هشدار مدیریت بحران به پایتخت‌نشینان برای روز طبیعت


هشدار مدیریت بحران به پایتخت‌نشینان برای روز طبیعت

روز سیزدهم فروردین، یکی از روزهای تعطیل رسمی در ایران است که مردم در این روز به دامن طبیعت می‌روند. اما امسال، سازمان هواشناسی برای روز طبیعت در استان تهران هشدار زرد صادر کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید، گفت: پایتخت نشینان و گردشگران نوروزی در روز طبیعت از حضور و اتراق در مناطق مورد هشدار خودداری کنند.

حامد یزدی مه عصر شنبه اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی، وقوع وزش باد شدید از ظهر یکشنبه تا روز دوشنبه در نیمه جنوبی و نواحی غربی استان و ناپایداری‌های متناوب همرفتی بین ظهر تا شب یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه شمالی استان پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به اینکه منطقه اثر مخاطره، کل استان بویژه نیمه جنوبی و مناطق غربی و ارتفاعات پیش بینی شده است، افزود: از شهروندان تهرانی بخصوص ساکنان مناطق مذکور می‌خواهیم از حضور در ارتفاعات و داربست‌ها خودداری کنند.

یزدی مهر در خصوص احتمال سقوط اشیا از ارتفاع و شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال و امکان خسارت به تجهیزات شهری از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها هشدار داد و گفت: احتیاط در فعالیت‌های عمرانی و پرهیز از تردد و پارک خودرو در کنار ساختمان‌های نیمه کاره ضروری است.

وی به احتمال خیزش موقت گردوخاک و کاهش شعاع دید و کاهش موقت کیفیت هوا در مناطق مستعد در نواحی شمالی به ویژه ارتفاعات شمال شرق و ارتفاعات بالادست رشد ابرهای همرفتی و وزش باد شدید موقتی و رگبار باران به احتمال وقوع رعد و برق و بارش تگرگ و لغزندگی بعضی معابر و جاده‌های کوهستانی اشاره کرد و در خصوص احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص وقوع مه رقیق و محدودیت دید در گردنه‌های کوهستانی نیز هشدار داد و اضافه کرد: عدم استقرار در موقعیت‌های مرتفع نظیر داربست‌ها و دکل‌های مخابراتی، اجتناب از پرواز با گلایدر و هواپیماهای آموزشی پرهیز از نکات مورد توجه و مهم هشدار مدیریت بحران است.

یزدی مهر در ادامه بر عدم قرار گرفتن و چرای دام در ارتفاعات و پرهیز از صعود به قله‌ها، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها نیز تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به صدور هشدار زرد هواشناسی، پایتخت نشینان و گردشگران نوروزی در روز طبیعت از حضور در مناطق مورد هشدار خودداری کنند.

منبع : ایرنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!