استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه

هیات آفریقای جنوبی در دیوان بین المللی دادگستری از دستور این دادگاه به اسرائیل برای رفع قحطی در غزه استقبال کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی هیات آفریقای جنوبی در دیوان بین المللی دادگستری، گفت: دستور جدید دیوان، (رژیم) اسرائیل را ملزم به همکاری با سازمان ملل متحد می‌کند. وی افزود: حکم جدید دادگاه همچنین شامل همکاری (رژیم) اسرائیل با آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز می‌شود.

سخنگوی هیات آفریقای جنوبی همچنین گفت که (رژیم) اسرائیل از دستورات دادگاه تبعیت نخواهد کرد، بنابراین متحدانش باید بر آن فشار بیاورند.

قضات دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) روز پنجشنبه به اتفاق آرا به رژیم صهیونیستی دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم و موثر را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه انجام دهد.

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری در دستور خود به رژیم صهیونیستی، نوشتند: این دادگاه مشاهده می‌کند که فلسطینی‌ها در غزه دیگر فقط با خطر گرسنگی مواجه نیستند بلکه قطحی در این منطقه در حال وقوع است.

این اقدامات جدید به درخواست آفریقای جنوبی و به عنوان بخشی از پرونده شکایت این کشور علیه رژیم اسرائیل مطرح شده است. این دیوان پیشتر اعلام کرده بود که موضوع نسل کشی فلسطینی‌ها در غزه توسط اسرائیل را مورد بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش ایرنا، ولکر ترک کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز روز پنجشنبه رژیم صهیونیستی را مقصر ایجاد بحران انسانی در غزه دانست و تصریح کرد که تحمیل قحطی در این باریکه «جنایت جنگی» محسوب می‌شود.

وی در گفت‌ وگو با شبکه بی‌ بی‌ سی، اظهار کرد: شواهد قابل‌قبولی وجود دارد مبنی‌بر اینکه (رژیم) اسرائیل از قحطی به عنوان سلاح جنگی در غزه استفاده می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم