کمیته تحقیقات روسیه: دخالت اوکراین در حمله تروریستی کروکوس را بررسی می کنیم


کمیته تحقیقات روسیه: دخالت اوکراین در حمله تروریستی کروکوس را بررسی می کنیم

کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد که در حال بررسی دخالت سرویس های اطلاعاتی اوکراین در حمله تروریستی کروکوس است.

به گزارش اسپوتنیک، کمیته تحقیقات روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت که تروریست ها پس از اقدام تروریستی در تالار کروکوس سیتی، به سمت مرز اوکراین حرکت کردند تا متعاقباً از آن عبور کرده و برای دریافت پاداش به کی یف برسند؛ کمیته تحقیقات روسیه در حال بررسی است که آیا سرویس های ویژه اوکراین در سازماندهی و تأمین مالی این حمله تروریستی نقش دارند یا خیر.
حمله تروریستی در تالار کروکوس سیتی
تیراندازی و آتش سوزی در سالن کنسرت تالار کروکوس سیتی در کراسنوگورسک در شامگاه 22 مارس رخ داد. چند مرد به داخل ساختمان هجوم بردند، آنها به مردم تیراندازی کردند و بمب های آتش زا پرتاب کردند. بر اساس آخرین داده های میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه، 144 نفر جان خود را در این حادثه از دست دادند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که این حمله تروریستی توسط اسلامگرایان تندرو انجام شده است و نیروهای امنیتی در حال جستجوی پایگاه تروریست ها هستند. الکساندر بورتنیکوف، مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه خاطرنشان کرد که داده‌های اولیه از بازداشت‌شدگان ارتباط با اوکراین را تأیید می‌کند؛ سرویس‌های اطلاعاتی روسیه معتقدند که ایالات متحده، بریتانیا و اوکراین در پشت این حمله هستند.
در طی یک هفته، 9 نفر در ارتباط با این پرونده دستگیر شدند که چهار نفر از آنها عاملان مستقیم حمله تروریستی بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟