نامه بیش از یک صد نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم تسلیحاتی اسرائیل


نامه بیش از یک صد نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم تسلیحاتی  اسرائیل

با افزایش نشانه‌های بی‌میلی اسرائیل برای اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس‌ فوری در غزه، بیش از یک صد نماینده مجلس عوام و اعیان انگلیس طی نامه‌ای مشترک به وزیر امور خارجه این کشور خواستار تحریم تسلیحاتی اسرائیل شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه گاردین، در این نامه که توسط خانم زهرا سلطانه نماینده حزب کارگر تنظیم و از سوی 107 نماینده مجلس عوام و27 نماینده مجلس اعیان امضاء شده آمده است که "تجارت معمول" برای صادرات تسلیحات بریتانیا به اسرائیل" "کاملاً غیرقابل قبول" است، زیرا از تسلیحات ساخت بریتانیا در غزه استفاده می‌شود.
نویسندگان نامه تصریح کردند: "امروز، مقیاس خشونتی که ارتش اسرائیل مرتکب می شود بسیار مرگبار است، اما دولت بریتانیا از انجام هرگونه پاسخی ناکام مانده است".
این نامه درحالی منتشر شد که شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه پس از نزدیک به ۶ ماه از آغاز جنگ علیه غزه و شهادت ده‌ها هزار فلسطینی، قطعنامه درباره حمایت از آتش‌بس فوری در این باریکه را تصویب کرد.
در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده که به توقف فوری درگیری‌ها در ماه رمضان احترام بگذارند اما عملیات اسرائیل در نوار غزه ادامه دارد. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر 32 هزار فلسطینی کشته و بیش از 74 هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند
دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس به اسرائیل هشدار داده است که اگر اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را ندهد و تابع قوانین بین‌المللی نباشد، همکاری‌های تسلیحاتی با این کشور متوقف خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)