سخنان ترکی فیصل درباره سیاست آمریکا مقابل یمن


سخنان ترکی فیصل درباره سیاست آمریکا مقابل یمن

رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان سعودی، سیاست آمریکا در مقابل انصارالله یمن را «مسخره» توصیف و از این کشور به دلیل توجه صرف به منافع خود، انتقاد کرد.

سخنان ترکی فیصل درباره سیاست آمریکا مقابل یمن

به گزارش راهبرد معاصر؛ «واقعا خیلی مسخره است. یک بار یک دیدگاه در قبال حوثی‌ها داشته باشی و آنان را از لیست تروریسم خط بزنی و الان دوباره آنان را برگردانی. قضیه، مسخره است».


این سخنان ترکی الفیصل، سفیر پیشین عربستان سعودی در آمریکا و رئیس اسبق سرویس اطلاعات این کشور است که با آن، سیاست دوگانه آمریکا در قبال یمن را به باد انتقاد گرفته است.


انتقاد ترکی الفیصل به آمریکا در این مسئله به این است که چرا واشنگتن در سالهای گذشته که ریاض در حال بمباران یمن و جنگ با انصارالله بود، انصارالله را در لیست تروریسم قرار نداد و اکنون که در حمایت از اسرائیل در حال انجام حملاتی به یمن است، انصارالله را در لیست تروریسم قرار می‌دهد.


ترکی الفیصل در گفت‌وگو با رسانه «عرب نیوز» گفت، «مسخره، واژه خوبی برای توصیف اتفاقی است که در این خصوص، در حال وقوع است. خط زدن حوثی‌ها از لیست تروریسم سپس همانطور که میدانید، کار با عربستان سعودی برای تحقق نوعی توقف درگیری در یمن و موفقیت در این قضیه...».


این سخنان ترکی الفیصل جنجالی در شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی به پا کرده و کاربران در حال بازنشر بخشهایی از مصاحبه ترکی الفیصل هستند.


الفیصل انتقادش را اینطور تکمیل کرد که «مسئله فلسطین و اصطکاک آن به هر یک از این مسائل، فقط برای آمریکا نیست؛ برای ما هم همینطور است. آمریکا نشان داد وقتی مسائل مستقیما روی خودش اثر بگذارد، آنگاه آمادگی دارد که اقداماتی را انجام دهد که قبل عربستان سعودی علیه حوثی‌ها انجام داده است، وقتی که بر صنعاء تسلط پیدا کردند... بنابراین مسئله برای آمریکا فقط، حفظ خود یا منافع خود است که نظر آمریکا را تغییر داده است و الان دارند وضعیت خود را بازنگری می‌کنند و این مسخره است».


این شاهزاده سعودی به این دلیل از موضع دوگانه آمریکا ناراحت است که عربستان پس از هفت هشت سال جنگ با انصارالله و دیگر نیروهای مقاوم در یمن، و حتی با پشتیبانی آمریکا نتوانست جنگ را به سود خود فیصله دهد و از طرفی دیگر آن زمان آمریکا، انصارالله را در لیست تروریسم قرار نداد./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس