گیاهان آپارتمانی برای حال بهتر روحی | اگه استرس و اضطراب داری، این گیاه‌ها حالت رو بهتر می‌کنن


خواندن این مطلب و انتخاب یک یا چند گیاه آپارتمانی از این لیست برای کاهش استرس و اضطراب را از دست ندهید.

شما بیشتر مشکلاتی که امروز با آن روبرو هستیم را می‌دانید. اغلب این مشکلات به دلیل استرس و اضطراب در خانه و محل کار هستند. با شرایط کنونی می‌توان گفت همه ما به نوعی در مراقبت از بدن، ذهن و در نهایت سلامت خود ناتوان هستیم. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که مشکلات سلامت روان بیش از هر چیز دیگری رایج است.

بر اساس یک مطالعه، در حال حاضر ۴۵۰ میلیون نفر از چنین شرایطی رنج می‌برند و اختلالات روانی یکی از علل اصلی بیماری و ناتوانی در سراسر جهان است. در این دنیای شلوغ متأسفانه ما زمانی نداریم تا روی خودمان کار کنیم و استرس را کاهش دهیم و در نتیجه سلامت خود را بهبود ببخشیم. بنابراین بسیار مهم است که اقدامات فرعی مناسبی را برای کاهش استرس در محل کار و خانه انجام دهیم.

برخی از گیاهان آپارتمانی وجود دارند که استرس را کاهش می‌دهند و به ما یک محیط تنفسی سالم می‌بخشند و در نتیجه از مشکلات سلامت جسم و روان جلوگیری می کنند. در این مطلب به سراغ بهترین گیاهان آپارتمانی برای کاهش استرس و اضطراب رفته‌ایم. خواندن این مطلب و انتخاب یک یا چند گیاه آپارتمانی از این لیست را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ مدل از بهترین گیاهان آپارتمانی چینی که زیبایی خانه شما را چندین درجه بالاتر می‌برند

گیاهان آپارتمانی برای حال بهتر روحی | اگه استرس و اضطراب داری، این گیاه‌ها حالت رو بهتر می‌کننگیاهان آپارتمانی برای بهتر کردن شرایط اضطرابی

گیاهان آپارتمانی برای کاهش استرس و اضطراب

بیشتر بخوانید: تنفس پاک در آپارتمان: گیاهانی برای تصفیه دود سیگار در فضای بسته

۱- نخل آرکا (Areca Palm)

نخل آرکا راه‌ خاص خود را برای کاهش استرس دارد. نخل آرکا یک گیاه بسیار محبوب تصفیه‌کننده هوا است که می‌توان آن را هم در منازل و هم در ادارات نگهداری کرد. مراقبت از این گیاه کم نگهداری آسان است و ثابت شده است که سموم مضر هوا را که بر سلامت افراد تأثیر می‌گذارد از بین می‌برد. بنابراین، این گیاه به کاهش سطح اضطراب و فشار خون کمک کرده، که به نوبه خود به ما کمک می ‌کند تا وضعیت روحی و جسمی خود را آرام کنیم و از ما محافظت می‌کند.

گیاهان آپارتمانی برای حال بهتر روحی | اگه استرس و اضطراب داری، این گیاه‌ها حالت رو بهتر می‌کنننخل آرکا (Areca Palm)

۲- گیاه یاس (Jasmine Plant)

این گیاه شاداب نه تنها دارای گل‌های زیبای چشم نواز است، بلکه راهی طبیعی برای کاهش استرس و اضطراب در محل کار و خانه است. گیاه یاس به کاهش سطح اضطراب و استرس کمک می‌کند و همچنین با افزایش بهره وری از طریق ایجاد یک محیط تازه و داشتن بوی خوب به شما کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشید. این گیاه بسیار زیبا نه تنها دکوراسیون اتاق شما را روشن می‌کند، بلکه با عطر و اکسیژن تازه خود به شاداب نگه داشتن محیط نیز کمک می‌کند.

گیاهان آپارتمانی برای حال بهتر روحی | اگه استرس و اضطراب داری، این گیاه‌ها حالت رو بهتر می‌کننگیاه یاس (Jasmine Plant)

۳- گیاه آلوئه ورا (Aloe Vera Plant)

گیاه آلوئه ورا به دلیل داشتن خواص غنی و فواید بی‌نهایت برای سلامتی، همیشه یکی از بهترین انتخاب‌ها در بین مردم برای خانه‌ها و محل کار بوده است. این گیاه یک ساکولنت است که به کاهش تشعشعات مضر دستگاه‌های الکترونیکی کمک می کند. گجت‌های الکترونیکی اثرات مضری بر انسان می‌گذارند، اما آلوئه ورا به تولید اکسیژن بیشتر در محیط کمک می‌کند. گیاه آلوئه ورا یک گیاه کم نگهداری است که یک تصفیه کننده طبیعی هوا هم به شمار می‌رود که با دادن هوای تازه برای تنفس به کاهش اضطراب و استرس شما کمک می‌کند.

گیاهان آپارتمانی برای حال بهتر روحی | اگه استرس و اضطراب داری، این گیاه‌ها حالت رو بهتر می‌کننگیاه آلوئه ورا (Aloe Vera Plant)

۴- گیاه اسطوخودوس (Lavender Plant)

یکی از تسکین دهنده‌ترین گیاهانی که باید در خانه و محل کار نگهداری کرد، گیاه اسطوخودوس است. این گیاه که به خاطر رایحه بهشتی خود شناخته شده است، حقیقتا هدیه‌ای از خداوند به تمام نسل بشر است. بوی شیرین آن به آرامش ذهن و تسکین اضطراب و استرس کمک می‌کند و عطر مسحورکننده آن دارای خواص آرام بخشی است که به القای خواب کمک می‌کند. این گیاه آپارتمانی به قدری زیبا است که به جذابیت دکوراسیون منزل شما می افزاید و آن را زیباتر می‌کند.

گیاهان آپارتمانی برای حال بهتر روحی | اگه استرس و اضطراب داری، این گیاه‌ها حالت رو بهتر می‌کننگیاه اسطوخودوس (Lavender Plant)

۵- گیاه بابونه (Chamomile Plant)

گیاه بابونه یکی از بهترین گیاهان تنش زا برای نگهداری در خانه و محل کار است. این گیاه علاوه بر زیبایی ظاهری، فواید زیادی برای سلامتی دارد. چای بابونه یکی از طعم‌های بسیار معروف چای است که مصرف می‌شود و به کاهش ناراحتی معده کمک می‌کند. همچنین با افزایش متابولیسم و بهبود سیستم گوارش، بدن شما را سم زدایی می کند.

گیاهان آپارتمانی برای حال بهتر روحی | اگه استرس و اضطراب داری، این گیاه‌ها حالت رو بهتر می‌کننگیاه بابونه (Chamomile Plant)

بیشتر بخوانید: گیاهان آپارتمانی که بدون نیاز به نور خورشید هم رشد می‌کنند | گیاهان مناسب برای فضاهای بدون پنجره خانه و محل کار

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت ستاره به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان