیت غیرمنتظره داشت: یکی از ثروتمندترین مردان جهان، ایلان ماسک، از طرفداران بزرگ این پروژه شد. آن طور که به نظر می‌رسد، ایلان ماسک در سه ماهه اول ۲۰۲۱ جمع‌آوری Dogecoin را آغاز کرده بود و در همان دوره حمایت خود را به طور عمومی در توییتر اعلام کرد. حمایت ماسک در ماه‌های بعد ادامه یافت و باعث شد که خیلی سریع قیمت Dogecoin به انفجار برسد تا نهایتا در ۶ مه ۲۰۲۱ قیمت ATH ۰.۷۳۷۶ دلار را تجربه کند. به موازات این افزایش قیمت شدید، ارزش بازار دوج کوین به ۸۰ میلیارد دلار رسید و اصطلاح Millionaire Dogecoin ابداع شد؛ زیرا بسیاری از سرمایه گذاران اولیه DOGE با این تحولات، ثروتمند شدند. در نتیجه فروش گسترده دارندگان اولیه دوج کوین، در ژوئن ۲۰۲۲ قیمت این دارایی به ۰.۰۵ دلار رسید.
تا اواخر سال ۲۰۲۲ بالاترین سطحی که دوج کوین به آن دست یافت، ۰.۱۲۶۳ دلار بود. پس از آن در یک گوه نزولی قرار گرفت که پایان آن، اکتبر ۲۰۲۳ و قیمت ۰.۰۵۷۸۶ دلار بود.

بررسی پتانسیل رشد قیمت دوج کوین در سال‌های پیش رو

حالا که با تاریخچه قیمت دوج کوین آشنا شدیم، راحت‌تر می‌توانیم پتانسیل رشد قیمت دوج کوین در سال‌های آینده را بررسی کنیم. اگر شما هم مایلید بدانید این میم کوین محبوب تا سال ۲۰۳۰ به چه ارزشی دست خواهد یافت، با ما همراه باشید. به کمک پیشبینی‌ای که در ادامه می‌خوانید، تصمیم‌گیری آسان‌تری برای انتخاب میان خرید بیتکوین و خرید دوج کوین برای سرمایه‌گذاری خواهید داشت.

پیش بینی آینده دوج کوین در سال ۲۰۲۴

در یک نگاه کلی می‌توان گفت دوج کوین شروع خوبی را در سال ۲۰۲۴ تجربه کرد. اما با گذر ماه‌های ابتدایی سال و رشد چشم‌گیر بیت کوین، از تاثیرگذاری این شروع خوب کمی کاسته شده است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در سال ۲۰۲۴ به دلیل رویداد Halving بیت‌کوین، روند صعودی بازار آغاز خواهد شد. البته بسیاری معتقدند که وضعیت فعلی بازار نشان دهنده آن است که ما همین حالا هم وارد این روند صعودی شده‌ایم؛ شکستن قیمت ۷۳۰۰۰ دلاری بیت‌کوین و تنظیم چندین ATH جدید، مهم‌ترین نشانه‌های آن است!

جالب است بدانید علاوه‌بر تاثیرات بازار، تیم پشتیبان Dogecoin سخت در حال توسعه یک زیرساخت پرداخت آسان برای پیاده‌سازی است که به ارائه‌دهندگان پرداخت، خرده‌فروشان و طبق نقشه Dogecoin، «سکو‌های اجتماعی» اجازه می‌دهد تا Dogecoin را یکپارچه کرده و پرداخت‌ها را بپذیرند. البته هنوز هیچ جدول زمانی برای این نسخه ارائه نشده است، اما انتظار می‌رود این به‌روزرسانی‌ها در طول سال ۲۰۲۴ به دست ما برسد.

در نتیجه همه این موارد، پیش‌بینی پتانسیل رشد قیمت دوج کوین ما برای سال ۲۰۲۴ مثبت است. بررسی متخصصان بالاترین پتانسیل رشد ۰.۳۲ دلار، پایین‌ترین قیمت ۰.۰۷۸۲۵ دلار و میانگین قیمت ۰.۱۱۵۰ دلار را تا پایان سال ۲۰۲۴ برآورد می‌کند.

بررسی پتانسیل رشد قیمت دوج کوین در آینده طبق نظر کارشناسان

پیش بینی آینده دوج کوین در سال ۲۰۲۵

همانطور که گفته شد، هاوینگ و بهبود شبکه دوج، ممکن است بر بهبود پتانسیل رشد قیمت دوج کوین تاثیرگذار باشد. با وجود این دو عامل صعودی برای Dogecoin، دو موضوع توکنومیک می‌تواند قیمت آن را در سال ۲۰۲۵ کاهش دهد.

۱. در حال حاضر پنج میلیون کاربر دوج کوین وجود دارد و ۱۰ دارنده برتر تقریبا ۴۶ ٪ از تمام سکه‌های Dogecoin را کنترل می‎کنند. این تمرکز مالکیت، کمی نگران‌کننده به نظر می‌رسد و به این معناست که حتی در یک بازار صعودی، پنج میلیون سرمایه‌گذار روی قیمت یک دارایی بسیار سوداگرانه شرط‌بندی می‌کنند. در حالی که ۱۰ عضو جامعه قدرت زیادی برای تحت تاثیر قرار دادن بازار‌ها دارند. اکثریت این ۵ میلیون سرمایه‌گذار، دوج کوین را برای کسب سود سریع در بازار صعودی بعدی نگه می‌دارند و به دنبال نگهداری طولانی‌مدت این سکه نیستند. بنابراین، احتمالا با افزایش قیمت در سال ۲۰۲۵، فشار فروش اضافی را شاهد خواهیم بود که مانع از به دست آوردن مجدد ATH می‌شود.

۲. برخلاف بسیاری از ارز‌های دیجیتال دیگر مانند بیت کوین، XRP یا حتی شیبا اینو، Dogecoin حداکثر عرضه را ندارد. در اصل، این امر دوج کوین را به یک دارایی تورمی تبدیل می‌کند و به این معنی است که همیشه فشار فروش جدیدی وارد بازار خواهد شد.

در یک نگاه کلی، پتانسیل رشد قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۵، مثبت است. اما بسیار کم‌تر از انتظار بسیاری از افراد و احتمالا بدون ATH‌های جدید خواهد بود.

بنابراین، پیش‌بینی قیمت Dogecoin ما حداکثر قیمت ۰.۵۵ دلار، حداقل قیمت ۰.۱۶ دلار و میانگین قیمت ۰.۳ دلار تا پایان سال ۲۰۲۵ است.

آینده دوج کوین تا سال ۲۰۳۰

آینده بلندمدت دوج کوین تا حد زیادی با ایلان ماسک گره خورده است. ایلان ماسک توییتر را در سال ۲۰۲۲ خرید و سپس در آوریل ۲۰۲۳ آن را بی‌سر و صدا با X Corp ادغام کرد. به نظر می‌رسد او قصد دارد یک «اپلیکیشن همه‌کاره» مشابه وی چت در چین ایجاد کند؛ با این تفاوت که احتمالا با سرویس ماهواره‌ای تسلا و استارلینک و حتی شرکت اکتشاف فضایی او، SpaceX ادغام خواهد شد. شوخ طبعی ماسک و عشق به Dogecoin می‌تواند او را به ادغام DOGE در اپلیکیشن X برای پرداخت سوق دهد؛ چیزی که قبلا به آن اشاره کرده بود. اگر این اتفاق بیفتد، Dogecoin می‌تواند به یکی از بهترین رمزارز‌های بلندمدت تبدیل شود.

با این حال، ما همچنین باید در نظر بگیریم که توکنومیکس Dogecoin می‌تواند فشار نزولی بر قیمت ایجاد کند و مانع از به دست آوردن مجدد ATH‌های جدید شود.
بنابراین، پیش‌بینی قیمت Dogecoin ما بالاترین قیمت ۱.۱۶ دلار و پایین‌ترین قیمت بالقوه ۰.۲۵ دلار را پیش‌بینی می‌کند که منجر به میانگین قیمت مورد انتظار ۰.۷۰۵ دلار تا پایان سال ۲۰۳۰ می‌شود.

اشتراک گذاری :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی