تازه ترین تحقیقات روی مصرف تخم مرغ که شما را شوکه می کند


تازه ترین تحقیقات روی مصرف تخم مرغ که شما را شوکه می کند

به گزارش رکنا به نقل از تودی، بسیاری از مردم فکر می‌کنند مصرف زیاد تخم مرغ باعث افزایش کلسترول و آسیب رساندن به کبد می‌شود ولی تحقیقات پزشکی این موضوع را رد کرده است. مطالعه ای که در 6...

به گزارش رکنا به نقل از تودی، بسیاری از مردم فکر می‌کنند مصرف زیاد تخم مرغ باعث افزایش کلسترول و آسیب رساندن به کبد می‌شود ولی تحقیقات پزشکی این موضوع را رد کرده است.

مطالعه ای که در 6 آوریل در جلسه علمی سالانه کالج قلب و عروق آمریکا ارائه شد، نشان داد افرادی که 12 تخم مرغ غنی شده در هفته می‌خوردند، سطوح کلسترول مشابهی با افرادی داشتند که از رژیم غذایی بدون تخم مرغ پیروی می‌کردند.

این آزمایش بالینی روی 140 فرد مبتلا به بیماری قلبی یا در معرض خطر بالای ابتلا به آن انجام شد و نتایج نشان داد که تخم مرغ هیچ اثری در بالا بردن کلسترول ندارد.

محققان این مطالعه گفتند که آزمایش‌ها نشان داده است که مصرف 12 تخم مرغ در هفته یعنی هر روز دو عدد هیچ تاثیری در بالا بردن کلسترول خون ندارد. بر اساس نتایج این تحقیق معلوم شده است که مقاومت به انسولین در افرادی که هر روز تخم مرغ می‌خوردند بهبود یافته است.

دکتر جیمز اوکیف، یکی از اعضای گروه تغذیه کالج آمریکایی قلب و عروق می‌گوید تمام مطالعات اخیر تخم‌ها را از اتهام بالا بردن کلسترول خون تبرئه می‌کند. تخم مرغ منبع سالمی از پروتئین و مواد مغذی است و می‌توانید از آنها در حد اعتدال لذت ببرید.

یک مطالعه در سال 2019 گزارش داد که خوردن تخم مرغ با کاهش خطر حمله قلبی مرتبط است.

اوکیف می‌گوید پروتئین موجود در تخم‌مرغ به افراد کمک می‌کند احساس سیری کنند و می‌توانند از خوردن بیش از حد کربوهیدرات‌های مضر مانند قندهای اضافه شده و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده در فست فودها و نوشیدنی‌های شیرین جلوگیری کنند. اگر املت دارید، ممکن است صبح به دنبال دونات نروید.


تازه ترین تحقیقات روی مصرف تخم مرغ که شما را شوکه می کند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت