معلوم شد چرا در آمریکا عبارت دهان خود را با صابون بشویید رایج است


معلوم شد چرا در آمریکا عبارت   دهان خود را با صابون بشویید  رایج است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، اظهارات توهین آمیز کربی در مورد حمله تروریستی کروکوس سیتی را به باد مسخره گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت که پس از بیانیه توهین آمیز کاخ سفید در مورد حمله تروریستی در تالار کنسرتی کروکوس سیتی هال، مشخص شد که چرا تعبیر "دهان خود را با صابون بشویید" در ایالات متحده رایج است.
بلافاصله پس از حمله روز22 مارس ( جمعه)، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا، گفت که هیچ نشانه ای از دست داشتن اوکراین یا اوکراینی ها در حمله مسکو نمی بیند. بعداً ایالات متحده بارها اعلام کرد که هیچ "ردپای اوکراینی" در این پرونده وجود ندارد. به طور خاص، وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد که "هیچ ردی از اوکراین در حمله تروریستی در کروکوس وجود نداشته است و تمام."
زاخارووا در ادامه نوشت: «در روسی چنین ضرب المثلی وجود ندارد ، زیرا در اینجا "کسی پِهِن در دهان خود حمل نمی کند"» در آنجا اینطور می کنند. اما ضرب المثل روسی وجود دارد که : "هر کی دردی دارد، از آن هم حرف می زند." به هر حال، اکنون مشخص شد که چرا تعبیر "شستن دهان با صابون" در ایالات متحده رایج است».
حمله به سالن کنسرت Crocus City Hall در کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو در شامگاه 22 مارس رخ داد. چهار نفر به داخل ساختمان هجوم بردند و با مسلسل شروع به تیراندازی مستقیم به سمت مردم کردند. آنها همچنین در چند نقطه اقدام به ایجاد آتش سوزی کردند که در نتیجه سقف فرو ریخت و سالن کاملاً سوخت.
بر اساس گزارش کمیته تحقیق روسیه، 143 نفر جان باختند و 182 نفر نیز مجروح شدند.
عاملان این جنایت اوایل صبح روز 23 مارس در منطقه بریانسک بازداشت شدند. معلوم شد که آنها شهروند تاجیکستان هستند. آنها در حال حرکت با ماشین به سمت مرز بودند. دادگاه مسکو آنها را تا 22 مه تحت بازداشت موقت قرار داد. در مجموع 11 نفر در این پرونده بازداشت شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی