دلیل عدم شرکت کشورها در نشست سوئیس در باره اوکراین چیست؟


دلیل عدم شرکت کشورها در نشست سوئیس در باره اوکراین چیست؟

زلنسکی اعتراف کرد که خیلی ها نی خواهند به خاطر روسیه به نشست اوکراین بروند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعتراف کرد که همه کشورها به دلیل روابط با روسیه مایل به شرکت در نشست اوکراین در سوئیس نیستند.
وی در گفتگویی با شبکه آمریکایی «سی بی اس» گفت: «ما همه چیز را آماده کرده ایم. ما منتظریم تا شرکا رضایت خود را اعلام کنند، اما این بسیار دشوار است، زیرا همه شرکا باید تایید کنند که در این نشست شرکت خواهند کرد. اکثریت با ما هستند، اما برخی هنوز که در رابطه با روابط خود با روسیه تأمل می کنند. چون آنها از روابط خود با روسیه کسب درآ مد می کنند و قراردادهایی با روسیه دارند».
پیشتر، ویولا امهرد، رئیس جمهور سوئیس گفت که ولادیمیر زلنسکی خواستار سازماندهی نشست صلح درباره اوکراین شده است. همانطور که آندری ارماک، رئیس دفتر زلنسکی قبلاً گفت، کی یف می‌خواهد نشست‌هایی را برای تصویب "فرمول صلح" اوکراین برگزار کند. ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس خاطرنشان کرد که هیچ جایگزینی برای مشارکت روسیه در حل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین وجود ندارد و انجام روند صلح بدون فدراسیون روسیه غیرممکن است.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در این رابطه گفته بود که روسیه قصد ندارد در کنفرانس اوکراین در سوئیس شرکت کند، حتی اگر رسما از روسیه دعوت شود.
گفتنی است، روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. پوتین هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند."
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی‌یف در سطح قانونگذاری آنها را ممنوع کرده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه در اظهاراتی گفت که زلنسکی پیش از این در G20 گفت که "مینسک-3 وجود نخواهد داشت"، چنین سخنانی کاملاً موید موضع کی‌یف در مورد عدم تمایل به مذاکره است.
زلنسکی در کانال تلگرامی خود نوشت: یک فرمول اوکراینی برای صلح وجود دارد. صلح برای اوکراین، اروپا و جهان و مجموعه ای از راه حل ها وجود دارد که می توانند برای تضمین واقعی صلح اجرا شوند. من در نشست G20شرکت کردم، پیشنهادهایی ملموس برای چنین راه حل هایی ارائه کردم . اوکراین به کشورهای جهان پیشنهاد می کند که با ما در ایجاد صلح مشارکت کنند.
او این "فرمول" را در نوامبر 2022 منتشر کرد. در این فهرست امنیت رادیواکتیو، غذا و انرژی، آزادی تمامی زندانیان و اخراج شدگان، احیای تمامیت ارضی اوکراین، خروج نیروهای روسی ذکر شده است. دو نکته آخر: جلوگیری از تشدید و رفع پایان درگیری عنوان شده است.
شایان ذکر است، رسانه های غربی به طور فزاینده ای می نویسند که ایالات متحده و اتحادیه اروپا از درگیری اوکراین خسته شده اند و حمایت از رژیم زلنسکی در حال ضعیف شدن است. به گزارش ان بی سی، مقامات آمریکایی و اروپایی در حال حاضر در مورد پیامدهای احتمالی مذاکرات صلح با روسیه، از جمله از آنچه اوکراین ممکن است برای دستیابی به توافق مجبور به ازدست دادن آن‌ها بشود، با کی یف گفتگو می کنند.
الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین چندی پیش گفت، کی‌یف نگران آن است که کشورهای غربی به ضرورت گفتگو با مسکو اشاره بکنند. به گفته وی، این روند به این دلیل سربلند کرده است که برخی از متحدان غربی اوکراین از روسیه می ترسند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم