طالبان: برخی افراد داعش را تبلیغ می‌‌کنند


سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به اظهارات سناتور آمریکا درباره داعش اظهار داشت برخی برای رسیدن به اهداف سیاسی به نفع این گروه تروریستی تبلیغات می‌کنند.

طالبان: برخی افراد داعش را تبلیغ می‌‌کنند

به گزارش راهبرد معاصر؛ «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به اظهارات «لیندزی گراهام» سناتور آمریکایی گفت داعش در افغانستان شکست خورده است.

وی افزود برخی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود به نفع داعش تبلیغات می‌کنند.

گراهام گفته بود در پی افزایش نگرانی‌ها از فعالیت داعش باید به مواضع این گروه تروریستی در افغانستان حمله شود.

سناتور آمریکایی تاکید کرده بود باید اهداف مربوط به داعش خوراسان در افغانستان نابود شود و پیش از آن که دیر شود باید عملیات آنها مختل شود.

سخنگوی حکومت طالبان به تلویزیون ملی افغانستان گفت داعش در این کشور شکست خورده است و در نابودی این گروه تروریستی موفق عمل کردیم.

«محمد یعقوب مجاهد» وزیر دفاع و رئیس کمیسیون امور امنیتی حکومت طالبان دی ماه سال گذشته گفته بود اتباع تاجیکستانی و پاکستانی در حملات داعش به مساجد، خانقاه‌ها، علمای مذهبی و مکان‌های عمومی در افغانستان دست داشته‌اند.

وی تاکید کرده بود شمار زیادی از اتباع تاجیکستانی و پاکستانی در عملیات نیروهای طالبان کشته و شماری هم زنده بازداشت شده‌اند‌.

«ولادیمیر ورونکوف» رئیس دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود طالبان قابلیت داعش برای انجام حملات در داخل افغانستان را مختل کرده است./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم