مسکو: آلمان حق اخلاقی ندارد که با قربانیان نازی ها رفتار متفاوتی داشته باشد


مسکو: آلمان حق اخلاقی ندارد که با قربانیان نازی ها رفتار متفاوتی داشته باشد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در توضیح اظهارات برلین درباره مسئولیت ویژه آلمانی ها در قبال یهودیان، گفت: آلمان حق اخلاقی ندارد که با قربانیان جنایات نازی ها متفاوت رفتار کند.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، نانسی فیسر، وزیر کشور آلمان در مصاحبه با مجله اشپیگل گفته بود که آلمان در آزمون متقاضیان شهروندی تغییراتی ایجاد کرده و سوالاتی در مورد هولوکاست، یهودیت و تاریخ اسرائیل به مصاحبه های آزمایشی مربوطه اضافه می کند. وی افزود که هولوکاست به این کشور مسئولیت ویژه ای برای حفاظت از یهودیان و دولت اسرائیل می دهد.
زاخارووا نوشت:" اما با مردم شکنجه شده، سوزانده شده، زنده به گور شده از ملیت ها و تابعیت های دیگر چگونه رفتار می شود؟ پرداخت غرامت به قربانیان ددمنشی های نازی ها از فقط یک ملیت و مسئولیت تاریخی در قبال شهروندان تنها یک کشور ، به منزله تکرار جنایات و اشتباهات 80 سال پیش است".
وی تاکید کرد که برلین سیاست خود را برخلاف مفاد اسناد حقوقی بین المللی دنبال می کند. زاخارووا همچنین یادآور شد که قطعنامه A/RES/60/7 مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره هولوکاست از رنج "یهودیان و اعضای بی‌شماری دیگر از اقلیت‌ها" صحبت می‌کند و همین عبارت در قطعنامه 34C/61 یونسکو به کار رفته است. اعلامیه سازمان امنیت و همکاری اروپا به طور کلی به "همه گروه های قومی و مذهبی" اشاره می کند.
آلمان نازی نه تنها علیه یک ملیت، بلکه علیه بسیاری از ملیت ها جنایت مرتکب شد. زاخارووا خاطرنشان کرد: در واقع، فرمول "جنایت علیه بشریت" توسط دادگاه نورنبرگ که ناسیونال سوسیالیسم را محکوم می کند، به کار رفته است.
او همچنین یادآور شد که جنایات علیه هر گروه خاص در چارچوب قوانین یا سنت های ملی نام خاص خود را دارد: برای یهودیان "شوآ" است، برای مردم لنینگراد این محاصره است که به عنوان نسل کشی به رسمیت شناخته شده است، و همچنین اقدامات نازی ها، به عنوان مثال، در قلمرو کالینینگراد، روستوف، پسکوف، ورونژ و سایر مناطق.
زاخارووا در پایان نوشت: "برلین حق اخلاقی ندارد که با قربانیان جنایات نازی‌های رایش سوم رفتار متفاوتی داشته باشد. در اتاق‌های گاز، همه ملیت‌ها به طور مساوی خفه شدند و آتش کوره‌های تربلینکا بدون توجه به قومیت و وابستگی زبانی شعله ور شد. نازی ها در اسناد و مدارک خود، برنامه هایی برای نابودی و بردگی گروه های مختلف ملی، مذهبی و اجتماعی تدوین کردند. اجازه ندهیم نازیسم سر خود را در اروپا بلند کند! "

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی