هوای خرمشهر در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت


هوای خرمشهر در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت

آخرین داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور نشان می‌دهد، هوای یک شهر خوزستان روز چهارشنبه در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در شهر خرمشهر با شاخص‌ ۲۱۱ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت.

بر اساس این گزارش وضعیت هوای شهر هندیجان با شاخص ۱۰۸ و ایستگاه‌های استانداری، نیوساید و اداره کل محیط زیست در اهواز به ترتیب ۱۳۵، ۱۲۵ و ۱۱۷ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شده است.

همچنین شهرهای امیدیه، اندیمشک، بهبهان، حمیدیه، دزفول، سوسنگرد، شادگان، کارون و مسجدسلیمان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

در این مدت هوای شهرهای رامشیر، رامهرمز، شوش و شوشتر با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارد.

بر اساس این گزارش سال گذشته اهواز هیچ روز سالم و پاکی را نداشت.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و... موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا " ناسالم" است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید این گونه فعالیت‌ها را کاهش دهند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

منبع : ایرنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قتل دختر بدنام در ویلای زیبا / اعتراف در سالن کالبدشکافی مشهد + عکس