سیاست‌های دولت در بازار مسکن کارشناسانه نیست


سیاست‌های دولت در بازار مسکن کارشناسانه نیست

سیاست‌های دولت در بازار مسکن طی سال ۱۴۰۲ مسیر درستی را طی نکرد. بسیاری از این سیاست‌ها کارشناسی‌شده نبود و در نتیجه در این بازار نابسامان نیز اثر مفیدی از خود به جای نگذاشت. دبیر اتحادیه مشاوران املاک در این باره به «تجارت‌نیوز» گفت: «سیاست‌های دولت در بازار مسکن سال‌هاست موفق نیست. از زمانی که دولت‌های قبلی وارد سیاست‌های مربوط به بخش مسکن شدند این روند ادامه دارد.»

به گزارش تجارت‌نیوز، دولت سیزدهم طی سال 1402 سیاست‌هایی را در بازار مسکن به‌ کار گرفت که ضمانت اجرایی نداشتند و در نتیجه تاثیر مفیدی نیز بر بازار نگذاشتند.

سعید لطفی، دبیر اتحادیه مشاوران املاک در مورد سیاست‌های دولت در بازار مسکن به «تجارت‌نیوز» گفت: «سیاست‌های دولت در بازار مسکن سال‌هاست موفق نیست. از زمانی که دولت‌های قبلی وارد سیاست‌های مربوط به بخش مسکن شدند این روند ادامه دارد.»

وی افزود: «چند سال پیش دولت اعلام کرد سالی سه درصد به رهن و اجاره افزوده شود و در سه تا چهار سال گذشته نیز اعلام شده 25 درصد اضافه شود، اما همان‌گونه که مشاهده شده این سیاست موفق نبوده است.»

لطفی ادامه داد: «از سوی دیگر خواستند از طریق وام ودیعه مسکن کمک‌رسانی کنند که آن را هم بانک‌ها همکاری نکردند. یعنی دولت متاسفانه کارشناسانه رفتار نمی‌کند، بلکه سیاست‌هایی را اجرا و در حین اجرا آن را آزمون و خطا می‌کند؛ در حالی‌که بهتر است این سیاست‌ها ابتدا چکش‌کاری و سپس به‌کار گرفته شود.»

دبیر اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: «بهترین و مطمئن‌ترین کار در این زمینه تولید مسکن است.»

این بخش از گفت‌وگوی دبیر اتحادیه مشاورا املاک تهران در ویدئوی همین گزارش قابل مشاهده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ خلاصه بازی تاتنهام 2 - آرسنال 3