رسانه: میگ-31 روسیه بمب افکن های آمریکایی را مجبور به عقب نشینی کرد


رسانه: میگ-31 روسیه بمب افکن های آمریکایی را مجبور به عقب نشینی کرد

رهگیرهای روسی میگ-31 نه تنها بر فراز دریای بارنتس از نظارت بر تاسیسات اصلی نیروی دریایی روسیه جلوگیری می کنند، بلکه در صحنه عملیات در اوکراین نیز بسیار مؤثر هستند.

اسپوتنیک به نقل از میلیتاری واچ مگزین در توضیح حادثه بر فراز دریای بارنتس، به تفصیل درباره کارایی استثنایی جنگنده روسی میگ-31 صحبت کرد.
در 26 مارس، هشدار داده شد و جنگنده های رهگیر روسی میگ-31 از هوانوردی دریایی، به هوا بلند شدند و بمب افکن های استراتژیک بی-1 بی را رهگیری و مجبور به دور شدن از قلمرو روسیه بر فراز دریای بارنتس کردند. وزارت دفاع روسیه در مورد این حادثه گزارش داد: "در 26 مارس، سیستم های کنترل حریم هوایی روسیه بر فراز دریای بارنتس یک هدف هوایی گروهی را در نزدیکی مرز دولتی فدراسیون روسیه شناسایی کردند. برای شناسایی یک هدف هوایی و جلوگیری از تجاوز به مرز دولتی فدراسیون روسیه، یک جنگنده میگ-31 از نیروهای پدافند هوایی در حال انجام وظیفه به هوا برخاست. خدمه جنگنده روسی هدف هوایی را بعنوان یک جفت بمب افکن استراتژیک بی-1بی شناسیی کردند".
در این منطقه هواپیماهای میگ-31 به عنوان بخشی از ناوگان شمالی روسیه فعالیت می کنند. در اینجا آنها اغلب به دلیل تلاش های شدید برای انجام شناسایی و نظارت از طرف غربی ها، با هواپیماهای غربی در تماس هستند. به ویژه، ایالات متحده و نروژ به طور مرتب تلاش‌های شناسایی و نظارتی را بر روی تاسیسات دریایی کلیدی زیردریایی‌های هسته‌ای استراتژیک روسیه انجام می‌ دهند.
نسخه اصلی رهگیر میگ-31 در اتحاد شوروی با هدف رهگیری هواپیماهای مافوق صوت آمریکایی با پرواز کم مانند بمب افکن بی-1بی ساخته شد. حتی در آن زمان توانایی شناسایی و انهدام اهداف این جنگنده، چندین دهه جلوتر از زمان خود بود.
میگ-31 بی ام، در اواخر دهه 2000 وارد خدمت شد. این جنگنده برای نبردهای هوایی در صورت محدودیت دید، به ویژه در برابر اهداف با ارزش مانند بمب افکن های استراتژیک، مناسب است. میگ-31 بی ام حتی می تواند اهداف ظریف را از پژواک های سطح زمین تشخیص دهد و آنها را فراتر از خط دید رهگیری کند.
میگ-31 در بین تمام هواپیماهای جنگی در جهان قدرتمند ترین رادار را در جهان دارد. این رادار سه برابر قدرتمندتر از بزرگترین و دوربردترین رادار ناتو نصب شده بر روی اف-15 ایگل است. با کمک این رادار و با استفاده از موشک های هوا به هوا R-37M خدمه می توانند اهداف هوایی را در برد بسیار دور رهگیری و نابود کنند. R-37M طولانی ترین برد را در بین موشک های کلاس خود دارد - به استثنای چین. زمانی که این موشک از یک میگ-31 در ارتفاع بالا پرتاب می شود، سرعت آن به شش ماخ می رسد و 400 کیلومتر را طی می کند.
میگ-31 و R-37M به مؤثرترین سکوهای رزمی هوانوردی روسیه در شرایط جنگی در اراضی اوکراین تبدیل شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان