احیای واحدهای تولیدی راکد از مسیر بازار سرمایه


احیای واحدهای تولیدی راکد از مسیر بازار سرمایه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اعلام اینکه بازار سرمایه می‌تواند بهترین محل برای تامین نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی باشد، گفت: بازار سرمایه می‌تواند در افزایش تولید و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور کمک‌کننده باشد.

احیای واحدهای تولیدی راکد از مسیر بازار سرمایه

به گزارش ایران اکونومیست از سازمان بورس، محمود سیجانی، تامین نقدینگی را به عنوان مهمترین مشکل واحدهای تولیدی معرفی کرد و اظهار داشت: این امر باعث ایجاد معضلات بزرگ و عدیده برای این واحدها و نیز سنگ‌اندازی‌ها در تولید بنگاه‌های اقتصادی شده است.

وی بازار سرمایه را به عنوان بازاری مناسب برای تامین نقدینگی مورد نیاز بنگاه‌های تولیدی معرفی کرد و افزود: بازار سهام می‌تواند به عنوان بهترین بازار برای تامین نقدینگی پروژه‌های بزرگ و شاخص معرفی شود، بنابراین بهتر است سازمان بورس تصمیماتی را برای افزایش حجم ورود سرمایه‌های خرد به بازار سهام و نیز هدایت آنها به مدار تولید اتخاذ کند.

رئیس سازمان صمت استان تهران معتقد است: در وضعیت فعلی اقتصاد کشور، بازار سرمایه می‌تواند در افزایش تولید و اتمام پروژه‌های نیمه تمام در کشور کمک کننده باشد.

اعتماد واحدهای تولیدی به بازار سرمایه

سیجانی به اعتماد واحدهای تولیدی در زمینه تامین مالی از طریق بازار سرمایه اشاره کرد و ادامه داد: بنگاه‌هایی که تولید آنها تحت تاثیر کمبود نقدینگی متوقف شده می‌توانند واحدهای تولیدی خود را با کمک بازار سرمایه احیا ببخشند و بار دیگر به مدار تولید بازگردند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای بنگاه‌های تولیدی که در حال تولید کالاهای صادراتی هستند، امکان تامین نقدینگی از این محل را فراهم کرده تا ضمن توسعه واحدهای تولیدی خود باعث افزایش صادرات کالاهای خود در بازارهای هدف شوند.

مشکلات سیستم بانکی برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران به مشکلات سیستم بانکی برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: اکنون حدود یک سالی است که بانک‌ها به دلیل تراز منفی و نیز دیگر مسایل موجود در بانک‌ها، سیاست انقباضی را در پیش گرفتند.

سیجانی به وجود مشکلات عدیده در تامین منابع مالی واحدهای تولیدی اشاره کرد و اظهار داشت: در وضعیت فعلی، بازار سرمایه می‌تواند بهترین محل برای تامین نقدینگی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی باشد.

وی معتقد است: این بازار مکانی مناسب برای پروژه‌هایی خواهد بود که در بحث راه‌اندازی و نیز ادامه فعالیت‌های خود با مشکل نقدینگی مواجهه هستند.

رئیس سازمان صمت استان تهران با اشاره به نقش بازار سرمایه در افزایش اشتغال‌زایی افزود: در بحث تامین منابع مالی بنگاه‌های تولیدی و طرح‌های توسعه‌ای که نتیجه آن افزایش تولید است، بازار سرمایه می‌تواند با تاثیر مستقیم در اشتغال‌زایی واحدهای تولیدی و پروژه‌های نیمه تمام همراه باشد.

سیجانی در پایان گفت: در این راستا به ازای ایجاد یک شغل مستقیم در واحدهای صنعتی سه یا پنج شغل غیرمستقیم ایجاد خواهد شد، وجود چنین مسایلی باعث شده تا بازار سرمایه بتواند اثر بسیار زیادی را در ایجاد و حفظ اشتغال در اقتصاد کشور داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ ماهی دودی