تولید مسکن هنوز سند جامعی ندارد!


تولید مسکن هنوز سند جامعی ندارد!

بانک مرکزی و مرکز آمار ایران از اصلی‌ترین نهادهایی هستند که آمارهای مربوط به بخش مسکن را در ابعاد مختلف منتشر می‌کنند، اما برخی کارشناسان معتقدند آمارهای مربوط به این بخش دقیق و کافی نیست. رئیس اتحادیه مشاوران املاک در این باره به «تجارت‌نیوز» گفت: «هنوز سند جامعی برای تولید مسکن وجود ندارد. اینکه گفته می‌شود کشور در حال حاضر چه مقدار به مسکن نیاز دارد آمارهایی ذهنی و احتمالی است.»

به گزارش تجارت‌نیوز، تعدادی از کارشناسان معتقد هستند اعداد و آمارهایی که اکنون در حوزه مسکن وجود دارد، میزان دقیقی ندارد. آنها می‌گویند این رویه باعث می‌شود نتوان برنامه‌ریزی دقیقی در این این عرصه انجام داد. این موضوع خود سرآغاز مشکلات دیگری محسوب می‌شود.

کیانوش گودرزی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک در این باره به «تجارت‌نیوز» گفت: «هنوز سند جامعی برای تولید مسکن وجود ندارد. اینکه گفته می‌شود کشور در حال حاضر چه مقدار به مسکن نیاز دارد آمارهایی ذهنی و احتمالی است.»

وی افزود: «همچنین اکنون هیچ آمار و اطلاعاتی دقیقی نیز از جامعه مستاجری وجود ندارد. اگر بتوان به این اعداد دسترسی داشت، هم می‌توان آن را کنترل کرد و هم می‌توان برای آن سند نوشت. در آن هنگام می‌توان عنوان کرد از یک رویه سرمایه‌گذاری بر روی مسکن، به سمت خانه‌هایی به‌عنوان سرپناه و مطابق با فرهنگ کشور، حرکت کرده‌ایم. »

این بخش از گفت‌وگوی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در ویدئوی همین گزارش قابل مشاهده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه