بنیانگذار صرافی ارز دیجیتال به 25 سال زندان محکوم شد


بنیانگذار صرافی ارز دیجیتال به 25 سال زندان محکوم شد

بنیانگذار صرافی رمز ارز "اف‌تی‌ایکس" در آمریکا به جرم سرقت میلیاردها دلار از مشتریان خود و همچنین کلاهبرداری از سرمایه گذاران به ۲۵ سال زندان محکوم شد.

بنیانگذار صرافی ارز دیجیتال به 25 سال زندان محکوم شد

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از راشاتودی، سم بنکمن فرید، بنیانگذار صرافی رمز ارز اف‌تی‌ایکس FTX به جرم سرقت میلیاردها دلار از مشتریان خود و همچنین کلاهبرداری از سرمایه گذاران به 25 سال حبس در زندان فدرال آمریکا محکوم شد.

این سردمدار سابق یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان همچنین به پرداخت 11 میلیارد دلار غرامت محکوم شده است.

این حکم توسط لوئیس کاپلان، قاضی دادگاه نیویورک، روز پنجشنبه صادر شد. حکم 25 سال زندان در واقع نیمی از مدت حبس درخواست شده از سوی دادستان است، اما به طور قابل توجهی شدیدتر از 6 سال حبس درخواستی از سوی وکلای بنکمن-فرید است.

قاضی کاپلان در توضیح اینکه چرا بنکمن-فرید را برای بیش از دو دهه به زندان محکوم کرده است، به دادگاه گفت: این خطر وجود دارد که این مرد در موقعیتی قرار گیرد که در آینده کار بسیار اشتباهی انجام دهد، و این خطر کم ‌اهمیت نیست.

بنکمن-فرید 32 ساله در نوامبر به هفت فقره جرم از جمله "کلاهبرداری اینترنتی"، "توطئه برای کلاهبرداری در معاملات اوراق بهادار" و "پولشویی" محکوم شد. این اتهامات مربوط به فعالیت وی در زمان ریاست صرافی ورشکسته اف‌تی‌ایکس می‌شود.

بر اساس این گزارش، وی حدود 8 میلیارد دلار از مشتریان اف‌تی‌ایکس و نزدیک به 2 میلیارد دلار از سرمایه گذاران در صندوق تامینی خود موسوم به "آلامدا ریسرچ" Alameda Research، اختلاس کرده است.

این صندوق تامینی پول نقد جمع‌آوری شده را صرف سفته‌بازی و سرمایه‌گذاری‌های پر ریسک، خرید املاک و کمک به کمپین‌های سیاسی کرد که عمدتاً به حزب دموکرات صورت می‌گرفت.

هنگامی که وام دهندگان درخواست بازگشت پول خود را می‌کردند، بنکمن فرید از پول متعلق به مشتریان اف‌تی‌ایکس برای پرداخت آنها استفاده می‌کرد.

این اقدامات زمانی فاش شد که انبوهی از برداشت ها از اف‌تی‌ایکس باعث ورشکستگی این شرکت در سال 2022 شد. یک ماه پس از ورشکستگی اف‌تی‌ایکس، بنکمن فرید در کشور باهاما دستگیر و به ایالات متحده بازگردانده شد./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم