پردازنده‌های Arrow Lake و Raptor Lake-H Refresh اینتل در راه بازار با دو برند Core Ultra 200 و Core 200H


پردازنده‌های Arrow Lake و Raptor Lake-H Refresh اینتل در راه بازار با دو برند Core Ultra 200 و Core 200H

گزارش جدیدی که ساعاتی پیش در دسترس قرار گرفت نشان می‌دهد که اینتل دو برند Core Ultra 200 و Core 200H را به منظور عرضه نسل جدید از پردازنده‌های خود در نظر گرفته است. این گزارش منتشر شده از سوی یک منبع موثق نشان می‌دهد که اینتل قصد دارد...

گزارش جدیدی که ساعاتی پیش در دسترس قرار گرفت نشان می‌دهد که اینتل دو برند Core Ultra 200 و Core 200H را به منظور عرضه نسل جدید از پردازنده‌های خود در نظر گرفته است. این گزارش منتشر شده از سوی یک منبع موثق نشان می‌دهد که اینتل قصد دارد پردازنده‌های نسل جدید Arrow Lake خود را با برند Core Ultra 200 و همچنین پردازنده‌‌های Raptor Lake-H Refresh را با برند Core 200H روانه بازار کند.

اینتل قصد دارد در آینده نزدیک از سری پردازنده‌های رده کلاینت Arrow Lake خود رونمایی کند. پردازنده‌هایی که اکنون گزارش‌های جدید نشان می‌دهند برای آن‌ها برند Core Ultra 200 را انتخاب کرده است. با توجه به اینکه این پردازنده‌ها قرار است پس از پردازنده‌های Meteor Lake با برند Core Ultra 100 روانه بازار شوند انتخاب این عنوان برای آن‌ها چندان دور از ذهن نبود. این اطلاعات از سوی کاربری با عنوان Golden Pig Upgrade در Bilibili منتشر شده است که تاکنون اطلاعاتی موثق و مهم از پردازنده‌های اینتل فاش کرده است.

بنا به گفته Videocardz، در این گزارش همچنین اعلام شده است که اینتل قصد دارد بازهم نسل جدیدی از پردازنده‌های موبایلی Raptor Lake-H خود را روانه بازار کند که شاهد عرضه آن‌ها با برند Core 200H خواهیم بود. به این ترتیب خبری از عنوان Ultra برای این پردازنده‌ها نیست و اینتل قصد دارد همچون پردازنده‌های Raptor Lake-U که با عنوان Core 100U روانه بازار شدند از نشان Ultra استفاده نکند.

با توجه به اطلاعات موجود در این گزارش می‌توان انتظار داشت که پردازنده‌های سری H و U اینتل در رده Arrow Lake با عناوینی همچون Core Ultra 9 2XXH و Core Ultra 7 2XXU عرضه خواهند شد. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که فعلاً همچنان خبری از پردازنده‌های Raptor Lake-U Refresh نخواهد بود و اینتل به احتمال فراوان قصد دارد با پردازنده‌های Meteor Lake خود بازار محصولات پایین‌رده را پوشش دهد و پردازنده‌های Arrow Lake را هم به عنوان محصولات بالارده و مرغوب روانه بازار کند.

انتظار می‌رود پردازنده‌های Raptor Lake-H Refresh نیز با قیمتی بهتر نسبت به محصولات کنونی روانه بازار شوند. برخی از گزارش‌ها به ارتقای عملکرد این محصولات نیز اشاره دارند. این در حالی است که انتظار می‌رود پردازنده‌های Arrow Lake-H و Arrow Lake-HX به عنوان گران‌ترین محصولات نسل جدید اینتل روانه بازار شوند و با عناوینی همچون گیمینگ و جدیدترین نسل از فناوری‌ها بازاریابی شوند.

در همین رابطه بخوانید:

- تصویر پردازنده 24 هسته‌ای Arrow Lake-H اینتل را اینجا ببینید
- اولین اطلاعات از پردازنده Core i7-15700K افشا شد؛ 20 هسته‌ای با کلاک پایه 2.3 گیگاهرتز
- افشای اطلاعات ناامید کننده از پردازنده‌های Arrow Lake-S اینتل؛ 24 رشته پردازشی بدون پشتیبانی از AVX512

تاکنون مشخص شده است که پردازنده‌های موبایلی Arrow Lake در سه رده روانه بازار خواهند شد. سری HX، سری H و سری U. همچنین چندی پیش بود که مشخص شد پردازنده‌های Arrow Lake-H دارای شش هسته Lion Cove و از نوع P و هشت هسته Skymont و از نوع E هستند. هسته گرافیکی این محصولات نیز به احتمال فراوان مبتنی بر معماری گرافیکی Xe-LPG خواهد بود و در برخی از محصولات نیز شاهد استفاده از معماری جدیدتر +Xe-LPG هستیم.

در پردازنده‌های بالارده و مرغوب Arrow Lake-HX نیز به احتمال فراوان ویژگی‌ها و مشخصاتی شبیه به پردازنده‌های دسکتاپ را شاهد خواهیم بود. برخی از گزارش‌ها از حضور هشت هسته نوع P و 16 هسته نوع E در این محصولات خبر می‌دهند. انتظار می‌رود در پردازنده‌های Raptor Lake-H یا Core 200H نیز در بهترین حالت با شش هسته Raptor Cove و از نوع P و هشت هسته Gracemont و نوع E روبرو باشیم. به احتمال فراوان در اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال 2025 شاهد عرضه پردازنده‌های Core Ultra 200 و Core 200H خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رسوایی اخلاقی بازیگر زن سریال جومونگ 3