نیروهای مسلح اوکراین فاقد توانایی دفاع از خود در مقابل پیشروی روسیه هستند


نیروهای مسلح اوکراین فاقد توانایی دفاع از خود در مقابل پیشروی روسیه هستند

زلنسکی اعتراف کرد که نیروهای مسلح اوکراین آماده دفاع از خود در مقابل حملات روسیه نیستند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که نیروهای مسلح اوکراین آماده دفاع از خود در صورت حمله بزرگ روسیه نیستند. نیروهای مسلج اوکراین تقریباً هیچ توپخانه‌ای در اختیار ندارند.
شبکه «سی بی اس نیوز» با اشاره به سخنان زلنسکی گفت «در حالی که ارتش زلنسکی تا کنون تا حدی موفق شده است مانع از پیشروی روس ها بشود، اما آمادگی دفاع در برابر یک حمله بزرگ جدید روسیه را ندارد که در ماه های آینده انتظار وقوع آن می رود».
رابرت برنز، رئیس سیا، پیشتر اعلام کرده بود که بدون کمک نظامی بیشتر از سوی ایالات متحده، اوکراین مجبور خواهد شد تا ظرف یک سال آینده وارد مذاکرات صلح بر اساس شرایط مسکو شود. به عقیده وی، عدم حمایت آمریکا منجر به عقب نشینی بیشتر و از دست دادن قلمرو نیروهای مسلح اوکراین خواهد شد. همانطور که روزنامه موندو به نقل از یک مقام نظامی اوکراینی گزارش داد، اگر اوکراین در آینده نزدیک مهمات از غرب دریافت نکند، کی یف شکست خواهد خورد.
ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان نیز به نوبه خود گفت که اتحادیه اروپا نمی‌تواند منابع مالی کافی برای اوکراین فراهم کند تا بتواند به پیروزی نظامی در درگیری با روسیه دست یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم