لوکس‌ترین خودرو‌ها تا 6 میلیارد تومان


لوکس‌ترین خودرو‌ها تا 6 میلیارد تومان

اگر بودجه‌تان برای خرید خودرو، حداکثر ۶ میلیارد تومان است، خالی از لطف نیست که برای انتخاب‌هایی که می‌توانید داشته باشید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

گزینه‌های اصلی فهرست بهترین ماشین‌ها تا ۶ میلیارد در تسخیر آلمانی‌ها و ژاپنی‌ها است. برخی از این خودرو‌ها سن بالایی هم دارند، اما به‌دلیل محبوبیت و کمیاب بودن در بازار کشور با مبالغ بالا خرید و فروش می‌شود، در حالی که ارزش خرید خوبی ندارند و خودرو‌های ارزنده‌ای محسوب نمی‌شوند. خرید آن‌ها همزمان با تحمیل هزینه بالای اولیه، مبلغ بالایی در تعمیر و نگهداری را برای خریدار آن‎ها به همراه دارد. در بازاری که تقریباً بیش از ۵ سال است که خودروی جدید باکیفیتی به خود ندیده، اغلب انتخاب‌های کارکرده‌ای برای خریدار وجود دارد که در صورت سلامت ظاهری و فنی گزینه‌های خوبی به شمار می‌روند.

۱- لکسوس، ES مدل ۲۰۱۵: لکسوس ES یک سدان سایز متوسط لوکس ژاپنی است که مدل ES ۳۵۰ در واقع نسخه ۵.۳ لیتری آن است. لکسوس ES ۳۵۰ ابتدا در سال ۱۹۸۹ معرفی و سپس شش نسل از آن روانه بازار‌های جهانی شد که نسل پنجم و ششم این خودرو به خیابان‌های ایران راه یافته‌اند. این نسل از لکسوس ES ۳۵۰ که تنها به صورت دیفرانسیل جلو تولید می‌شود فاقد نسخه F-Sport نیز است.

در طراحی داخل کابین لکسوس ES ۳۵۰ از ترکیب چرم و چوب به‌زیبایی استفاده شده است. صندلی‌های جلو بسیار راحت هستند و به حافظه و تنظیم در جهات مختلف مجهزند. لکسوس ES ۳۵۰ امکاناتی از قبیل وجود ۱۰ کیسه هوا در نقاط مختلف، سیستم‌های ترمز ABS، EBD، BA، PCS و EPS، دوربین دید عقب، رادار هشدار نقطه کور، سیستم Start/Stop، آینه‌های الکتروکرومیک، سیستم صوتی Lexus Enform با ۸ بلندگو یا لوینسون با ۱۰ بلندگو به‌صورت سفارشی، صفحه‌نمایش ۸ اینچی، سه حالت رانندگی مختلف، ورود و استارت بدون کلید، سان‌روف پانوراما را در اختیار راننده و سرنشینان خود قرار می‌دهد. حداکثر سرعت اعلام شده برای آن نیز ۲۲۸ کیلومتر بر ساعت است. (پنج میلیارد و یکصد و پنجاه میلیون تومان)

لوکس‌ترین خودرو‌ها تا 6 میلیارد تومان

۲- ب ام و، X۶ مدل ۲۰۱۱: بی ام و X۶ که این روز‌ها در دسته خودرو‌های کراس اوور قرار دارد، ۱۵ سال پیش با عنوان Sports Activity Coupe (کوپه فعالیت‌های ورزشی) معرفی شد. کراس‌اوور کوپه بی ام و، در این یک دهه و نیم فروش موفقی داشت، آن قدر که مرسدس بنز، مدل GLE کوپه را با تقلید از X۶ ساخت. حالا آلمانی‌ها تغییراتی روی خودرو کوپه انجام دادند تا مدل ۲۰۲۴ همچنان‌تر و تازه به نظر برسد. این محصول جدید علاوه بر فیس‌لیفت طراحی ظاهری، دارای کابین به‌روزشده‌ای است و همچنین پیشرانه‌های قوی‌تر و کم‌مصرف‌تری نسبت به قبل دارد.

اگرچه بی ام و X۵ یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اوور‌های لوکس سایز متوسط است، اما بی ام و X۶ برای افرادی است که دنبال یک شاسی بلند خاص و جذاب هستند. موتور تیپ پایه بی ام و X۶ مدل ۲۰۲۴ همچنان از نوع ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی است، با این تفاوت که به سیستم ۴۸ ولتی هیبریدی ملایم مجهز شده و قدرت بیشتری از قبل پیدا کرده است. این سیستم هیبریدی شامل گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و یک موتور برقی می‌شود و ۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۹۹ نیوتن‌متر گشتاور دارد. بهینه‌سازی میل بادامک و سیستم جرقه‌زنی، قدرت و گشتاور موتور را به ۳۷۵ اسب بخار و ۵۱۹ نیوتن‌متر رسانده که از مدل سال قبل، ۴۰ اسب بخار و ۶۹ نیوتن‌متر خروجی بیشتری دارد.

با اضافه شدن سیستم هیبریدی، حداکثر گشتاور به ۵۳۹ نیوتن‌متر می‌رسد. بی ام و X۶ مدل ۲۰۲۴ فقط با آپشن چهار چرخ متحرک xDrive به فروش می‌رسد و شتاب آن ۵.۳ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت است. سیستم هیبریدی علاوه بر افزایش قدرت موتور، عملکرد سیستم استاپ استارت را نیز بهبود داده است. علاوه بر این، بی ام و تغییراتی را هم روی رانندگی کراس اوور کوپه اعمال کرده است. مدل M۶۰i فرمان یکپارچه فعال دارد که با استفاده از آن امکان حرکت چرخ‌های عقب برعکس چرخ‌های جلو فراهم شده است. (پنج میلیارد تومان)

۳- ب ام و، X۳ مدل ۲۰۱۴: خودرویی که به بی نقصی شاسی بلند‌های امروزی ب ام و نیست، اما از بسیاری جهات خودروئی قابل احترام محسوب می‌شود، بخصوص که این روز‌ها می‌توان با پول خرید یک کراس اوور صفر کیلومتر چینی، این محصول قدرتمند با کد X۳ را خریداری کرد که هرچند حسابی پا به سن گذاشته و با توجه به هزینه‌های نگهداری سرسام آور، بسیاری از مشتریان را از خود فراری می‌دهد، اما در هر صورت با این همه اعتبار و ویژگی‌های فنی عالی، پیشنهادی وسوسه انگیز تلقی می‌شود. روی تمامی صندلی‌های X۳ جای سر عالی است، اما همسفر پنجم که روی قسمت وسطی صنلی عقب می‌نشیند باید محل برآمده حاصل از عبور میل‌گاردان را زیر پای خود تحمل کند.

در مورد صندوق عقب هم اوضاع بر وفق مراد است و X۳ برای مسافرت‎های خانوادگی فضای کافی در اختیارتان قرار خواهد داد، همچنین در صورت خواباندن صندلی‌های پشتی می‌توان به محفظه‌ای کارآمد جهت حمل بار دست یافت و به نوعی ماشین را به یک وانت کابین دار تبدیل نمود. جذاب‌ترین قسمت X۳ در همین بخش، یعنی زیر کاپوت نهان شده؛ جایی که در آن یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری تنفس طبیعی با قابلیت تولید ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۳۱۵ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته تا این غول حدود ۱.۸ تنی را در عرض تنها ۷.۲ ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت برساند.

مهمتر از همه اینکه این پیشرانه نسبتاً قدیمی، در قیاس با ب ام و‌های مدرن امروزی حساسیت نسبتاً کمتری به بنزین بی کیفیت وطنی از خود نشان می‌دهد. جالب است که قدیمی بودن تکنولوژی گاهی برای ایران ما یک مزیت محسوب می‌شود! هرچند در خصوص مصرف سوخت بخصوص در سیکل شهری داستان شکل متفاوتی به خود می‌گیرد و X۳ با مصرف داخل شهر حدود ۱۳ الی ۱۴ لیتر در هر صد کیلومتر در قیاس با کراس اوور‌های توربو امروزی شکمو به نظر می‌رسد. (پنج میلیارد و دویست میلیون تومان)

۴- تویوتا کرولا ۲۰۲۲: راو ۴ و کرولا کراس به‌عنوان پرفروش‌ترین کراس‌اور‌های تویوتا، امسسال با پیشرانه هیبرید و تغییرات جزئی در طراحی بدنه تولید می‌شوند. کراس‌اور، چندان بزرگ نیست، اما نیاز‌های یک خانواده ۴ نفره برای مسیر‌های کوتاه روزانه و سفر‌های طولانی‌مدت بین شهری را پاسخ می‌دهد.

کرولا کراس، بزرگ‌تر از CH-R و البته کوچک‌تر از راو ۴ است و در کلاس نیسان قشقایی و هوندا HR-V قرار دارد. این محصول دارای فضای صندوق ۴۸۷ لیتری است و از این نظر، برترین نمونه در کلاس خود محسوب می‌شود. احتمال معرفی کرولا کراس با پیشرانه‌ی تمام برقی برای سال ۲۰۲۳ وجود دارد. مهم‌ترین تفاوت کرولا کراس هیبرید ۲۰۲۲ با مدل استاندارد، حذف جلوپنجره مشبک و نصب هواکش بزرگ در بخش میانی سپر جلو است.

این خودرو، کمی لوکس‌تر از نمونه‌ی ۲۰۲۱ به‌نظر می‌رسد و در نمای عقب همراه چراغ‌های تمام LED، حس اسپرت بیشتری القا می‌کند. در فضای داخلی، همچنان نمایشگر لمسی ۷ اینچ همراه رابط کاربری اندروید اتو و اپلکارپلی و پنل تمام دیجیتال ۸ اینچ با اکان سفارش سقف پانورامیک وجود دارد که برای خودرویی در کلاس کراس‌اور کوچک، راضی‌کننده و فراتر از انتظار است. این خودرو مصرف بنزین ۷٫۳ لیتر در صد کیلومتر دارد. در نسخه‌ی هیبرید، موتور برقی ۷۱ اسب بخار همراه پیشرانه کم‌مصرف ۱٫۸ لیتری، ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۶۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. کرولا کراس هیبرید، دو دیفرانسیل است و مصرف سوخت ۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد. (سه میلیارد و هفتصد میلیون تومان)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم