تکنیک‌های عکاسی و فیلمبرداری با لنزهای کانن | خلق تصاویر و ویدیوهای خلاقانه


با لنزهای کانن تصاویر و فیلم‌هایی خیره‌کننده ثبت کنید! در صورتی که به دنبال بهترین لنز برای فیلمبرداری و عکاسی با دوربین DSLR هستید باید بدانید که کانن یکی از مشهورترین کمپانی‌های تولید تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری است که با ارائه دوربین‌های...

با لنزهای کانن تصاویر و فیلم‌هایی خیره‌کننده ثبت کنید!

در صورتی که به دنبال بهترین لنز برای فیلمبرداری و عکاسی با دوربین DSLR هستید باید بدانید که کانن یکی از مشهورترین کمپانی‌های تولید تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری است که با ارائه دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای با توجه به بودجه شما و در محدوده‌های قیمتی متنوع، دوربین‌هایی با کیفیت برتر را روانه بازار می‌کند. بسیاری از افرادی که در زمینه عکاسی و فیلمبرداری در حال فعالیت هستند اعتقاد دارند که بهتر است به جای سرمایه‌گذاری و خرید دوربین‌های بهتر، لنز پیشرفته‌تر و جدیدتری را خرید کرد. اما برای خرید یک لنز خوب کانن برای اجرای تکنیک‌های عکاسی و فیلمبرداری باید نسبت به ویژگی‌ها و مشخصات مربوط به آن‌ها آگاهی داشت و انواع مختلف لنزهای کانن را به خوبی شناخت.

تکنیک‌های عکاسی و فیلمبرداری با لنزهای کانن | خلق تصاویر و ویدیوهای خلاقانه

لنزهای کانن از نظر عملکرد انواع مختلفی دارند

برای اینکه بتوانید لنز مناسب کانن را برای عکاسی و فیلمبرداری بشناسید و تکنیک‌های مختلف عکاسی و فیلمبرداری را روی آن‌ها اجرا کنید باید در اولین قدم از خودتان بپرسید که می‌خواهید چه تصویر و ویدیویی را ثبت کنید. بعد از پاسخ به این سوال است که با سرعت بیشتری می‌توانید لنز مناسب خود را خریداری کنید. در ادامه انواع لنزهای کانن را بر اساس تغییر فاصله کانونی به شما معرفی می‌کنیم.

1- پرسپکتیو لنزهای نرمال کانن مانند چشم انسان است

لنزهای نرمال به طور معمول ساختار ۳۵ میلی‌متر دارند و فاصله کانونی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر برخوردار است. پرسپکتیو این لنزها، مانند چشم انسان است و اجزای تصویر اطراف سوژه را به صورت طبیعی نمایش می‌دهد. به همین دلیل برای عکاسی پرتره گزینه‌ی بسیار مناسبی است، مخصوصا اگر فاصله کانونی بین ۸۵ تا ۱۰۰ میلی‌متر باشد.

تکنیک‌های عکاسی و فیلمبرداری با لنزهای کانن | خلق تصاویر و ویدیوهای خلاقانه

2- لنز Wide-Angle کانن برای عکاسی و فیلمبرداری در زمینه طبیعت و معماری مناسب است

در هنگام خرید لنز Wide-Angle یا واید باید دقت کنید که فاصله کانونی آن‌ها کم‌تر از لنز نرمال و در محدوده 5 تا 43 میلی‌متر قرار دارد. عکس‌های ثبت‌ شده با این لنز دوربین، اغراق بسیاری داشته و در زمان عکاسی با آن‌ها، اعوجاجی شدید را قطعا حس خواهید کرد. عمق میدان و جزییات تصویر گرفته ‌شده با لنز ماکرو زیاد و ابعاد اجسام یا سوژه اصلی نیز بزرگ می‌باشد. اصولا خرید لنز واید کانن برای عکاسی در طبیعت، فاین آرت و معماری بیشتر انجام می‌شود علت آن هم این است که دید وسیعی در زمان گرفتن عکس ایجاد می‌کند.

3- لنز Telephoto کانن برای عکاسی و فیلمبرداری از سوژه در فاصله‌ای دور است

فاصله کانونی لنزهای تله فوتو در محدوده 100 تا 800 میلی‌متر قرار دارد. پرسپکتیو در این لنزها پایین است و فشردگی بالا باعث می‌شود تا اجزا درشت‌تر به نظر برسند. در صورتی که قصد عکاسی از راه دور را داشتید، می‌توانید این لنز را انتخاب کنید، زیرا کمک می‌کند تا به راحتی و با عمق میدان کم بر‌روی سوژه‌ موردنظر فوکوس کنید. به همین دلیل برای عکاسی حیات‌وحش، پرتره و مستند‌سازی مناسب و کاربردی است.

4- لنز Macro تصاویری واضح و با شارپنس بالا را ثبت می‌کند

به طور کلی محدوده فاصله کانونی لنزهای ماکرو از 50 میلی‌متر شروع شده و تا 200 میلی‌متر ادامه پیدا می‌کند. استفاده از این لنز به عکاسان این توانایی را می‌دهد تا بتوانند عکس‌هایی بزرگ، واضح و با شارپنس بالا از اجسام کوچک و ریز بگیرد.

5- لنزهای Fisheye کانن

زمانی که برای خرید لنز Fisheye اقدام می‌کنید، باید دقت داشته باشید که فاصله کانونی این لنزها بین 7 تا 16 میلی‌متر است. زاویه این لنز عریض بوده و به عکاس امکان انحنا دادن به خطوط صاف عکس‌های عریض را می‌دهد و همچنین امکان ثبت عکس‌های بیضوی و محدب را هم برای شما فراهم می‌کند.

6- تغییر زاویه در صورت محدودیت پرسپکتیو و عمق میدان با لنزهای Tilt-Shift

یکی دیگر از لنزهای برتر کانن برای عکاسی و فیلمبرداری، لنزهای Tilt-Shift هستند. چنین لنزهای امکان عوض کردن زاویه را در زمان وجود محدودیت در پرسپکتیو و عمق میدان، به عکاس می‌دهند. توجه داشته باشید که این لنزها برای عکاسی از مناظر طبیعی و معماری خاص بسیار مناسب و کاربردی هستند.

7- لنز Superzoom انتخابی ایده‌آل برای عکاسی و فیلمبرداری در مسافرت است

لنزهای سوپر زوم کانن، محصولاتی هستند که گستره‌ای از فواصل کانونی مانند تله‌فوتوی زیاد تا عریض یا Wide- angle را پوشش می‌دهد و به همین خاطر هم لنزهای خوبی برای عکاسی در هنگام مسافرت هستند. کیفیت تصویر این لنز به خوبی دو لنز تله فوتو و عریض به صورت مجزا نیست. ماکزیمم میزان بازشدگی دیافراگم آن بالا بوده و عمق میدان کمی دارد. با ‌این وجود باید اعتراف کرد که برای بسیاری کاربران، لنزی مناسب به شمار می‌آید.

برترین لنزهای کانن که از فلاشیران می‌توانید تهیه کنید

لنز Canon EF 24-70mm f / 2.8L II USM یکی از پرطرفدارترین لنزهای برند کانن است. لنز 24 70 کانن قدرت بزرگنمایی بالایی داشته و علاوه بر فیلمبرداری برای عکاسانی که یک سبک عکاسی خاص را پیش نمی‌گیرند و می خواهند یک لنز همه کاره برای استفاده در هر موقعیتی داشته باشند بسیار کاربردی است.

از دیگر لنزهای کانن موجود در فلاشیران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لنز کانن Canon RF 24-105mm f/4L IS دارای فوکوس خودکار سریع، بدون صدا و دقیق است و بدنه آن به منظور استفاده مداوم و حرفه‌ای طراحی و ساخته شده است. همچنین مقاومت این لنز به غبار و رطوبت هم افزایش پیدا کرده است.

لنز Canon RF 50mm f/1.8 STM به علت دهانه مانت بزرگ‌تر در مقایسه با لنزهای هم‌رده، این پتانسیل را دارد تا حجم بالاتری از نور را به درون خود وارد کند. در ضمن به واسه دیافراگمی باز، حجم زیادی از نور را جذب کرده و باعث می‌شود همه گوشه‌های تصویر، حالتی شارپ و کاملا یکنواختی داشته باشند.

لنز کانن Canon EF 50mm f/1.4 USM هشت عدد تیغه دارد که این تیغه‌ها سبب می‌شوند بعد از ثبت کردن تصاویر، بک گراند سوژه بوکه زیبایی داشته باشد و همین خصوصیات آن را برای عکاسی پرتره به گزینه‌ای مناسب تبدیل کرده است.

تکنیک‌های عکاسی و فیلمبرداری با لنزهای کانن | خلق تصاویر و ویدیوهای خلاقانه

فلاشیران مرجعی باسابقه برای خرید باکیفیت‌ترین لنزهای کانن است

فلاشیران یکی از باسابقه‌ترین فروشگاه‌های تجهیزات عکاسی برای خرید لنز دوربین است. شما در سایت فلاشیران می‌توانید انواع مدل‌های لنز کانن را بررسی و بهترین آن‌ها را برای دوربین کانن خود خریداری کنید. توجه داشته باشید که لنزهای کانن مجموعه فلاشیران با بهترین قیمت به فروش می‌رسند و دارای ضمانت اصالت کالا هستند.

لینک کوتاه کپی لینک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پادشاه انگلیس مرد!