این وسیله‌های خونگی رو خیلی زودتر از چیزی که فکر می‌کنید باید تعویض کنید!


برای داشتن خانه‌ای سالم‌تر و تمیزتر، وضعیت بهداشتی خانه خود را با این تعویض‌های منظم بهتر کنید.

در شلوغی زندگی روزمره، به راحتی می‌توان از نگهداری منظم وسایل خانه که شایسته آن هستند غافل شد. از ملزومات آشپزخانه گرفته تا ملزومات روزمره، اقلام کلیدی در خانه شما وجود دارند که باید آنها را بیشتر از آنچه تصور می‌کنید عوض کنید. چه این اقلام کثیف شوند، پر از باکتری شوند یا عملکرد خود را از دست بدهند، باید بدانید که این وسایل را به طور منظم تعویض کنید تا خانه شما تمیز بماند و وسایل شما با بهترین عملکرد کار کنند.

بیشتر بخوانید: از بین بردن لکه‌های ناشی از سفید کننده | قبل از اینکه دیر بشه لکه های وایتکس رو از بین ببر

تعویض وسیله‌های خانگی

فیلترهای هوا

فیلتر هوا برای اطمینان از اینکه کیفیت هوای خانه شما برای شما و خانواده شما ایمن است، حیاتی است. فیلترهای هوا گرد و غبار، شوره و آلاینده‌های خانه را کاهش می‌دهند، بنابراین تعویض منظم آن‌ها مهم است. جاش میچل، تکنسین تهویه مطبوع و صاحب آزمایشگاه تهویه مطبوع، می‌گوید برای یک خانه متوسط توصیه می‌شود فیلترهای هوای خود را هر ۹۰ روز یکبار تعویض کنید. برای کسانی که آلرژی دارند یا حیوانات خانگی دارند، توصیه می‌شود این فیلترها را تقریبا هر ۶۰ روز یکبار تعویض کنند.

اسفنج‌های آرایشی

اسفنج های آرایشی به راحتی باکتری‌ها را از صورت شما، رطوبت آب استفاده شده روی اسفنج و آرایش روی پوست شما جذب می‌کنند. برای محافظت از پوست و دوری از آکنه، سعی کنید هر سه ماه یکبار اسفنج‌های آرایشی خود را جایگزین کنید. برای تمیز نگه داشتن آن‌ها در این مدت، اسفنج را خیس کنید و مایع پاک کننده آرایش را داخل آن بمالید، سپس آن را بشویید و در هوا خشک کنید.

ادویه‌ها

همه ما مقصریم که ادویه‌ها را بیشتر از آنچه باید نگه داریم، نگهداری می‌کنیم. درست است که ادویه‌ها تا چند سال فاسد نمی‌شوند اما به مرور زمان می‌توانند قدرت و بو و طعم خود را از دست بدهند. بهتر است که ادویه جات و گیاهان خشک را هر یک تا دو سال و ادویه‌های آسیاب شده را هر سال تعویض کنید.

فیلترهای آب

توصیه کلی برای تعویض فیلترهای استاندارد آب یخچال هر شش ماه یکبار است، در حالی که برای فیلتر پارچ آب، تعویض فیلتر هر دو ماه یکبار توصیه می‌شود. اگر متوجه کاهش جریان آب یا تغییر طعم شدید، زودتر فیلتر را تعویض کنید. فیلترهای آب کل خانه معمولا بین شش ماه تا چندین سال دوام می آورند که بستگی به ظرفیت فیلتر و کیفیت آب دارد. بسته بندی و دفترچه راهنمای هر فیلتر را برای یافتن توصیه تعویض مناسب بررسی کنید.

این وسیله‌های خونگی رو خیلی زودتر از چیزی که فکر می‌کنید باید تعویض کنید!ضرورت تعویض مسواک!

بیشتر بخوانید: این هفت وسیله خونه رو همیشه موقع حراجی‌ بخر که سود بهتری کنی

اسفنج آشپزخانه

اسفنج‌های آشپزخانه ممکن است بهترین موردی باشند که باید مدام تعویض شوند. با توجه به تمام کاربردی که اسفنج‌ها در آشپزخانه ما دارند و مدت زمانی که مرطوب می‌شوند، باکتری‌ها به راحتی در آن‌ها جمع می‌شوند. برای جلوگیری از خطرات ناشی از باکتری‌های موجود در اسفنج‌ها، توصیه می‌شود هر یک تا دو هفته یک بار آنها را تعویض یا تمیز کنید.

آستر پرده دوش

روکش پلاستیکی یا وینیلی که از پرده حمام شما محافظت می‌کند، هر بار که حمام می کنید، دائما خیس می‌شود و در رطوبت می ماند. به دلیل این محیط مرطوب، احتمالا علائم کپک، نم و کف صابون ها روی آن‌ ظاهر می شود. آستر پرده دوش خود را حداقل یک بار در سال یا در صورت مشاهده علائم کپک زودتر تعویض کنید.

مسواک

انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه می‌کند که مسواک‌ها را هر سه تا چهار ماه یک‌بار یا بیشتر در صورت مات شدن یا ساییدگی مسواک‌ها تعویض کنید. اگر مسواک ها بیش از زمان توصیه شده برای تعویض استفاده شوند، اثر بخشی خود را از دست می‌دهند. بین تعویض‌ها، اجازه دهید مسواک پس از هر بار استفاده در هوا خشک شود، نه اینکه آن را در فضای بسته و مرطوب نگهداری کنید تا از تجمع باکتری جلوگیری شود.

پارچه‌های آشپزخانه

پارچه های آشپزخانه از ملزومات آشپزخانه هستند، اما اغلب از نظر تمیزی و جایگزینی مورد توجه قرار نمی‌گیرند. این پارچه‌ها در استفاده روزمره خود، انواع باکتری‌ها را از بین می‌برند، به خصوص اگر برای تمیز کردن سطوحی که با گوشت خام یا تخم مرغ در تماس هستند، استفاده شوند. برای حفظ آشپزخانه بهداشتی، توصیه می‌شود به طور مرتب پارچه‌های آشپزخانه را تمیز و هر ماه آن‌ها را تعویض کنید. علاوه بر تمیز کردن منظم پارچه‌های آشپزخانه در ماشین لباسشویی، آنها را به صورت دوره‌ای با خیساندن آنها در مخلوط سفید کننده و آب ضدعفونی کنید.

بیشتر بخوانید: چطوری برای خونه تکونی عید مبل‌ها رو مثل روز اول با بخارشوی برق بندازیم؟

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت ستاره به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)