آنروا توجه جامعه جهانی را به سوی جنگ غزه جلب کرد


 آنروا توجه جامعه جهانی را به سوی جنگ غزه جلب کرد

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی با اشاره به اینکه اسراییل بر تداوم محاصره سنگین غزه اصرار دارد، خواستار افزایش فشارها بر این رژیم جهت ورود کمک‌ها به نوار غزه شد.

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی ( آنروا ) با هشدار درباره قحطی در سراسر غزه خواستار اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی جهت اجرای حکم دیوان بین‌المللی دادگستری در زمینه ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه شد.

الجزیره گزارش داد «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس آنروا در این زمینه اعلام کرد که اجرای حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برای ورود سریع کمک‌ها به نوار غزه مستلزم آن است که اسراییل موضع خود را تغییر داده و اجازه دهد کمک‌ها به شکل روزانه به شمال غزه برسد. همچنین اسراییل باید گذرگاه‌های زمینی اضافی را بازکند.

 آنروا توجه جامعه جهانی را به سوی جنگ غزه جلب کرد

لازارینی در ادامه خواستار انجام یک اقدام جدی برای جلوگیری از قحطی در نوار غزه شده و از کشورهای عضو دیوان بین‌المللی دادگستری خواست تا فشار بیشتری برای اجرای احکام دادگاه لاهه علیه اسراییل وارد کنند.

اخیرا قضات دیوان بین المللی دادگستری در تصمیمی متفق القول به اسراییل دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم و موثر را برای اطمینان از ورود مواد غذایی اولیه به نوار غزه بدون تاخیر انجام دهد.

دیوان دادگستری بین‌المللی همچنین از رژیم صهیونیستی خواست تا تضمین کند نظامیان این رژیم حقوق فلسطینی‌ها در غزه را نقض نمی‌کنند.

دادگاه لاهه همچنین رژیم صهیونیستی را ملزم به افزایش ظرفیت و تعداد گذرگاه‌های زمینی به غزه کرد و از این رژیم خواست این گذرگاه‌ها را تا زمانی که لازم باشد باز نگه دارد.

کمیسر کل آنروا فاش کرد که اسرائیل اطلاع داده با ارسال کاروان‌های کمک‌رسانی به شمال غزه موافقت نمی‌کند.

در این زمینه سازمان ملل متحد هشدار داد که نوار غزه با قحطی قریب الوقوع مواجه است و در حال حاضر بیش از ۱.۱ میلیون فلسطینی در غزه از ناامنی غذایی شدید رنج می‌برند.

از سوی دیگر سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گفت و گو با شبکه آمریکایی ABC گفت که اسراییل مسئولیت قانونی برای اجازه ورود کمک های بیشتر به نوار غزه را بر عهده دارد.

سخنگوی یونیسف با اشاره به وضعیت فوق بحرانی کودکان در نوار غزه اعلام کرد که این کودکان علاوه بر گرسنگی و مجروحیت و سایر بحران‌هایی که در جریان جنگ درگیر آن شده‌اند به شدت از نظر روانی آسیب دیده‌اند و به این فکر می‌کنند که یک روز از همین روزها در رخت خواب خود خواهند مرد.

 آنروا توجه جامعه جهانی را به سوی جنگ غزه جلب کرد

براساس گزارش یونیسف تا کنون بر اثر جنگ در غزه ۱۳ هزار و ۷۵۰ کودک به شهادت رسیده‌اند.

آژانس آنروا اخیرا گزارش داد که جلوگیری از ورود کمک‌های انسان دوستانه به غزه توسط اشغالگران، سیستم بشردوستانه در این باریکه جنگ زده را در معرض خطر بیشتر قرار می‌دهد و منجر به عواقب جدی در سطوح بشردوستانه و حقوق بشر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز معلم مبارک به برادرم 1401 + عکس نوشته تبریک روز معلم به برادر