این مادران به بچه‌ها لجبازی را آموزش می‌دهند


این مادران به بچه‌ها لجبازی را آموزش می‌دهند

هیچ چیز به اندازه بد غذا بودن بچه ها مادر را اذیت نمی کند. او همه توان خود را برای درست کردن یک غذای مقوی به کار می گیرد و وقتی که فرزندش تمایلی برای غذاخوردن نشان نمی دهد فوق العاده دلخور می شود.

به گزارش بهداشت نیوز از این رو با بشقاب غذا و قاشق پا به پای او می رود تا بلکه یک لقمه دهان او بگذارد. حجت الاسلام سیدعلی تراشیون مشاور کودک و نوجوان در این باره راهکار می دهد: «بسیاری از بچه ها هنگام غذا خوردن بدقلقی می کنند. کافی است مادر قاشق را به صورتشان نزدیک کند، بنای ناسازگاری را می گذارند. مادر در چنین شرایطی شروع به پافشاری می کند. اول با کلام آرام و مهربان. بعد با تذکر و دست آخر هم عصبانی می شود. او نگران فرزندش است چون می داند اگر خوب غذا نخورد کاهش وزن پیدا می کند و ضعیف می شود. برای همین گاها از روش های نامناسبی استفاده می کند.» به باور این مشاور کودک و نوجوان، بعضی از مادرها خود عامل بی اشتهایی فرزندشان هستند. با درست کردن غذاهایی که طعمش را بچه دوست ندارد، یا اینکه در زمان یا مکان مناسبی به آنها غذا داده نمی شود.

ترفند مادران خلاق با کودکان بد غذا

دلیل دیگری که بچه ها تمایلی به خوردن غذا نشان نمی دهند به بازیگوش بودن آنها مربوط می شود. آنها بمب انرژی هستند که لحظه ای آرام و قرار ندارند و حاضر نیستند لحظه ای دست بازی بکشند و سر سفره بیایند. به باور این مشاور، در اینجا خلاقیت مادر کارگشاست. او متذکر می شود:‌ «مادری که با امر و نهی بچه ها را مجبور به غذا خوردن می کند که مبادا فرزندش سوء هاضمه نگیرد. باید بداند این کار فقط او را لجباز می کند. به جای آن بهتر است بررسی کند شاید گلوی بچه متورم باشد. شاید بیمار شده و میل ندارد. این موارد را برطرف کند. اما اگر روش همیشگی کودک است با خنده و شادی او را سر سفره بیاورد. زیرانداز پهن کرده و اجازه دهد خود بچه غذا بخورد. حتی اگر چند قاشق بخورد. بعضی از مادرها نگران کثیف شدن خانه هستند. اجازه نمی دهند کودک نوپا برای خوردن غذا مستقل رفتار کند. وقتی از سن یک سالگی این کار انجام نشود، در سنین 2 - 3 سالگی کودک همکاری لازم را با مادر خود انجام نمی دهد.»

منبع: همشهری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم