در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند

ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد عدم واکنش رهبری شورای اروپا به حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس صفحه شرم آور دیگری در تاریخ این سازمان است که بی طرفی سازوکار قانونی و کارشناسی آن را مورد تردید قرار می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، زاخارووا گفت: این صفحه شرم آور دیگری در تاریخ سازمانی است که بیهوده تلاش می کند خود را "وجدان اروپا" بنامد و مدعی است که مدافع اصلی حقوق بشر در قاره اروپا است. این خط مشی استراسبورگ بار دیگر انحطاط عمیق شورای اروپای امروزی را تایید می کند که در ریاکاری سیاسی و "استانداردهای دوگانه" غرق شده است.
وی تاکید کرد: کشور ما به کمک این ساختار که بیش از دو سال پیش به ابتکار خودمان از آن جدا شدیم، نیازی ندارد.
زاخارووا افزود:" با این حال، فقدان یک پاسخ اصولی به حمله وحشیانه به غیرنظامیان، سؤالات منطقی را در مورد توانایی رهبری شورای اروپا برای کمک به تضمین ثبات بین‌المللی، مقابله با تروریسم، افراط‌گرایی و سایر چالش‌های عصر ما، و حمایت از حقوق بشر ایجاد می‌کند. ، بی طرفی و مناسب بودن ابزارهای تخصصی قانونی و تخصصی شورای اروپا را زیر سوال می برد".
وی در عین حال خاطرنشان کرد که تئودوروس روسپولوس، رئیس مجمع پارلمانی شورای اروپا، حمله تروریستی در شبکه اجتماعی ایکس را محکوم کرد و شخصاً به قربانیان و خانواده‌های آنها ابراز همدردی کرد.
زاخارووا در پایان گفت: "نمی‌توان به پیام‌های تسلیت شخصی متعدد به دیپلمات‌های روسی در استراسبورگ، بی‌تفاوتی فرانسوی‌ها و نمایندگان دستگاه دیپلماتیک استراسبورگ توجه نکرد."
روسیه در 15 مارس 2022 رسما از شورای اروپا خارج شد اما در عین حال اظهار داشت که اگر تصمیمات دادگاه اروپایی حقوق بشر با قانون اساسی فدراسیون روسیه مغایرت نداشته باشد، آنها را اجرا خواهد کرد. پیش از این، حقوق روسیه در کمیته وزیران و مجمع پارلمانی شورای اروپا به دلیل وضعیت اطراف اوکراین محدود شده بود. روسیه یکی از کمک کنندگان اصلی به بودجه شورای اروپا بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نمونه سوالات علوم اول دبستان همه فصلها