نتانیاهو: برای ورود به رفح آماده می‌شویم


نتانیاهو: برای ورود به رفح آماده می‌شویم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به خانواده‌های نظامیان اسرائیلی اسیر در دست حماس گفت که «آماده ورود به رفح می‌شویم و کسی را جا نخواهیم گذاشت».

بنیامین نتانیاهو در دیدار با خانواده‌های اسرای اسرائیلی گفت که نیرو‌های ارتش این رژیم برای تهاجم زمینی به رفح در جنوبی‌ترین بخش باریکه غزه که پناهگاه بیش از یک میلیون آواره فلسطینی است، آماده می‌شوند.

به گزارش فارس، با وجود هشدار‌های بین‌المللی درباره عواقب انسانی حمله به آخرین پناهگاه آوارگان جنگ غزه و مخالفت‌های آمریکا، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو پنجشنبه به خانواده‌های نظامیان اسرائیلی اسیر در دست حماس گفت که «آماده ورود به رفح می‌شویم و کسی را جا نخواهیم گذاشت».

او با این ادعا که ارتش "اسرائیل" شمال غزه و خان یونس را به تصرف درآورده و نوار غزه را ایمن کرده، گفت که نیرو‌های ارتش اشغالگر آماده ورد به رفح می‌شوند.

نتایناهو در اظهاراتش خطاب به خانواده‌های اسرای اسرائیلی گفت که «۱۲۳ نفر از ربوده‌شدگان را بازگردانده‌ایم و موظف به بازگرداندن همه هستیم».

وی مدعی شد «همه دارایی‌های اسرئیل از جمله فشار نظامی بر حماس باید عاقلانه در مذاکراتی که هر روز انجام می‌دهم استفاده شود تا همه آن‌ها را برگردانیم نه فقط تعدادی را».

ادعا‌های نتانیاهو در حالی مطرح شده که یوسی عامروصی، افسر سابق شین‌بت (سرویس امنیت داخلی اسرائیل) اخیراً به روزنامه جروزالم‌پست گفت که اسرائیل قادر به آزاد کردن تمامی اسرا از غزه نخواهد بود و ظرفیت عملیاتی لازم برای انجام عملیات و آزاد کردن آن‌ها را ندارد.

بازوی نظامی حماس، گردان‌های القسام اعلام کرده در جریان عملیات طوفان‌الاقصی ۲۵۰ نفر را اسیر گرفته که ۵۰ نفر از این اسرا در حملات هوایی اسرائیل کشته شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم