درگیری انتخاباتی در ترکیه با 12 کشته و مجروح


درگیری انتخاباتی در ترکیه با 12 کشته و مجروح

منابع محلی از درگیری که در یکی از حوزه های رای گیری در جنوب شرق ترکیه رخ داده و شماری زخمی و کشته برجای گذاشته است، خبر دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز، منابع محلی از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۱۱ نفر دیگر در جریان درگیری مسلحانه در یکی از مراکز رای گیری در ترکیه خبر دادند.

این درگیری در حوزه رای گیری در منطقه سور در شهر دیاربکر در جنوب شرق ترکیه رخ داد.

منابع محلی اعلام کردند که حال برخی از زخمی شدگان وخیم گزارش شده است.

طبق گزارش های رسانه ای در جریان رای گیری درگیری میان دو گروه از رای دهندگان رخ داد و با سلاح، چماق و سنگ به جان هم افتادند.

در جریان این درگیری خساراتی به آمبولانس ها موجود در منطقه وارد شد.

مردم ترکیه امروز یکشنبه پای صندوق‌های رأی رفته اند. آنان در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ برای انتخاب رئیس جمهور و نمایندگان پارلمان رأی دادند اما حالا قرار است شهردارانی را برگزینند که دوران مسئولیت آنها ۵ ساله است و از بسیاری جهات، اهمیت رقابت احزاب برای این مسابقه بزرگ، کمتر از انتخابات پارلمان نیست.

اردوغان در انتخابات سال گذشته، وعده داده بود که هر چه زودتر به بحران اقتصادی خاتمه داده و تورم را پایین می‌آورد. اما از آن زمان تاکنون، شرایط برای مردم ترکیه سخت‌تر شده و دلار ظرف یک سال از ۲۱ لیره به ۳۲ لیره رسیده است. ولی مشخص نیست که این متغیر مهم، تا چه اندازه بر نتایج رقابت احزاب، اثر بگذارد. البته گفته می‌شود که اردوغان درباره نتایج انتخابات نگران است و اگر شهرهای مهمی همچون استانبول و آنکارا، تحت کنترل شهرداران مورد حمایت او نباشند، مسیر پیش رو برای دولت و حزب حاکم دشوار خواهد بود.

منبع : مهر
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شرایط فروش اقساطی KMC X5 با تحویل 30 روزه اعلام شد + جدول اردیبهشت 1403